روش های کاهش مصرف سوخت خودرو

0

چگونه مصرف سوختم را ۲۰٪ کم کنم ؟

http://www.birclick.ir/wp-content/uploads/2017/02/Reduce-vehicle-fuel-consumption.jpg

برای شروع سرمایه‌گذاری دیگر به سراغ بانک‌ها، موسسات‌ مالی، بورس و یا بازاریابی شبکه‌ای نروید! شاید بهتر باشد سرمایه‌گذاری را از وسیله‌ی نقلیه‌ی خود آغاز کنید!

برای شروع سرمایه‌گذاری دیگر به سراغ بانک‌ها، موسسات‌مالی، بورس یا بازاریابی شبکه‌ای نروید! شاید بهتر باشد سرمایه‌گذاری را از وسیله‌ی نقلیه‌ی خود آغاز کنید! بله، اگر هر خودرویی در کشورمان ۲۰٪ کمتر بسوزاند هم به نفع خودمان است و هم جامعه و محیط‌زیست!

سرویس‌های دوره‌ای

شاید گوش شما از این حرف‌ها پُر شده باشد! ولی سلامت شمع و وایر شمع، به اندازه بودن سطح روغن و تعویض به موقع روغن و فیلتر‌ها، بالانس بودن تایرها، میزان بودن فرمان و زاویه‌ی تایرها تاثیر به‌سزایی در کاهش مصرف سوخت دارند.

گول نخورید

شرکت‌های بسیاری سر همین قضیه دندان تیز کرده‌اند و در جستجوی مشتری بدون اطلاعات هستند! این فرفره را بگیر و در مجاری هوا قرار بده، این آهنربا را در مسیر سوخت‌رسانی نصب کن و معجزه را ببین، این قرص را در باک سوخت بینداز و مواردی از این دست که هر روز از جایی سر و کله‌اشان پیدا می‌شود بی شمارند. گول این تبلیغات بیهوده را نخورید چرا که در عمل هیچ تاثیری ندارند.

تیونینگ کنید

برخلاف تصور بیشتر ماشین دوستان، بعضی از دستکاری‌ها منجر به افزایش مصرف سوخت نمی‌شود، خود من با نصب هدرز، چیپ ECU, میل سوپاپ شهری (پروفیل کوتاه) توانستم مصرف سوختم را تا صدی یک لیتر کم کنم. حقیقت این است که ماشین قوی‌تر در شرایط یکسان نیاز کمتری به تخته‌گاز کردن دارد!

save-fuel (1)

حساس باشید

همیشه در انتخاب تایر، روغن و نوع سوخت حساسیت به خرج بدهید! اگر بنزین سوپر برای ماشین‌تان پیشنهاد شده، پس چرا بنزین معمولی می‌زنید؟ خیالتان را راحت کنم، هم مصرفتان بالا می‌رود هم توان موتور و عمرش کوتاه می‌شود. به شما توصیه می‌کنم زیاد دربند حرف‌های تعویض روغنی‌ها نباشید و هنگام خرید روغن موتور، حتما گرید و استانداردش را با روغن توصیه‌ شده در دفترچه‌‌ی اتومبیل مطابقت دهید. هنگام خرید لاستیک جو گیر نشوید و به لاستیک‌های پهن نگاه نکنید! یک لاستیک با سایز استاندارد ولی از سازنده‌ای معتبر بهترین انتخاب است، همچنین بدانید بعضی از لاستیک‌ها با شکل خاص عاجشان باعث کاهش مصرف سوخت می‌شوند.

نحوه‌ی رانندگی

و اما مهمترین دشمن مصرف سوخت کسی جز خودمان نیست! نحوه‌ی رانندگی ما بیشترین تاثیر در کاهش مصرف سوخت را ایفا می‌کند. چگونه؟ سعی کنید به آرامی شتاب بگیرید و به آرامی از سرعت بکاهید. با عاقبت نگری، موانع را سریع‌تر تشخیص بدهید و زودتر پدال گاز را رها کنید چرا که راننده‌ی اقتصادی پدال ترمز را کمتر می‌فشارد. این نکته‌ی جالب را بدانید که معمولا ۸۰٪ قدرت موتور با فشردن ۴۰٪ از پدال گاز حاصل می‌شود، بنابراین (به جز در مواقع کل‌کل ) تخته‌گاز نکنید. خودروهای جدید در توقف‌ها موتور را به صورت اتوماتیک خاموش می‌کنند، اگر ماشین شما چنین سیستمی ندارد چرا به صورت دستی امتحان نمی‌کنید؟! حواستان به عقربه‌ی سرعت‌سنج باشد، بین سرعت ۸۰ تا ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت فقط ۴۰ واحد فاصله است و همینطور بین ۲۰ تا ۴۰٪ مصرف سوخت بیشتر، پس قید چند دقیقه زودتر رسیدن را بزنید و با خیال راحت رانندگی کنید. همچنین راندن با شیشه‌های باز در سرعت‌های بالای ۸۰ کیلومتر بر ساعت به ضررتان تمام می‌شود.

با به کار بستن توصیه‌های بالا، بدون شک سالیانه صدها هزار تومان به نفع جیبتان عمل خواهید کرد!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.