سیستم دیسترونیک و دیسترونیک پلاس چیست ؟

0

شرح سیستم دیسترونیک در جلوگیری از تصادف

سیستم های دیسترونیک و دیسترونیک پلاس مرسدس بنز به شما این اطمینان را می‌دهد که زمان رسیدن به خودروی جلویی را در هر لحظه می‌داند. رادار سیستم کروز کنترل تطبیقی مقدار سرعت مورد نیاز را محاسبه می‌کند. در صورتی که فاصله از اتومبیل جلویی کاهش یابد، پدال گاز هم تقلیل می‌یابد یا سیستم در صورت نیاز ترمزها را فعال می‌کند. در صورتی که از لحاظ شرایط ترافیکی مشکلی نباشد، سیستم به طور خودکار پدال گاز را به مکان اولیه خود قرار می‌دهد تا سرعت قبلی حاصل گردد.

Adaptive Cruise Control DISTRONIC PLUS

فاصله زمانی می‌تواند بدون وقفه توسط اهرم‌های کنترلی کروز کنترل در محدوده ۱ تا ۲ ثانیه تنظیم شود. سیستم به‌طور خودکار از پدال گاز و ترمز استفاده می‌کند، ولی توانایی ندارد که در مقابل خودروهای ساکن عکس‌العمل نشان دهد. تأثیر بالقوه ترمزگیری به ۳۰ درصد بیشترین نیروی ترمزی خودرو محدود می‌شود(نزدیک ۴۰ درصد با سیستم دیسترونیک پلاس و ۵۰ درصد با سیستم دیسترونیک پلاس همراه با دستیار فرمان). اگر قدرت ترمز که می‌تواند توسط DTR یا DTR+ اعمال شود کافی نباشد، به راننده به‌طور تصویری و آکوستیکی هشدار داده می‌شود.

کنترل پاسخ سیستم دیسترونیک توسط فاصله تا هدف مورد نظر تعیین می‌شود؛ که شامل زاویه فرمان و سرعت خودرو است.
سیستم DTR و DTR+ بر روی سرعت‌های خاصی کار می‌کند. ترافیک‌های تقاطعی توسط سیستم شناسایی نمی‌شود و شناسایی خودروی مقابل به‌طور کامل قابل اعتماد نیست. موانع ساکن می‌توانند برای این سیستم تنها هشدار در پی داشته باشد. از محدودیت‌های دیگر این سیستم می‌توان به عدم شناسایی کامل خودروها بر سر پیچ است که ممکن است ترمزها به‌طور غیرقابل انتظار گرفته شوند یا تأخیر در عمل کردن داشته باشند.

هرگونه بارش سنگین برف بر روی سنسورها و پوشیده شدن سطح مشبک رادیاتور ممکن است که سیستم دیسترونیک را از کار بیندازد. در این شرایط سیستم پیغام “سیستم در حال حاضر در دسترس نیست” می‌دهد. سیستم DRT+ می‌تواند در هنگام مجاورت با امواج رادیویی از مدار خارج شود. در این‌گونه موارد غیرفعال کردن دستی آن توصیه می‌شود. سیستم‌هایی که از تکنولوژی رادار استفاده می‌کنند مانند سیستم درهای اتوماتیک منازل، ممکن است در این سیستم خودروی شما اختلال وارد کنند.distronic_plus

انواع سنسورهای مورد استفاده سیستم دیسترونیک/دیسترونیک پلاس

سنسور ARS 310 و ARS210 برای سیستم دیسترونیک
• برای ارسال امواج رادار در حد فاصله‌های طولانی به همراه واحد کنترل

ars210
ars310
سنسور ARS 310 و LRR3 برای سیستم دیسترونیک پلاس
• برای ارسال امواج رادار حد فواصل کوتاه و طولانی به همراه واحد کنترل

lrr3
محدوده شناسایی سیستم دیسترونیک پلاس با سنسور ARS310 برای ارسال امواج دوربرد و کوتاه برد در شکل زیر مشخص می‌باشد که اهداف نزدیک برد را در محدوده ۳۰ متری، اهداف متوسط برد را در محدوده ۶۰ متری و اهداف دوربرد را در محدوده ۲۰۰ متری شناسایی می‌کند.
محدوده شناسایی سیستم دیسترونیک پلاس با سنسور LRR3 در شکل زیر مشخص می‌باشد که اهداف نزدیک برد را در محدوده ۳۰ متری، اهداف متوسط برد را در محدوده ۱۰۰ متری و اهداف دوربرد را در محدوده ۲۰۰ متری شناسایی می‌کند.

S-Klasse (W221) 2008

سیستم PRE-SAFE

ایده ترمز PRE-SAFE از سوی مرسدس بنز توانایی راننده را در کاهش دادن تصادف از پشت سر به‌واسطه هشدارهای آکوستیکی و تصویری، افزایش می‌دهد. برای این کار از حس‌گرهایی مشابه دیسترونیک پلاس استفاده می‌کند. سیستم می‌تواند به‌طور خودکار به‌منظور کاهش تصادفات جاده‌ای ترمزگیری کند. اگر سیستم از فاصله مجاز تعریف‌شده تا خودروی جلویی تجاوز کرد، هشدار تصویری “فاصله” به مدت ۳ ثانیه نمایش داده می‌شود. بعد از این هشدار “تصادف” در قدم اول بر روی صفحه نمایش نقش می‌بندد که تقریباً ۲.۶ ثانیه قبل از برخورد است. در ادامه اگر راننده پاسخی نداد سیستم به‌طور خودکار از ۴۰ درصد توان ترمزی استفاده می‌کند که به‌عنوان دومین قدم در ۱.۶ ثانیه قبل برخورد خودرو اتفاق می‌افتد. در همین لحظه PRE-SAFE وارد عمل می‌شود. قسمتی از ترمزگیری ممکن است به‌وسیله حرکت فرمان یا عکس‌العمل راننده بر روی پدال ترمز باشد. اگر راننده دخالتی نکرد، سیستم ترمز اضطراری به‌عنوان سومین قدم مداخله را انجام می‌دهد که تقریباً ۰.۶ ثانیه قبل برخورد این اتفاق صورت می‌گیرد. در این موقع، سیستم توانایی جلوگیری از برخورد را ندارد، که تنها این مراحل شدت برخورد و تصادف را کاهش می‌دهد.

distronic_plus
در شرایطی که تصادف قریب‌الوقوع باشد، هشدارهای تصویری و آکوستیکی برای ترافیک‌های طولی و تقاطعی و همچنین افراد پیاده‌ای که در مسیر خودرو قرار دارند، راننده را هوشیار می‌کنند. هنگامی که عابر پیاده در مسیر خودرو شناسایی شد، سیستم ترمز اضطراری به‌طور کامل یا جزئی وارد عمل می‌شود.

منبع: پدال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.