مهم‌ترین دلایل تصادفات جاده ای از سوی سازمان امور اجتماعی اعلام شد.

0

مهم‌ترین دلایل تصادفات جاده‌ای اعلام شد.

 

 

 بررسی علت سوانح رانندگی نشان می‌دهد که ۳۰٫۸ درصد تصادفات به دلیل عدم توجه به جلو (عدم رعایت فاصله با اتومبیل جلویی)، ۲۵٫۲ درصد انحراف به چپ، ۲۲٫۶ درصد سرعت غیر مجاز، ۹ درصد عدم توانایی کنترل وسیله، ۵٫۶ درصد عدم رعایت حق تقدم و ۶٫۸ درصد سایر موارد است.

به گزارش ایسنا، کارگروه امور اجتماعی، آموزش و فرهنگ ایمنی کمیسیون ایمنی راه‌ها به منظور آگاهی شهروندان همه شهرستان ها نسبت به آمار تلفات رانندگی شهر خود در یکسال گذشته آمار تلفات رانندگی درون برون شهری سال ۱۳۹۲ به تفکیک استان و شهرستان منتشر کرد.

آمار تلفات رانندگی آمار جامع تلفات رانندگی در سراسر کشور نشان می دهد که شهر تهران با ۷۸۶ نفر کشته و شهرستان تفرش با یک نفر کشته در تلفات رانندگی درون و برون شهری در سال ۱۳۹۲ رکورد داران بیشترین و کمترین تلفات هستند.

بنابر این گزارش جزئیات کامل آمار سوانح رانندگی نشان می دهد که از لحاظ مقایسه شهرستان ها بعد از تهران، مشهد با ۵۲۸ نفر، شیراز با ۳۹۰ نفر، اصفهان با ۳۷۹ نفر و قم با ۳۴۵ نفر کشته در رتبه های بعدی قرار دارند.

همچنین در شهر کرمانشاه ۲۴۱ نفر، اهواز ۲۰۵ نفر و تبریز ۱۹۹ نفر، زاهدان ۱۹ نفر و ایرانشهر ۱۴۷ نفر بر اثر سوانح رانندگی در درون و برون این شهرها در سال ۹۲ کشته شده اند.

در آمار تلفات رانندگی در سال ۱۳۹۲ از نظر آمار استانی، استان فارس با ۱۵۳۹ نفر کشته رکورد دار است و استان تهران با ۱۴۳۶ نفر، استان خراسان رضوی با ۱۳۷۳ نفر، استان اصفهان با ۱۱۱۳ نفر، استان خوزستان با ۹۰۷ نفر در رتبه های بعدی قرار دارند.

همچنین استان کرمان با ۹۰۴ نفر کشته، استان سیستان و بلوچستان با ۸۳۵ نفر، استان مازندران ۸۶۹ نفر و استان آذربایجان شرقی ۸۰۱ نفر، استان گیلان ۶۵۳ نفر، آذربایجان غربی ۶۳۳ نفر و استان کرمانشاه با ۵۳۱ کشته در سوانح رانندگی درون و برون شهری را در سال ۱۳۹۲ داشته اند.

در بخش تلفات عابر پیاده نیز به ترتیب مازندران با ۱۰٫۴ درصد، گیلان با ۹٫۳ درصد و در ادامه خراسان رضوی با ۶٫۷ درصد، فارس با ۶٫۶ درصد، تهران با ۵٫۶ درصد، خوزستان و آذربایجان غربی هر دو با ۴٫۶ درصد بیشترین تلفات را دارند.

هفت استان ذکر شده در مجموع با ۴۷٫۸ درصد تلفات عابر پیاده را به خود اختصاص داده اند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.