رونمایی از مک لارن ۷۲۰S در نمایشگاه خودرو ژنو

0

رونمایی از مک لارن ۷۲۰S در نمایشگاه خودرو ژنو

کمپانی انگلیسی مک لارن از سوپر اسپرت جدیدی به نام مک لارن ۷۲۰S (McLaren 720S) در نمایشگاه خودرو ژنو رونمایی به عمل آورد. این سوپر اسپرت که طراحی جذاب و خیره کننده ای دارد، از نمای جلو کاملا تغییر کرده و درب های آن به سمت بالا باز می شود. ۷۲۰S که با کد P14 شناخته می شود، جانشین مدل ۶۵۰S به حساب می آید که سه سال پیش در همین نمایشگاه معرفی شد. این سوپر اسپرت از شیوه نام گذاری نسل قبلی پیروی می کند، یعنی قدرت موتور مک لارن ۶۵۰S برابر ۶۵۰ اسب بخار و قدرت موتور مک لارن ۷۲۰S معادل ۷۲۰ اسب بخار است.

 

در فضای داخلی ۷۲۰S شاهد طراحی جدید کابین هستیم که در آن کنسول میانی به سمت راننده متمایل شده است. از موارد جالب در کابین، می توان به نشان دهنده دیجیتال جدید اشاره کرد که صفحه نمایش تاشونده راننده (Folding Driver Display) نام داشته و پشت فرمان واقع شده است. این سیستم از دو طریق مختلف اطلاعات لازم را در اختیار راننده قرار می دهد:

  • حالت صفحه نمایش کامل (Full Display Mode) : در این حالت یک صفحه نمایش بزرگ در اختیار راننده قرار می گیرد که شبیه به سیستم کابین مجازی آئودی (Audi Virtual Cockpit) بوده و عقربه های دیجیتالی دارد که اطلاعاتی همچون دور موتور، سرعت، مصرف سوخت، وضعیت دنده و حالت سیستم تعلیق را نشان می دهد.
  • حالت صفحه نمایش باریک (Slim Display Mode) : در این حالت صفحه نمایش بزرگِ پشت فرمان جمع می شود و جای آن را یک صفحه نمایش کوچک می گیرد که فقط اطلاعات مهمی مانند وضعیت دنده، سرعت و دور موتور را روی نواری باریک نمایش می دهد. مک لارن می گوید این حالت مناسب افرادی است که می خواهند تمرکز بیشتری روی جاده داشته باشند و یا صفحه نمایش بزرگ و شلوغ را نمی پسندند.

علاوه بر این صفحه نمایش تاشونده، در کابین ۷۲۰S شاهد یک صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی هم برای سیستم اطلاع رسانی و سرگرمی (infotainment) هستیم.

مک لارن مدعی است که ۷۲۰S نسبت به ۶۵۰S از نظر راندمان آیرودینامیکی دو برابر بهتر شده و نیروی رو به پایین (downforce) در آن ۵۰ درصد بیشتر شده است. در این سوپر اسپرت جدید، دیگر خبری از ورودی های هوای کناری مشهور مک لارن نیست و خط سقف ۷۲۰S به جهت بهره مندی آن از شاسی فیبر کربنی جدیدی به نام مونوکِیج ۲ (Monocage II) با مدل ۶۵۰S تفاوت زیادی دارد. ۷۲۰S از یک موتور ۸ سیلندر V شکل جدید بهره می برد که ۴.۰ لیتر حجم داشته و به دو توربو شارژر مجهز است. موتور ذکر شده که با کد M840T شناخته می شود، می تواند ۷۲۰S را ظرف مدت ۷.۸ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت رسانده و زمان ۴۰۰ متر ۷۲۰S رقم ۱۰.۳ ثانیه (۰.۱ ثانیه سریع تر از ۶۵۰S) اعلام شده است. مک لارن مدعی است که با تغییرات اعمال شده در توربوشارژر های این موتور، توربو لگ نسبت به نسخه های قبلی کاهش یافته است. همچنین ترمز این مدل هم نسبت به ۶۵۰S ارتقا یافته و از کالیپر ترمز های سبک تر و دیسک ترمز های کربن-سرامیک بهره می برد که می تواند این سوپر اسپرت زیبا را در عرض ۴.۶ ثانیه و مسافت ۱۱۷ متر از سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت به توقف کامل برساند. یکی دیگر از سیستم های جدید بکار رفته در ۷۲۰S، سیستم کنترل شاسی پویشگرای ۲ (Proactive Chassis Control II) است که از طریق سنسورهای متعدد، شرایط جاده و لاستیک ها را تحلیل کرده و بسته به آن میزان ضربه گیری سیستم تعلیق را تنظیم می کند.

 

طرح مک لارن ۷۲۰S می تواند سرآغازی برای سبک طراحی جدید مک لارن در محصولات آینده این کمپانی بریتانیایی باشد. انتظار می رود تا سال ۲۰۲۲، مک لارن ۱۵ محصول جدید را معرفی کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.