رتبه ایران در بازار فروش خودرو در جهان

0

ایران سیزدهمین بازار پرفروش خودرو در جهان شناخته شد

ایران سیزدهمین بازار پرفروش خودرو در جهان شناخته شد

سازمان بین المللی سازندگان وسایل نقلیه موتوری اعلام کرد ۱.۵ میلیون دستگاه خودرو در سال گذشته میلادی در ایران به فروش رفت و ایران همانند سال ۲۰۱۵ سیزدهمین بازار بزرگ خودرو جهان در سال ۲۰۱۶ شناخته شد.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از فارس، سازمان بین المللی سازندگان وسایل نقلیه موتوری اعلام کرد در سال میلادی گذشته حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو در ایران به فروش رفته است.

بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده از سوی این نهاد بین المللی در سال ۲۰۱۶ بالغ بر ۱ میلیون و ۴۴۸ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو در ایران به فروش رسیده است. فروش خودرو در ایران طی این سال نسبت به سال قبل از آن ۲۲۶ هزار و ۵۰۰ دستگاه افزایش داشته است. در سال پیش از آن ۱ میلیون و ۲۲۲ هزار دستگاه خودرو در ایران به فروش رسیده بود.

بر اساس این گزارش ایران همانند سال ۲۰۱۵ سیزدهمین بازار بزرگ خودرو در جهان طی سال ۲۰۱۶ شناخته شده و ۱.۵۴ درصد از کل فروش خودرو در جهان به بازار ایران اختصاص داشته است.

کل خودروهای فروش رفته در جهان طی سال ۲۰۱۶ بالغ بر ۹۳ میلیون و ۸۵۶ هزار و ۳۸۸ دستگاه بوده است. این رقم نسبت به سال قبل از آن ۴ میلیون و  ۱۷۱ هزار و ۷۸۰ دستگاه افزایش داشته است. در سال ۲۰۱۵ بالغ بر ۸۹ میلیون و ۶۸۴ هزار و ۶۰۸ دستگاه خودرو در جهان به فروش رسیده بود.

چین بزرگترین بازار خودرو جهان در سال ۲۰۱۶ شناخته شده و ۲۸.۰۲ میلیون دستگاه خودرو در این کشور طی سال ۲۰۱۶ به فروش رسیده است. آمریکا با فروش ۱۷.۸۶۵ میلیون دستگاه در رتبه دوم و ژاپن با فروش ۴.۹۷ میلیون دستگاه در رتبه سوم از این نظر قرار گرفته اند.

منبع: ایرانجیب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.