تیگو ۵ نیوفیس شاسی‌بلند ۱۰۰ میلیونی + مشخصات

0

بررسی تیگو ۵ نیوفیس; شاسی‌بلند ۱۰۰ میلیونی بازار ایران

چری تیگو 5 جدید

چری تیگو ۵ طی چند ماه گذشته توانسته عنوان پرفروش ترین شاسی بلند مدیران‌خودرو را از آن خود کند و در این راستا نمونه فیس لیفت یا به روزرسانی شده آن نقش مهمی ایفا نموده است. نمونه قبلی تیگو ۵ را طی سفری به شمال کشور مورد بررسی جامع قرار دادیم اما نمونه جدید همگام با معرفی در بازار چین وارد بازار کشورمان شده است و قصد داریم در این مطلب تفاوت های دو مدل را مورد بررسی قرار دهیم.

چری تیگو 5

آنچه در نگاه اول به عنوان وجه تمایز اصلی تیگو۵ جدید به چشم می آید، گرافیک تازه چراغ های جلو است که از همان ابتدا شما را متوجه جدید بودن طرح می‌کند. محل قرارگرفتن چراغ های مه شکن نیز تغییر یافته و یک نوار LED روشن در طول روز به قسمت بالایی آنها اضافه شده است. در نمای عقب هم طرح گرافیکی چراغ های عقب عوض شده و دیفیوزر عقب به گونه ای جدا از سپر طراحی شده است که میتواند کاملا دو خروجی اگزوز را پوشش دهد.

مسئوالن مدیران خودرو اعلام کرده اند ۲۱ بخش از تیگو ۵ جدید تغییر داده شده است که از آن جمله میتوان به بزرگتر شدن صفحه نمایش ۸ اینچی اشاره کرد. علاوه بر این گرم‌کن صندلی، آیینه های جمع شونده برقی، و نشانگر فشار باد تایر به مجموعه ادوات خودرو افزوده شده اند.

کابین چری تیگو 5

تیگو۵ جدید در دو تیپ لاکچری و اکسلنت به بازار عرضه می شود که عمده تفاوت این دو مدل صرفا به تجهیزات خصوصا تجهیزات ایمنی مانند تعداد ایربگ ها، یا سامانه ای DTC، ASR، ESP و … برمی گردد اما از نقطه نظر فنی شامل پیشرانه و گیربکس هردو مدل یکسان هستند. موتور بدون تغییر نسبت به نمونه قبلی همچنان یک موتور ۴ سیلندر ۱۹۷۱ سی سی به قدرت ۱۳۹ اسب بخار با ۱۸۲ نیوتن متر گشتاور است که در شتاب گیری های ثانویه از قدرت نسبتا مناسبی برای جابه جایی وزن ۵.۱ تنی خودرو بهره میبرد.

وجود مکثی کوتاه هنگام شتابگیری اولیه در نمونه قبلی محسوس بود که به‌کندی گیربکس CVT آن مربوط میشد اما در نمونه جدید، گیربکس بهتر از قبل با رفتار موتور سینک شده است به طوری‌که مکث ابتدای حرکت را کاملا قابل اغماض میکند. خودرو از روی دکمه کنار دسته دنده در دوحالت اکو و اسپرت تنظیم میشود که تاثیر مستقیم و محسوسی در عکس العمل موتور به نسبت فشردن پدال گاز دارد به طوری که در حالت اسپرت تمایل بیشتری به دور گرفتن نشان میدهد.

نمای عقب چری تیگو 5 جدید

شتاب تیگو۵ با توجه به کلاس خودرو قابل قبول ارزیابی میشود .اگرچه در مقام مقایسه میتوان گفت جک S5 اتومات و هایما S7 با موتور توربو از شتابگیری سریع تری بهره میبرند اما اگر نگران حساسیت موتورهای توربو به بنزین بی‌کیفیت هستید تیگو ۵ با موتور تنفس طبیعی این نگرانی را برطرف می‌کند. داخل کابین به نسبت تیگو۵ قبلی بویژه از نقطه نظر میزان ورود صدای موتور به کابین بی صداتر شده و صدای موتور اگرچه در رانندگی سریع با دور موتور بالای ۴۰۰۰ به داخل کابین نفوذ می‌کند اما در رانندگی نرمال شهری میتوان از فضای نسبتا بی صدای تیگو۵ جدید لذت برد.
چری تیگو 5 فیس لیفت

صندلی چرمی با قابلیت گرم شدن، تنظیمات برقی صندلی راننده، سان روف برقی، کروز‌کنترل، مانیتور ۸ اینچی، دوربین دید عقب، سنسور عقب، فرمان چرمی با کنترل های روی آن و … از جمله تجهیزات مورد نظر خریداران این کلاس خودرو محسوب می شود که در تیگو۵ ارایه شده است. از نکات برجسته کابین میتوان به فضای عقب صندلی ها اشاره کرد که جای پا و فضای بالای سر کاملا وسیعی در اختیار سرنشینان عقب میگذارد. طول خودرو ۴۵۰۶ و ارتفاع بین دو محور ۲۶۱۰ میلیمتر درنظر گرفته شده است اما فضای واقعی ردیف عقب بزرگتر از ابعاد خارجی خودرو نشان میدهد به طوری‌ که سبب تعجب شما خواهد شد.

چری تیگو ۵ جدید هم اکنون در بازار کشورمان با رقبایی همچون جکS5 اتومات، ۶ BYD و هایما توربو روبرو است . تیپ لاکچری تیگو۵ با قیمت ۹۵ و تیپ اکسلنت با قیمت ۱۰۱ میلیون تومان با گارانتی ۵ سال ۱۵۰ هزار کیلومتر به بازار عرضه میشود.

نقاط ضعف:
موتور ضعیف نسبت به رقبا
طراحی عقب خودرو (این خودرو از نمای عقب بسیار باریک و بلند دیده می‌شود)
بازار دست دوم
قیمت بالا نسبت به رقبا

نقاط قوت:
سواری نرم
فضای کابین بسیار جادار
امکانات رفاهی مناسب

مشخصات فنی تیگو5 نیوفیس

امکانات و تجهیزات و رفاهی چری تیگو ۵ نیوفیس:

امکانات و تجهیزات و رفاهی چری تیگو 5 نیوفیس

– بازنشر از ماهنامه سرعت

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.