آموزش تعمیرات تخصصی سمند ای اف سون ef7 +دانلود

0

همه چیز درباره موتور EF7 یا موتور ملی

موتور ملی پروژه ای مشترک بین مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو (I.P.C.O) و مرکز تحقیقات موتور آلمان (F.E.V) می باشد. این موتور از پایه بر اساس سوخت گاز طبیعی طراحی شده و در عین حال قابلیت کارکرد با بنزین را نیز دارا بوده و در میان موتورهای گازسوز دنیا در لیست ۳ موتور برتر و از نظر طراحی در لیست ۱۰ موتور برتر دنیا قرار دارد.

 تعمیرات تخصصی سمند EF7  آموزش مکانیک خودرو  آموزش تعویض تسمه تایم سمند ef7  تعویض دسته موتور سمند  هزینه تعمیر موتور سمند ef7  آموزش تعمیر موتور دنا  بهترین تعمیرکار سمند  شمع مناسب سمند EF7  قیمت پیستون سمند  معایب سمند ef7

مکانیزم به کار رفته در این موتور سمند EF7به نحوی است که توانسته با وجود حجم موتور و مصرف سوخت کمتر به توان و گشتاور بالاتری حتی نسبت به موتورهای بنزینی دست یابد. به واسطه طراحی بهینه موتور و نیز استفاده از جدید ترین نوع سامانه مدیریت موتور موتور به صورت خودکار سوخت گاز را به عنوان سوخت اصلی انتخاب نموده و با آن روشن می شود و با اتمام هرکدام از دو سوخت به صورت خودکار عملیات تعویض سوخت در آن انجام می شود.

موتور EF7 در محیط های بسیار سرد نیز قابلیت روشن شدن با سوخت گاز را داشته و در هیچ شرایطی کارکرد موتور منوط به دسترسی به بنزین نیست. در ضمن بواسطه استفاده از تنظیم کننده هیدرولیکی سوپاپ ها در هیچ زمانی نیازی به تنظیم فیلر سوپاپ های موتور نیست. طراحی اجزای این موتور ۱۶ سوپاپ به نحوی صورت گرفته است که به واسطه محاسبات رایانه ای پیچیده سطح صدا و لرزش موتور به خصوص در دور آرام بسیار مطلوب و متناسب با موتورهای روز دنیا بوده و از نظر سطح دستیابی به استاندارد آلایندگی نیز توانایی اخذ بالاترین استانداردهای روز اروپا (Euro5) را دارا می باشد.

موتور ملی پروژه ای مشترک بین مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو (I.P.C.O) و مرکز تحقیقات موتور آلمان (F.E.V) می باشد. این موتور در میان موتورهای گازسوز دنیا در لیست ۳ موتور برتر و از نظر طراحی در لیست ۱۰ موتور برتر دنیا قرار دارد.

 مکانیزم تنظیم زمان بندی متغیر سوپاپ ها (C.V.V.T) در سمند EF7

موتور EF7 نخستین موتور ایرانی است که در آن از سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ ها استفاده شده است. این سیستم سبب افزایش راندمان موتور شده به نحوی که در دورهای پایین سبب کاهش مصرف سوخت تا ۱۰ درصد و در دورهای بالا سبب افزایش قدرت موتور می شود. مهمترین مزایای این سیستم عبارتند از :

  • امکان جابجایی زمان باز و بسته شدن سوپاپ های ورودی
  • بهینه نمودن راندمان در تمامی نقاط کاری موتور
  • بالا نگه داشتن مقادیر گشتاور د ردورهای کاری موتور
  • کاهش میزان مصرف سوخت
  • کاهش آلودگی

در مورد این سیستم در مقاله ای که قبلا در سایت گذاشته ام توضیحات کاملی ارائه شده است

تلمبه آب صافی روغن و خنک کن روغن در یک مجموعه

در موتور EF7 تلمبه آب صافی روغن و خنک کن روغن در یک مجموعه طراحی شده است که تنها توسط ۴یچ و به واسطه یک آب بند به موتور متصل می باشد مزایای استفاده از این قطعه:

  • استفاده از یک قطعه به جای سه قطعه در موتور های معمول که این موضوع باعث کاهش استهلاک و همچنین کاهش تلفات نیروی تولیدی موتور و در نتیجه افزایش قدرت خروجی موتور می شود.
  • عدم استفاده از اتصالات و لوله های جانبی به دلیل اتصال بدون واسطه به موتور این موضوع باعث حذف خطرات احتمالی حاصل از آسیب دیدگی لوله ها و اتصالات و همچنین افزایش فضای دسترسی به موتور می شود
  • قابلیت تعویض صافی روغن و پره تلمبه آب به صورت جداگانه بدون نیاز به تعویض کل مجموعه

دریچه گاز برقی در سمند EF7

به واسطه توان و گشتاور بالای موتور با هر دو سوخت بنزین و گاز استفاده از دریچه گاز برقی و نیز کالیبراسیون بسیار دقیق سامانه مدیریت موتور تعویض سوخت بنزین به گاز و برعکس به هیچ وجه منجر به تغییر عملکرد خودرو نشده و راننده به هنگام تغییر سوخت در قابلیت رانندگی خودرو تغییری احساس نمی کند.

تلمبه روغن مستقیم در سمند EF7

طراحی تلمبه روغن (Oil pump) در موتور EF7 از نوع حرکت مستقیم است به نحوی که نیروی مورد نیاز برای حرکت خود را به طور مستقیم و بدون واسطه از میل لنگ میگیرد در حالیکه برای به حرکت در آوردن تلمبه های روغن معمولی از چرخ دنده یا زنجیر استفاده می شود. علاوه بر تامین روغن موتور از پوسته این قطعه برای نگه داشتن کاسه نمد جلوی موتور استفاده می گردد که این امر موجب حذف یک قطعه از موتور گشته که علاوه بر کاهش هزینه های تعمیرات و نگهداری و کاهش زمان همبندی دقت تنظیم کاسه نمد با محور میل لنگ را بالا برده و در نتیجه احتمال بروز نشتی از این قطعه را کاهش میدهد. از مزایای دیگر تلمبه روغن(اویل پمپ) مستقیم بازده بیشتر و همچنین دسترسی آسان برای تعمیرات است.

جدول مقایسه ای انواع موتور های EF7
 تعمیرات تخصصی سمند EF7  آموزش مکانیک خودرو  آموزش تعویض تسمه تایم سمند ef7  تعویض دسته موتور سمند  هزینه تعمیر موتور سمند ef7  آموزش تعمیر موتور دنا  بهترین تعمیرکار سمند  شمع مناسب سمند EF7  قیمت پیستون سمند  معایب سمند ef7

دانلود تعمیرات تخصصصی سمند با موتور ef7

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.