رعایت نکات ضروری هنگام تعویض تسمه تایم

0

تسمه تایم خودرو یکی از قطعات اساسی خودرو و مهم بحساب می آید

لذا به این نکته ها توجه کنید

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/64/2001_honda_accord_timing_belt-terabass.jpg
۱-تسمه تایم خودرو که با جنس مرغوب و از نوع استفاده از خط تولید بوده را بیش از نود هزار کیلومتر استفاده نکنید. که خودی خود شرایط طبیعی و پیشامدها ممکن است احتیاج به زود عوض کردن تسمه تایم باشد

۲-حتمادر هنگام تعویض تسمه تایم غلطک هرز گرد ان را نیز تعویض کنید.۳-از تسم تایم متفرقه استفاده نکنید. و حتما از نمایندگی مجاز و پلم استفاده کنید.

۴-تسم تایم نو را نیز چک کنید کوچکترین ترک و پریدگی رو تسمه را قبول نکنید و ان را تعویض کنید.

۵-بدلیل اینکه تسمه تایم با واتر پمپ(پمپ گردش اب موتور) درگیر میباشد هنگام باز کردن تسمه تایم فولی چرخ دنده واتر پمپ را با دست چرخوانده و باید روان و بدون صدا باشد.در غیر این صورت تعویض گردد.

۶-هنگام باز کردن تسمه تایم به دو فولی کوچک(فولی سر میل لنگ) و فولی بزرگ(فولی میل سوپاپ.فولی بالایی) بدقت نگاه انداخت و با دست نوک دندانه ها را لمس کرده و در صورت داشتن ذائده و برامدگی و هر گونه پستی بلندی ان را با سمباده نرم پرداخت نموده.

۷-دو خط بر روی تسمه ها وجو دارد و دو نقطه در لای دندانه ها که خط و نقطه ها باید در یک امتداد قرار گیرد.در صورت جا زدن اشتباهی یک خط ۱۵درصد راندمان موتور کم میشود ودر صورت جازدن اشتباهی دو دندانه۳۰درصد از راندمان موتور کم میشود ودر صورت جا زدن ۳ خط اشتباهی موتور روشن نمیشودو بیشتر از ان برخورد سوپاپ با کف پیستون وخرابی سوپاپ .گاید .سیت.کف پیستون.پیچهای میل سوپاپ . و گزن پین و شاتون را در پی دارد.

قیمت تسمه تایم جنس خوب برای پژو ۴۰۵ و سمند ۳۵۰۰۰تومان و بلبرینگ سفت کن تایم ۲۰۰۰۰و تسمه تایم پراید ۳۰۰۰۰ و بلبرینگ سفت کن ۱۵۰۰۰

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.