نام یک خودروی ترکیبی هیبریدی متعلق به آینده با برند ۵۰۰ /خبر روز

0

۵۰۰ نام یک خودروی ترکیبی هیبریدی متعلق به آینده

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، امسال یکصدمین دوره مسابقات اتومبیل رانی Indianapolis ۵۰۰ آمریکا برگزار شد، مسابقاتی پراهمیت و قدیمی که در آن برترین برندهای خودروسازی دنیا تازه ترین محصولات اسپرت و سرعتی خود را به نمایش می گذارند. در مسابقات امسال خودروسازی همچون پژو امیدی برای قهرمانی نداشت اما همزمان از محصولی مفهومی رونمایی کرده که حیرت کارشناسان صنعت خودروی دنیا را به همراه داشته است.

این خودروساز فرانسوی در سالهای ۱۹۱۳، ۱۹۱۶ و ۱۹۱۹ برنده مسابقات معتبر Indianapolis ۵۰۰ شد و حالا در یکصدمین دوره برگزاری آن از مدل مفهومی L۵۰۰R Hybrid رونمایی کرده است. استفاده از عدد ۵۰۰ در نام این خودرو دقیقا با هدف اشاره به تاریخ سازی این شرکت خودروساز در رقابتهای Indianapolis ۵۰۰ عنوان شده است.

اما گرچه این خودرو برای جشن گرفتن موفقیتهای تاریخی پژو ارایه شده با این حال روشن است که این شرکت نیم نگاهی جدی به آینده هم داشته است.

تتلا

حتی در توان این خودرو هم عدد ۵۰۰ دیده می شود و نکته جالب اینکه این محصول هیبریدی تنها یک تن وزن دارد.

سهم توان موتور احتراقی این خودرو ۲۷۰ اسب بخار است که وقتی با توان موتورهای برقی آن ترکیب می شود صفر تا ۱۰۰ خیره کننده ۲.۵ ثانیه را به ثبت می رساند.

تایرها در این خودرو به طرز اغراق آمیزی بزرگ هستند. در نگاه کلی این محصول مفهومی را می توان به کپسول شناوری تشبیه کرد که با سرعت دیوانه وار حرکت می کند.

راننده انبوه اطلاعات مورد نظر درباره خودرو از جمله سرعت و وضعیت دنده ها را از طریق پیشرفته ترین نسل نمایشگرها یعنی نمایشگر دوگانه هولوگرافی مشاهده می کند حال آنکه فرمان کوچکی را هم در دست دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.