آشنایی با آرم شرکت های خودروسازی جهان

0

آرم شرکت های خودروسازی جهان

ایران خودرو 

ایران خودرو

اولین نشانه‌ای که در صنعت خودروسازی ایران مطرح شد آرم حک شده بر روی پیکان بود. تصویری از یک ارابه باستانی و شمایلی از یک اسب در حال حرکت که این آرم تا زمان توقف تولید پیکان همراه این خودرو بود.
پس از توقف تولید پیکان و آغاز تولید خودروی سمند مسوولان ایران‌خودرو طراحی آرم جدیدی برای سمند را در معرض فراخوان عمومی گذاشتند و در نهایت طرح استاد مرتضی ممیز که یک کله اسبی زیبا بود، به عنوان زیباترین و بهترین اثر برای قرار گرفتن بر بدنه خودروی سمند برگزیده شد.
طرحی که با نام خودرو کاملا همخوانی داشت.

 

 سایپا

سایپا 

پیدا کردن نشان جدید برای سایپا نیز به سال‌های دهه ۶۰ بازمی‌گردد در آن روزها که محصولات این خودروساز هنوز به تنوع امروزی دست نیافته بود یکی از طراحان برجسته ایران با نام ابراهیم حقیقی آرم سایپا را طراحی کرد.
این آرم به‌زعم طراحش، صفاتی چون بالندگی و توسعه را القا می‌کند که تبدیل به یکی از آشناترین نشانه‌های صنعتی ایران شده است.

 

 جاگوار

جاگوار 

در میان خودروهای انگلیسی جاگوار لوگوی برجسته‌ای دارد. آنچه از نام این خودرو بر می‌آید جاگوار نام یک پلنگ درنده است که به دنبال شکار می‌گردد.

 

 شورولت

شورولت 

نشان شورولت که شبیه علامت جمع است به یکی از سفرهای ویلیام دورانت موسس این شرکت به پاریس بازمی‌گردد.
دورانت در این سفر مجذوب طرح یکی از کاغذهای دیواری می‌شود و چند سال بعد در سال ۱۹۱۳ وی مبنای طراحی لوگوی برخی از خودروهای تولیدی خود که نامشان را از لوئیس شورولت راننده مسابقات سرعت به عاریت گرفته بود قرار داد.

 

 سیتروئن

سیتروئن

علامت رو به بالای سیتروئن این تصور را در بیننده به وجود می‌آورد که آرم سیتروئن به معنای حرکت رو به اعتلا و نزدیک شدن به مهندسی پیشرفته است؛ اما چنین نیست. آندره سیتروئن کار در صنعت موتور را با تولید چرخ دنده آغاز کرد و علامت نظامی دوتایی در واقع سمبل دنده‌های چرخ دنده است.

 

 سیزتا

سیزتا 

لوگوی سیزتا به طور آشکار گویای ملیت ایتالیایی کارخانه است. این لوگو طرحی از یک سر گرگ به نشانه افسانه یتبر است. استفاده از رنگ زرد نیز به خاطر نماد شهر مودنا در ایتالیا بوده است.

 

 بی ام و bmw

بی.ام . و

دایره بی.ام.و یک ملخ خوش فرم و در حال چرخش هواپیما است.رنگ آبی یاد آور آسمان است.شرکت موتور سازی بایرن(Bayerische Motor Werke)موتورهای هواپیماهای جنگی را می ساخت که کارخانه هایی را که اکنون در تصاحب دارند بمباران میکردند !

 

 ائودی

آئودی

چهار حلقه آئودی برخلاف برخی شایعات هیچ ارتباطی به حلقه‌های المپیک ندارد، بلکه نمادی از ادغام چهار شرکت خودروسازی آلمان در سال ۱۹۳۲ است. این چهار شرکت که د.کا.و، وندرو، هورش و آئودی را در بر می‌گرفتند؛ به دلیل شرایط نامناسب بازار ناچار به ادغام در یکدیگر شدند. بعد از جنگ این اتحادیه نام خود را از زبان لاتین که در انگلیسی به معنای می‌شنوم است و از اسم موسس خود آگوسته آئودی گرفته شده حفظ کرد و تنها حلقه‌‌های نشان آن باقی ماند.

 

 فولکس واگن

فولکس واگن

شرکت فولکس واگن در سال‌های منتهی به جنگ دوم جهانی توسط فرانس ریمپیسه تاسیس شد.
لوگوی اصلی که ریمیسپه در رقابتی درون سازمانی طراحی کرد و به خاطر خلاقیت در نظر گرفته شده در آن ۵۰ مارک برنده شده بود، به عنوان لوگوی این شرکت انتخاب شد.
لوگوی شرکت فولکس واگن در ابتدا با چرخ دنده‌ای که نشان رسمی جبهه کارگری آلمان بود احاطه شده بود اما پس از جنگ دوم جهانی این دنده از لوگو حذف شد.

 فراری

 

فراری

آرم فراری در واقع اسب بلند شده بر روی دو پا است که نشان خلبان آس ایتالیایی در جنگ اول جهانی است (ACE) در بین خلبانان به کسی اطلاق می‌شود که حداقل ۵ فروند از هواپیماهای دشمن را سرنگون کرده باشد)، فرانسیسکو باراگایتی از خلبانان آس ایتالیا بود، که والدینش شرکت فراری را ترغیب کردند تا نشان پسرشان را روی خودروهای مسابقه‌ای خود قرار دهد.

 

بنز 

مرسدس بنز 

ستاره سه پر مرسدس بنز نشان تسلط آن بر زمین ,دریاو آسمان است.این نشان برای اولین بار روی دایملر ۱۹۰۹ دیده شد و ترکیبی بود برای نشان دادن تاج افتخار بنز در تاریخ ۱۹۲۶. نشان کنونی حلقه محاط بر ستاره در تاریخ ۱۹۳۷ طراحی شده است. سه شاخه مرسدس فاقد حلقه دور آن بود، اما پس از ادغام مرسدس و بنز در دهه ۲۰ میلادی حلقه گلی به دور این نشان اضافه شد.

 

 پورشه

پورشه 

آرم پورشه نشان محلی شهر اشتوتگارت است. در این نشان اسب علامت مزرعه اشتاب و شاخه و خطوط مشکی و سرخ نیز بخشی از نشان سلطنتی پادشاهی ووتمبرگ است.

 

 الفارومئو

آلفارومئو

آرم شرکت آلفارومئو نیز مانند پورشه نشان محلی است. علائم این شرکت نشان رسمی شهر میلان و مربوط به جنگ‌های صلیبی می‌باشد که در آن انسانی در حال خورده شدن است.

 

فورد 

فورد 

آرم بیضی و ساده شرکت فورد در سال ۱۹۰۳ توسط هارولدویلز که شغل اصلی آن چاپ کارت ویزیت بود طراحی شد و در سال ۱۹۲۷ زمینه اولیه نشان شرکت به رنگ آبی تغییر کرد.

 

 فیات

فیات 

در دهه ۸۰ شرکت فیات نشان ابتدی خود را به نفع حروف کلمه فیات که به طور نامنظم کنار هم قرار گرفته بودند را کنار گذاشت و آرم جدید فیات توسط طراح ارشد این شرکت طراحی شد. مایو‌مایول، طراح ارشد شرکت فیات نشان جدید فیات را به صورت اتفاقی به هنگام آزمودن یکی از مدل‌های این شرکت طراحی کرد. وی به هنگام تست خودرو از برابر یکی از تابلوهای نئون تبلیغاتی فیات عبور کرد و نور این نئون که در پی زم سیاهی آسمان معوج به نظر می‌رسد؛ توجه وی را جلب کرد و به این طریق نشان چندساله فیات توسط وی طراحی شد.

 

 ارم مازاراتی

مازاراتی

نشان مازاراتی نیز مانند آلفارومئو و پورشه سمبل یک شهر است. مازاراتی سمبل شهر بولینا است و این خودرو برای اولین بار در آن شهر تولید شد؛ و به همین منظور نشان این شهر برای این شرکت خودروسازی طراحی شد.

 

 مزدا

مزدا

نشان مزدا توسط ری‌یوشیمارا که یک شرکت مشهور در زمینه تصویری‌سازی است تکامل یافته حرف «V» در نظر گرفته شد. این نشان نمایانگر بال‌های باز شده می‌باشد که در فرهنگ ژاپن به معنای ابتکار، درک هدف و لطافت است.

 

 میتسوبیشی

میتسوبیشی

آرم میتسوبیشی برگرفته از سه قطعه الماس لوزی شکل است که در یک نقطه تلاقی پیدا کرده‌اند. میتسوبیشی با این آرم می‌خواهد به مشتریانش بفهماند که خودروی زیر دستشان مثل یک الماس با ارزش است.

 

 روور

رو ور

روورها گروهی راهزن دریایی یا سرگردان در دریاها بودند. چیزی شبیه وایکینگ‌ها و از همین رو کشتی وایکینگ‌ها همیشه و به اشکال گواگون در نشان روور وجود داشته است.

 

 اشکودا

اشکودا

نشان اشکودا شبیه یک بوقلمون در حال پرواز است. حال آنکه بوقلمون‌ها پرواز نمی‌کنند، اما این نشان در واقع یک پیکان بالدار است که مفهوم کلی سرعت را به مخاطب القا می‌کند.

 

 سوبارو

سوبارو

سوبارو اولین کارخانه ژاپنی تولیدکننده خودرو است. این نشان اشاره به گروهی شش‌تایی ستارگان خوشه پروین در صور فلکی است که در زبان ژاپنی به نام موتسورا بوشی نیز خوانده می‌شود.

 

 تویوتا

تویوتا

نشان کنونی تویوتا شبیه یک گاوچران با یک کلاه بزرگ است. در واقع سه بیضی درون یکدیگر است که نشان‌دهنده قلب مشتری، قلب تولید و قلب پیشرفت فنی در حال گسترش و فرصت‌های بیکران است که دور دوبیضی دیگر قرار گرفته است.

 

 ولوو

ولوو

ولوو در زبان لاتین به معنای «من می‌گردم» است و دایره پیکان‌دار نشان قراردادی فولاد است. دایره و پیکان همچنین یادآور سپر و نیزه مریخ است که سمبل شیمیایی برای آهن نیز می‌باشد.

 

 پژو

پژو 

چه رابطه ای بین پژو و تندیس آزادی وجود دارد؟ پاسخ این است که یکی از اولین خودروهای پژو به نام مدل شیر شناخته میشد که نشان محلی شهر بلفورد(محل ساخت مدل مزبور)را روی خود داشت.

رنو

 

رنو

الماس رنو اولین بار به عنوان آرم ایستاده روی درب موتور ظاهر شد و بوق خودرو در پشت آن قرار میگرفت. در سال ۱۹۲۲ قسمت مرکزی نشان برای خروج هوا بریده شد.این نشان شکل امروزی خود را از سال ۱۹۲۴ بهمراه دارد

 آرم بوگاتی

http://marknaeyaert.com/images/bugatti-logo-big.jpg

آرم هیوندای

http://s8.picofile.com/file/8276957250/hyundai_cars_logo_emblem.jpg

آرم کیا

http://www.axgig.com/images/95658305974249200035.jpg

آرم مک لارن

http://www.beronza.com/images/Article/Icon/McLaren-Logo.pngآرم کونیگ زگ

http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015/11/koenigsegg-autoskin.jpg

آرم لامبورگینی

http://www.pic.tooptarinha.com/images/27ax0pszymx99yez676x.png

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.