طریقه تشخیص رنگ شدگی خودرو از رنگ کارخانه ای
طریقه تشخیص رنگ شدگی خودرو از رنگ کارخانه ای
-واسه این کار یه وسیله مخصوص از جنس آهنربا هست که اون رو به بدنه میچسبونن و رها میکنن، با استفاده از درجه ای که روش هست، میتونید بفهمید که ماشین رنگ شده یا نه.
با نزدیک کردن آهنربای معمولی به قسمتای مختلف بدنه هم میشه فهمید، ولی دقت بالایی میخواد.
۲-دستتون رو روی یک چشم بزارید و فقط با یک چشم در نور کافی و فاصله ی ٣ متری خودرو را برسی کنید.
۳-نگاه کردن از فاصله حدود ۲ متری با زاویه ۱۶۰درجه میتوان در صورت برخستگی و فرو رفتگی خیلی جزئی در سطوح خودرو مثل کاپوت و روی دربها دلالت بر رنگ شدگی دارد و همچنین زیر لاستیکهای دور درها و جعبه صندوق عقب که موم کشی منظم کار خانه با موم کشی دستی تفاوت آشکار دارد و همچنین از روی نقطه جوش ها {که گاها ساختگی نیز هستند} و در رنگهای متالیک ذرات ریز براق یکنوات و بامقایسه محل های رنگ خودره این ذرات متفاوت با بقیه نشانه رنگ خوردگی هست ضمنا قسمتهای دو لایه مثل کاپوت و صندوق عقب از بیرون سالم و از داخل ماست مالی شده است و ضرب درهای داخل جعبه و کاپوت را اکثرا نمی تونن درست صافکاری کنند کف صندوق عقب نباید کارپیت کاری داشته باشد گاها کف صندق عقب را کامل عوض کرده و به بدنه جوش میدهند که با کمی دقت مشخص هست.
۴-سر شاسی ها رو باید مهارت جزئی داشت تا بتوان تشخیص داد که رنگ شده هست یا نه .
گاهی نشستن پودر رنگ پیستوله بصورت ناخاسته بر روی قطعات موتور لاستکهای دور شیشه و چراغ های جلو وعقب با کمی دقت دلالت بر رنگ شدگی است
مهم:ضمنا در صورتیکه به قسمتی مشکوک شدید و مدیر نمایشگاه در مورد همون قسمت سوال کردید اگر اظهار بی اطلاعی کرد و گفت خودت دقت کن من نمی دونم پس باید به اون قسمت حساسیت بیشتر نشون بدید
۵-موم کشی منظم باشه اما به رنگ سفید مایل به زرد، (یعنی همرنگ بدنه که نقره ای نباشه) و در قسمت پشت انتهای خودرو در لبه صندوق عقب از حالت لوله ای در بیاد و پخش شده باشه، این موم کشی فابریک هست یا نه؟ نقاش که می گفت این موم رنگ بخودش نمی گیره به همین دلیل نمی شه همرنگ بدنه خودرو باشه.
کارشناسی و تشخیص رنگ خودرو