قایق بوگاتی شیرون + تصاویر

0

قایق تفریحی بوگاتی؛ با الهام از شیرون

قایق تفریحی بوگاتی؛ با الهام از شیرون

نینیت ۶۶ نام یک قایق تفریحی فوق لوکس است که با همکاری شرکت پالمر جانسون و بوگاتی ساخته شده و طراحی آن از ابرخودروی شیرون الهام گرفته شده است.

دنیای قایق‌های تفریحی، هرچند برای عموم مردم به اندازه‌ی خودروهای سوپراسپرت شناخته شده‌ نیست، برای ثروتمندانی که میلیون‌ها دلار صرف خرید آن‌ها می‌کنند جذابیت زیادی دارد. در دنیای کشتی‌های لوکس، تا حد زیادی می‌توان برند پالمرجانسون را با بوگاتی مقایسه کرد، چراکه آن‌ها از ۱۹۱۸ وارد این صنعت شده‌اند و چنانچه جستجوی کوتاهی در اینترنت داشته باشید، از دیدن محصولاتگران‌قیمت پالمرجانسون حیرت‌زده خواهید شد. هرچند پیش‌تر گفته شده بود که بوگاتی در ساخت مدل PJ63 با این شرکت همکاری داشته، حالا با ساخت مدل نینیت ۶۶ مشارکت آن‌ها به اوج خود رسیده است.

قایق بوگاتی

کشتی‌های فوق لوکس، درواقع وجه تمایز ابرثروتمندان از میلیونرهای دنیا هستند. جایی که دیگر صحبت از یک بوگاتی شیرون ۲.۵ میلیون دلاری نیست و هزینه‌ای ۱۰ تا ۵۰ میلیون دلار برای یک یات (Yacht: قایق تفریحی) کاملا عادی خواهد بود. البته هزینه‌ی بالای پرسنل فنی، خدمه و تعمیر و نگهداری آن را نیز نباید فراموش کرد.

هرچند مدل نینیت ۶۶ هنوز به تولید نهایی نرسیده، اما مورد تحسین علاقه‌مندان قرار گرفته است. نام این محصول از قایقی گرفته شده که موسس بوگاتی؛ اوتوره بوگاتی شخصا ساخت آن را به اتمام رساند و نام سگی را که برای دخترش خریده بود، برای آن انتخاب کرد. عدد ۶۶ نیز اشاره به طول این یات دارد که ۶۶ فوت، معادل ۲۰.۱۱ متر است. پیشرانه‌ی نینیت ۶۶ قرار نیست ۱۶ سیلندر با آرایش W باشد و به احتمال فراوان ۸ سیلندر خواهد بود و ۱۰۰۰ یا ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت که برای رساندن این هتل متحرک به سرعت ۴۴ گره دریایی (معادل ۸۰ کیلومتر بر ساعت) کافی است.

مهم‌ترین ویژگی ظاهری نینیت ۶۶، حالت C شکل بدنه‌ی آن است که به زیبایی شباهت آن با بوگاتی شیرون را نشان می‌دهد. حالت دو رنگ بدنه هم جذابیت آن را افزایش می‌دهد و گفته شده است که فیبرکربن در ساخت آن نقش زیادی خواهد داشت. همان‌طور که انتظار می‌رود، فضای داخلی بسیار لوکس و اشرافی طراحی شده است و حتی جکوزی همراه با اجاق آتش در بخش بیرونی آن دیده می‌شود. یک اتاق خواب بزرگ، سالن نشیمن و محلی برای نگهداری نوشیدنی‌ها زیر عرشه وجود دارد که جایگزار‌ی آن‌ها را در ادامه‌ی مطلب مشاهده می‌کنید.

قایق بوگاتی

قیمت نهایی نینیت ۶۶ هنوز مشخص نیست، اما پالمرجانسون اعلام کرده است که فقط ۶۶ نسخه از این یات خواهد ساخت، درحالی که جزئیات طراحی داخلی و رنگ‌ بدنه‌ی تمام آن‌ها کاملا سفارشی است و به سلیقه‌ی مشتری ساخته خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.