۹ توصیه مهم برای سفری ایمن در نوروز ۹۶

0

۹ توصیه مهم برای سفری ایمن در جاده‌ها

با رانندگان وسایل نقلیه دیگر محترمانه رفتار کنید. هرگز با فاصله بسیار نزدیک پشت سر وسیله نقلیه دیگر حرکت نکنید تا در صورت ترمز ناگهانی فرصت واکنش لازم و جلوگیری از بروز حادثه را داشته باشید.

 وسایل نقلیه، سنگین و تنومندند و از آن‌جا که با سرعت زیادی حرکت می‌کنند در صورت برخورد با اجسام و یا افراد دیگر خسارت‌زا خواهند بود. به همین دلیل در خیابان‌ها و بزرگراه‌ها، همواره باید دقیق و باتمرکز و حواس‌جمع رانندگی کرد. در ادامه این مطلب را به نقل از سلامت آنلاین بخوانید.

توصیه‌های گوناگونی از سوی کارشناسان راهنمایی و رانندگی، امدادگران و یا مقامات راه و ترابری و سلامت و بهداشت در کشورهای گوناگون برای رانندگی امن در مواقع پرسفر شده است تا حوادث ناشی از تصادف‌ها کاهش یابد.

برای رانندگی ایمن چند توصیه عمومی داریم:

* هنگام رانندگی بویژه در مناطق مسکونی بسیار محتاط باشید.

* در رانندگی‌های طولانی، توقف‌های متعدد داشته باشید و اگر سرنشینان دیگر توان رانندگی دارند در صورت امکان هر چند وقت رانندگان را تغییر دهید.

* سریع رسیدن به مقصد را با نرسیدن عوض نکنید.

* هیچ‌گاه با خستگی خودتان نجنگید و به محض نیاز، استراحت کنید.

* همواره کمربند ایمنی خود را ببندید، با سرعت مناسب رانندگی کنید و حین رانندگی از تلفن همراه استفاده نکنید.

* با رانندگان وسایل نقلیه دیگر محترمانه رفتار کنید. هرگز با فاصله بسیار نزدیک پشت سر وسیله نقلیه دیگر حرکت نکنید تا در صورت ترمز ناگهانی فرصت واکنش لازم و جلوگیری از بروز حادثه را داشته باشید.

* شیشه‌ها، بویژه شیشه جلو را تمیز نگاه دارید و از تمیز بودن چراغ‌های جلو و عقب نیز مطمئن شوید.

* منتظر نمانید که تاریکی شب همه جا را فرا بگیرد و آن‌گاه چراغ‌های خودرو را روشن کنید. با نزدیک شدن به زمان غروب حتما چراغ‌ها را روشن کنید تا علاوه بر دید بهتر خودتان، به دیده شدن خودتان از سوی عابران و یا رانندگان دیگر کمک کرده باشید.

* از عملکرد صحیح برف‌پاک‌کن‌ها، پیش از حرکت مطمئن شوید؛ حتی اگر قصد سفر به مناطقی را دارید که آب‌وهوایی معمولا بارانی نداشته باشند.

منبع: فردا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.