آشنایی با لاستیک های جدید پیرلی

0

لاستیک های رنگی و سخنگوی پیرلی چیست ؟

تایرهای رنگی و سخنگوی پیرلی

پیرلی قصد دارد تا از جدیدترین تایرهای خود رونمایی کند. دو تایر این شرکت به ترتیب توانایی برقراری ارتباط با کامپیوتر خودرو را داشته و رنگ خود را براثر استهلاک از دست نمی‌دهند.

آیا دوست دارید تا با تایر خودروی خود صحبت کنید؟ منظور ما صحبت در مورد بازخوردهای جاده‌ای نیست، هرچند در صورت امکان هم موضوع جالبی می‌شد؛ اما منظور ما تایری با قابلیت ارتباط با شما از طریق نرم‌افزار برای گزارش وضعیت تایر، فشار باد داخلی و سایر عوامل تأثیرگذار بر عملکرد آن است.

پیرلی در حال عرضه‌ی چنین تایری به بازار است. درواقع دو تایر این شرکت دارای این ویژگی هستند. این ایده که Pirelli Connesso نام دارد، در تایرهای P Zero و Winter Sottozero ارائه شده و از تابستان امسال روانه‌ی بازار می‌شوند.

هر تایر دارای یک چیپ کوچک جاسازی‌شده در دیواره‌ی جانبی خود است که تنها چند گرم وزن دارد. این چیپ تأثیری بر بالانس تایر نمی‌گذارد. چیپ یادشده به حافظه‌ی ابری پیرلی و یک اپلیکیشن موبایلی متصل است. سیستم Connesso کد شناسایی هر تایر را تشخیص داده و می‌تواند وضعیت آن را از زمان ساخت تا زمان استهلاک پیگیری کند.

تایرهای هوشمند پیرلی

این تراشه‌ها فشار باد تایر، دما، بار عمودی، سلامت آج تایر و مسافت پیموده شده‌ی تایر به کیلومتر را اندازه‌گیری می‌کنند. پیرلی می‌گوید نسخه‌ی آینده‌ی این تایرها توانایی تخمین عمر باقی‌مانده را داشته و به‌مانند یک گیج فشار از راه دور، پس از باد شدن تایرها، عمل می‌کند. نسخه‌ی کنونی نیز به راننده از طریق یک اپلیکیشن موبایلی کاهش افت فشار و نزدیکی پایان عمر تایر را اعلام می‌کند. زمانی که عمر تایر به سر آمد، اپلیکیشن نزدیک‌ترین لاستیک‌فروشی ممکن را پیدا کرده و یک وقت برای تعویض تایرها برای شما رزرو می‌کند. نسخه‌های آتی Connesso توانایی هشدار به رانندگان در مسابقات اتومبیل‌رانی را داشته و به کاربران اجازه‌ی گذاشتن نظر در مورد لاستیک‌فروشان و خواندن نظرات دیگر کاربران را می‌دهد.

نسخه‌ی نخست نرم‌افزار Connesso بر روی بازار فروش لوازم‌یدکی تمرکز دارد، ازاین‌رو مشتریان خواهند توانست تا تایرهای کنونی خود در ماشین‌های مدرن را با تایرهای جدید تعویض کنند. در حال حاضر این تایرها تنها در اندازه‌ی ۱۹ اینچ به بالا عرضه می‌شوند؛ اما پیرلی قصد دارد تا با همکاری با تولیدکنندگان، این چیپ‌ها را به‌عنوان قطعه‌ی اصلی در تایرها قرار دهد و سیستم Connesso را نیز در کامپیوتر هر خودرویی نصب کند.

رنگ‌های یکپارچه در تایرهای پیرلی

 

 

پیرلی علاوه بر ساخت تایرهای سخنگو، قصد رونمایی از تایرهای رنگی خود را نیز دارد. این تایرها در چهار رنگ اصلی قرمز، زرد، نقره‌ای و سفید عرضه می‌شوند؛ اما مشتریان می‌توانند بر اساس علاقه‌ی خود هر رنگی را انتخاب کنند.

همان‌طور که در تصویر می‌بینید، تمام بدنه‌ی تایر رنگ نشده است. در عوض خطوط و نوشته‌های موجود بر روی دیواره رنگی هستند. فناوری این کار از مسابقات فرمول یک و معرفی تایرهای رنگی از سال ۲۰۱۱ به دست آمده است. مهندسان پیرلی ماده‌ای را تولید کرده‌اند که می‌تواند رنگ را برخلاف گذشت زمان و استهلاک تایر حفظ کند. این ماده به‌خوبی جواب داده است.

تایرهای رنگی پیرلی

به گفته‌ی پیرلی هر دو تایر P Zero و Winter Sottozero نیز در نسخه‌های رنگی عرضه خواهند شد، ازاین‌رو افراد می‌توانند در عین داشتن یک تایر سخنگو، از نوع رنگی آن نیز بهره ببرند.

تایرهای رنگی نیز به‌مانند تایرهای Connesso در ابعاد ۱۹ اینچ به بالا عرضه می‌شوند. تا به اینجا، این تایرها در خودروهایی نظیر لامبورگینی، مک‌لارن و پاگانی دیده شده‌اند. حالا پیرلی می‌گوید که تایرهای جدید برای خودروهایی چون استون مارتین، بنتلی، فراری و پورشه نیز عرضه می‌شود. بعدازآن هم نوبت به سایر خودروهای لوکس می‌رسد.

هنوز خبری در مورد قیمت تایرهای رنگی و Connesso منتشر نشده است، اما به نظر می‌رسد که این محصولات پیشرفته برای خودروهای مدرن واقعاً گران‌قیمت باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.