جنسیس کوپه بخریم یا رنو لاگونا کوپه + قیمت و مشخصات

0

جنسیس کوپه بخریم یا رنو لاگونا کوپه ، کدام یک بهتر هست ؟

نسل جدید جنسیس کوپه راهی خیابان ها شده ولی از همین ابتدا کوپه فرانسوی برایش نور بالا می زند. این رقابت وقتی پیچیده شد که قیمت هر دو در بازار به یک اندازه رسید، در نتیجه تنها داشته ها و برتری هاست که می تواند برنده خط پایان را مشخص کند.
جنسیس کوپه بخریم یا رنو لاگونا کوپه ؟

تا همین یک سال و نیم پیش اگر کسی دنبال خودرویی اسپورت و خاص بود گزینه ای غیر از تولیدات مرسدس و BMW را بررسی نمی کرد. محصولاتی که البته با توجه به برندشان چندان ارزان هم نبودند اما این روزها داستان به گونه دیگری است. کره ای ها در بازار جولان می دهند و حتی خودروی ارزان قیمت هم دارند. در دو سال گذشته شاهد حضور محصولاتی اسپورت از این برند کره ای در بازار بودیم که مدل کوپه سردمدار آنها بود و بعد از مدتی جای خود را به هیوندای جنسیس داد؛ خودرویی محبوب که در اولین جنگ های خود به راحتی از پس غول های شش سیلندر آمریکایی همچون شورلت کامارو و فوردموستانگ برآمد. این محصول در ایران محبوبیت بسیار زیادی دارد و به تازگی هم نسل جدید آن رونمایی شده است. در سوی دیگر مدلی کوپه از شرکت رنو راهی بازار شده که لاگونا نام داشته و از همان اوایل ورود به بازار ایران با قیمت هایی برابر در بازار دارند که همین موضوع تردید خریداران را به دنبال داشته است. این بار به بررسی این دو کوپه گردن کلفت پرداخته ایم تا ببینیم کدامیک ارزش بیشتری برای خرید دارد.

 

لاگونا کوپه؛ سوغات شانزلیزه

لاگونا کوپه ای که شما در خیابان ها می بینید، در واقع نسل سوم از این خودروی محبوب است که در سال ۲۰۰۷ در نمونه های لیفت بک، استیشن و کوپه آن راهی بازارهای جهانی شده است. فرانسوی ها تاکنون در بازار ایران خودروی اسپورتی نداشتند (به غیر از مگان هاچ بک به صورت وارداتی) و برای همین شرکت نگین خودرو اقدام به واردات مدل های مختلف رنو به بازار کرد و لاگونا هم به عنوان محصولی جوانپسند و کوپه راهی خیابان ها شد؛ البته این خودرو در بازار تاکنون موفقیت آنچنانی را نتوانسته به دست بیاورد که دلیل اصلی آن را می توان به قیمت بسیار زیاد آن نسبت داد. لاگونا از موتوری ۳/۵ لیتری نیرو می گیرد که می تواند ۲۴۱ اسب بخار قدرت را برای یک رانندگی لذتبخش در اختیار راننده قرار دهد. موتوری که باعث می شود این کوپه فرانسوی شتابی صفر تا ۱۰۰ در حدود ۷/۴ ثانیه ثبت کند که برای خودرویی در این کلاس نمی تواند آمار خوبی محسوب شود. به خصوص اینکه واردکنندگان، لاگونا را خودرویی معتبر و اثبات شده می دانند.البته این نکته را هم نباید فراموش کرد که لاگونا دیفرانسیل جلوست و شاید در خیلی از قابلیت ها تشابه زیادی با رقبای آلمانی و دیفرانسیل عقب نداشته باشد. در مورد مصرف سوخت هم باید گفت این خودرو در سیکل ترکیبی حدود ۱۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر اشتها دارد که برای چنین محصول اسپورت و ۱/۵ تنی مصرفی مناسب و به صرفه محسوب می شود.از خصیصه های مهم لاگونا می توان از هندلینگ بالا، فرمانپذیری خوب و راحتی بسیار زیاد کابین یاد کرد؛ این در حالی است که مشکلات تأمین قطعه، همچنین خدمات پس از فروش ضعیف آن را نمی توان نادیده گرفت. این خودرو در بازار دست دوم هم ناکام است و دارندگان آن، هنگام فروش خودرو قطعا با مشکل مواجه خواهند شد.

با تمام این تفاسیر لاگونا سورپرایز خاصی برای صاحبانش دارد! سیستمی پیشرفته و منحصر به فرد که رنو آن را Control Chassis 4 نامیده است. این سیستم برای بالا بردن کیفیت حرکتی است، به این صورت که اگر با این خودرو پایین تر از سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت در حال حرکت باشید، چرخ های عقب تا ۳/۵ درجه در عکس جهت چرخ های جلو می چرخند و اگر بالای این سرعت حرکت کنید، با چرخش چرخ های جلو، چرخ های عقب تا ۳/۵ درجه هم جهت با چرخ های جلو می چرخند. به کمک این سیستم حرکت در سر پیچ ها در بادهای سریع و همچنین قابلیت مانور لاگونا افزایش پیدا می کند. این فرانسوی در زمینه امکانات هم حرف های زیادی برای گرفتن دارد و ایمنی آن هم در سطح بالایی است که توانسته بالاترین امتیاز را از موسسه ایمنی در اروپا (۵ ستاره) کسب کند. از امکاناتش می توان به چنین مواردی اشاره کرد؛ شش کیسه هوای جانبی و پرده ای، ESP، EBV، EBA، ABS، سیستم کنترل کشش، کمربند ایمنی جلو با قابلیت محدود کردن فشار وارده و پیش کشنده دوگانه، استارت دکمه ای، قابلیت فرمانپذیری چهار چرخ، صندلی های چرمی، گرمکن صندلی های جلو، صندلی راننده دارای حافظه و قابلیت تنظیم در هشت جهت، قابلیت اتوماتیک خم شدن آینه های جانبی هنگام انتخاب دنده عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، آینه وسط الکتروکرومیک، کروز کنترل، محدودکننده سرعت، سیستم هشداردهنده موانع عقب و چراغ های LED عقب.

http://www.car.ir/files/cache/files_cars_430544%5B38b79778db8b367b6ffc39874d3af9a9%5D.jpg

نقاط قوت: طراحی خاص، ایمنی بسیار بالا، امکانات زیاد، مصرف سوخت مناسب، هندلینگ فوق العاده

نقاط منفی: شتاب نسبتا پایین، قیمت بالا، مشکلات تامین قطعه و خدمات پس از فروش

ویژگی خاص: بهره مندی از سیستم هوشمند و کارساز Control Chassis 4

 

جنسیس کوپه؛ هر آنچه خوبان دارند

جنسیس کوپه خودرویی دیفرانسیل عقب است که به عنوان اولین محصول دیفرانسیل عقب اسپورت هیوندای هم شناخته می شود. خودرویی که پلتفرمش با همنام خود یعنی جنسیس سدان مشترک است. این کوپه از موتوری شش سیلندر با ۳/۸ لیتر حجم و توانایی تولید ۳۴۸ اسب بخار بهره می برد. البته باید گفت در نمونه فیس لیفت شده و ۲۰۱۳ آن می توان این موتور را جست و جو کرد چرا که در نمونه قبلی آن موتورش با همین حجم تنها ۳۰۶ اسب بخار قدرت داشت.تمامی این عوامل دست به دست هم میدهند تا جنسیس کوپه در مدت زمان ۵/۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برسد که برای خودرویی با ۱۶۱۶ کیلوگرم وزن عدد خوب و قابل تحسینی است. دیفرانسیل عقب بودنش هم باعث شده تا مورد توجه افراد زیادی قرار گیرد و حتی دوستداران کوپه های آلمانی هم به آن روی خوش نشان دهند. در واقع هیوندای فکرش را هم نمی کرد که اولین تجربه اش در خودروهای اسپورت دیفرانسیل عقب آنقدر موفق باشد که در تست هایی که در آمریکا انجام شد بتواند شورولت کامارو SS را مغلوب کند. به هر حال از آنجایی که شرکت کیاموتورز خودرویی تحت عنوان اوپیروس را برای رقابت با بنز کلاس E خلق کرد و موفق نیز بود در بازار ایران هیوندای جنسیس تهدید بزرگی برای خودروهای بی رقیبی همچون BMW 355 محسوب می شود.

http://veneno.ir/wp-content/uploads/Hyundai-Genesis-veneno.ir-6.jpg

در کل جنسیس محصولی است که توانسته در مدت زمان حضور در بازار عملکرد خوبی از خود نشان دهد. به گونه ای که افراد زیادی اقدام به تیونینگ آن کرده اند. البته شاید به نظر برسد کوپه کره ای با وجود تمام رسیدگی های کمپانی سازنده بی نقس باشد؛ ولی باز می توان ایراداتی را در سیستم حرکتی آن مشاهده کرد! به عنوان مثال دارندگان آن از ناپایدار بودنش در باران و جاده های لغزنده می گویند که شاید به دلیل عدم تناسب وزن کلی خودرو با قدرت موتور و سیستم تعلیق است! این خودرو در نمونه جدیدش امکانات زیادی دارد که ESC، ABS، سیستم کنترل کشش، EBD، کیسه های هوای جلو و جانبی و قفل و آینه ها به صورت برقی نمونه هایی از آنهاست، ضمن اینکه چراغ های زنون جلو، مه شکن، سائروف برقی، تنظیم صندلی راننده به صورت برقی، گرمکن صندلی های جلو، کنترل اتوماتیک دما، صندلی های عقب تاشونده و یکپارچه شدن با صندوق بار و سیستم صوتی ۳۶۰ وات اینفینیتی هم باید به لیست امکانات اضافه کرد.

http://iran-tejarat.com/Images/Cars/3512.jpg

بالاخره کدام؟

اگر بخواهیم این کوپه ها را به عنوان دو محصول اسپورت و جوان پسند مقایسه کنیم لاگونا حرفی برای گفتن ندارد چرا که خودرویی در حقیقت خانوادگی است! لاگونا امکانات مناسبی دارد و سیستم Control Chassis 4 هم کاملا به کار راننده می آید اما از نظر قدرت فنی در سطح خوبی نیست چرا که حدود ۸۰ اسب بخار قدرت کمتر نسبت به جنسیس ارائه می دهد، ضمن اینکه دیفرانسیل عقب بودن جنسیس هم یکی از نقاط مثبت آن به شمار می رود اما داستان به اینجا ختم نمی شود؛ جنسیس از نظر ظاهری و طراحی کابین هم از لاگونا جلوتر است به خصوص اینکه در اصل یک خودرو کوپه در نظر گرفته شده و در زمینه خدمات پس از فروش نیز جایگاه خوبی دارد. قطعاتش هم در بازار فراوان است و در نمونه های دست دوم نیز به راحتی خرید و فروش می شود. به طور کلی برای خرید جنسیس پیشنهاد می شود ولی اگر به دنبال مدلی خاص هستید که کمتر در خیابان ها دیده شده و تجربه جدیدی را می خواهید تجربه کنید، با پایین آوردن فتیله توقعات، لاگونا می تواند انتخاب خوبی باشد.

نقاط قوت: طراحی اسپورت، امکانات زیاد، شتاب بالا، موتور بسیار پرقدرت

نقاط منفی: ناپایداری در جاده های لغزنده، ارتفاع بسیار کم، قیمت بسیار بالا

ویژگی خاص: دیفرانسیل عقب بودن

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.