مراحل تولید خودرو ال ۹۰در شرکت پارس خودرو+تصاویر

0

مراحل تولید خودرو ال ۹۰در شرکت پارس خودرو+تصاویر

در حال حاضر شرکت محصولات رنو و نیسان را تحت لیسانس شرکت اصلی تولید می‌کند.نیسان مورانو و نیسان ماکسیما و نیسان رونیز و نیسان پیکاپ و رنو مگان و رنو لوگان از این جمله‌اند
شرکت پارس خودرو یکی از شرکتهای تولید کننده خودرو درايران است. پارس خودرو عمده‌ترین تولید کننده خودروهای چندمنظوره و ورزشی در ایران نیز می‌باشد.در ابتدا پارس خودرو محصولات رامبلر و جنرال موتورز را تحت لیسانس شرکت‌های اصلی تولید می‌کرد. اولین خودروی ساخته شده توسط این شرکت آریا شاهین بود که در سال ۱۹۶۷ میلادی بر اساس خودروهای تولید رامبلر ساخته شد. این شرکت همچنین خودرو جیپ را تحت لیسانس شرکت اصلی تولید کرد.

ذر سال ۱۹۷۲ میلادی پس از این که پارس خودرو جزئی از جنرال موتورز شد به جنرال موتورز ایران تغییر نام یافت و تولید خودروهای اپل را با علامت تجاری شورلت در ایران آغاز کرد. این خودرو با موتورهای ۲٫۵ و ۲٫۸ لیتری تولید می‌شد. علاوه بر این یک مدل بیوک و کادیلاک و یک مدل شورلت به نام شورلت نوا همراه با یک وانت شورلت تولید شد. این تولیدات تا سال ۱۳۶۱ شمسی که دولت جمهوری اسلامی ایران شرکت را وادار به قطع رابطه با جنرال موتورز کرد ادامه داشت.

پس از این پارس خودرو تولید نیسان پاترول را تحت لیسانس شرکت نیسان آغاز کرد. همچنین شرکت پارس خودرو خط تولید رنو ۵ را از شرکت سایپا خریداری کرده و اقدام به تولید خودروهای سپند I و سپند II نمود که در واقع نسخه‌های تغییر یافته رنو ۵ بودند.

در سال ۲۰۰۰ مقدار ۵۱ درصد از سهام شرکت پارس خودرو توسط سایپا خریداری شد. محصول بعدی پارس خودرو پی‌کی نام داشت که با تلفیق موتور پراید و بدنه رنو ۵ تولید می‌شد. با توجه به این که فاصله چرخ‌های پراید بیش از رنو ۵ بود چرخ‌های پی کی خارج از بدنه آن قرار می‌گرفت. توليد اين خودرو متوقف شده است.
در حال حاضر شرکت محصولات رنو و نیسان را تحت لیسانس شرکت اصلی تولید می‌کند.نیسان مورانو و نیسان ماکسیما و نیسان رونیز و نیسان پیکاپ و رنو مگان و رنو لوگان از این جمله‌اند. لوگان تولیدی به نام تندر۹۰ شناخته می‌شود.۲ محصول جدید هم از اواخر سال ۱۳۸۸ به نامهای نیسان قشقائی و نیسان تینا به محصولات پارس خودرو افزوده می‌شوند که به ترتیب جای نیسان رونیز و نیسان ماکسیما را خواهند گرفت .
در گزارش ذيل خط توليد تندر ۹۰ شركت پارس خودرو جهت آگاهي بينندگان سايت ارائه شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.