نکاتی که درباره لاستیک تیوپلس باید بدانیم

0

امروزه از دلایل اصلی خودروسازان برای استفاده از چرخهای تیوبلس;

http://1car.ir/thumbnails/cmsing/1%D9%84%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%DA%A9%20%D8%AA%DB%8C%D9%88%D8%A8%D9%84%D8%B3%20(5).jpg/%20620/%20374

ایمنی خودرو وجلوگیری از ترکیدن لاستیک است. در خودروهای امروزی به دلیل استفاده رانندگان از سرعت های بالا (بیش از ۱۰۰کیلومتردر ساعت) علاوه بر تیوبلس شدن چرخها; ارتفاع دیواره جانبی لاستیک ها نیز کاهش یافته است. علت آن برای جلوگیری از انعطاف زیاد لاستیک وگرم شدن آن است.

در صورتیکه ارتفاع لاستیک زیاد باشد حرکت لایه های لاستیک باعث گرم شدن لاستیک می گردد.

چند پیشنهاد:

۱-تنظیم باد چرخها علاوه بر مزیت های اقتصادی آن نظیر بالارفتن طول عمرلاستیک،کاهش مصرف سوخت و… باعث بالارفتن ایمنی رانندگی می گردد.

۲-با توجه به اینکه کاهش و افزایش چند PSI فشار تأثیرات منفی دارد و اکثر گیج های باد آپاراتی ها، از تنظیم افتاده و نیاز به کالیبره شدن دارند، حتماٌ نسبت به تهیه یک گیج باد استاندارد برای تنظیم باد چرخهای خودروی خود اقدام نمائید.

۳-از تیوپ دار کردن چرخها خودداری کنید. مگردر شرایطی که لاستیک نو بوده و امکان پنچری به صورت تیوبلس نباشد که لازم است بعنوان چرخ زاپاس استفاده گردد.

۴-در سفرهای طولانی فشار باد لاستیک بین ۲تا۳ psi بیش تر از حالت عادی در شرایط رانندگی در شهر باشد.

۵-لاستیک ها را مرتباٌ زیر وسیله نقلیه جابجا کنید(سواری هر ۳۰۰۰کیلومتر وباری هر ۵۰۰۰کیلومتر)

۶-تعویض لاستیک زمانی است که عمق آج به ۶/۱ میلیمتر رسیده باشد.

۷-توصیه می گردد روی هر خودرواز یک نوع لاستیک استفاده گردد. در صورتیکه مجبور به استفاده از انواع لاستیک هستید، لاستیک های رادیال را در محورهای عقب استفاده نمائید.

۸-حرکات غیر عادی لاستیک از قبیل کشیدن به یک جهت و یا لرزش وغیره را جدی بگیرید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.