رونمایی از مرسدس‌ بنز کلاس اس ۲۰۱۷ با پیشرانه‌های جدید

0

مرسدس‌بنز از جدیدترین نسخه‌ی سدان لوکس خود رونمایی کرد. کلاس اس جدید به پیشرانه‌های ۶ سیلندر جدیدی مجهز شده است

نسخه‌ی فیس لیفت مرسدس‌بنز کلاس اس ، به همراه پیشرانه‌های ۶ سیلندر جدیدی با آرایش خطی معرفی شد. مرسدس‌بنز از سال ۱۹۹۷ تصمیم به استفاده از پیشرانه‌های ۶ سیلندر خورجینی گرفت و حال برای اولین بار، این شرکت محصولات خود را با پیشرانه‌ ۶ سیلندر خطی عرضه خواهد کرد.

پیشرانه‌های خطی جدید، که به‌زودی در سایر محصولات مرسدس‌بنز نیز استفاده خواهد شد، از معماری یکسانی با سری پیشرانه‌های ۴ سیلندر این شرکت بهره می‌برند و طبق تصمیماتی که از سوی مرسدس‌بنز اتخاذ شده است، نوع دیزلی این پیشرانه‌ها هم‌زمان با شروع فروش نسخه‌ی فیس لیفت کلاس اس در سال جاری و در بریتانیا، وارد روند تولید خواهد شد.

مرسدس بنز کلاس اس ۲۰۱۷

یکی از نسخه‌‌های بنزینی با یک سیستم الکتریکی ۴۸ ولتی همراه شده است که امکان استفاده از یک بوستر الکتریکی کمپرسور و یک راه‌انداز ژنراتور را فراهم می‌کند و در حقیقت بخشی از استراتژی ملایم قوای محرکه‌ی هیبریدی مرسدس بنز محسوب می‌شود که با هدف بهبود عملکرد و کاهش مصرف سوخت در نظر گرفته شده است و طبق ادعای مرسدس، در سال ۲۰۱۸ به‌ کار گرفته خواهد شد.

مرسدس بنز کلاس اس ۲۰۱۷

نسخه‌های دیزلی رده بالا که شامل مدل‌های S350d و S400d هستند، از پیشرانه‌ی دیزلی ۶ سیلندر با آرایش خطی، حجم ۶ لیتر و مجهز به توربوشارژر استفاده می‌کنند که طیف قدرت این دو نسخه ۲۰۷ اسب‌ بخار و ۳۳۶ اسب‌ بخار است. همچنین در بین خودروهای معرفی‌شده از کلاس اس فیس لیفت، نسخه‌ی S560 قرار دارد؛ این نسخه احیاکننده‌ی یکی از قابل احترام‌ترین طراحی‌هایی است که توسط مرسدس‌بنز به کار رفته است. این نسخه دارای پیشرانه‌ی ۸ سیلندر بنزینی با آرایش خورجینی مجهز به توربوشارژر است؛ این پیشرانه در نسخه‌ی S500 قبل از فیس‌لیفت وظیفه‌ی تأمین قدرت را بر عهده داشت.

مرسدس بنز کلاس اس ۲۰۱۷

یک نسخه نیز به نام S560e وجود خواهد داشت که جایگزین S500e فعلی خواهد شد؛ این نسخه هم از سری پیشرانه‌های بنزینی ۶ سیلندر با آرایش خطی بهره می‌برد که مجهز به تقویت‌کننده‌ی کمپرسور برق و موتور الکتریکی است که با سیستم الکتریکی ۴۸ ولت، ترکیب شده است.

مرسدس بنز کلاس اس ۲۰۱۷

در صدر نسخه‌ها، S63 با به‌روزرسانی همراه شده و پیشرانه‌ی ۴ لیتری ۸ سیلندر AMG که مجهز به توربوشارژر دوقلو است، جایگزین نمونه‌ی ۸ سیلندر ۵.۵ لیتری نسل قبلی شده است. توان خروجی این پیشرانه با ۲۶ اسب‌ بخار افزایش، به ۶۱۲ اسب‌ بخار رسیده است و گشتاور چشمگیر ۹۰۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند. عملکرد این سدان لوکس فول سایز بهبود یافته و شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت آن، با کاهش نیم ثانیه‌ای نسبت به نسل قبلی، ۳.۵ ثانیه است.

مرسدس بنز کلاس اس ۲۰۱۷

باشکوه‌ترین نسخه‌ی اس کلاس، که S65 نام دارد، همچنان با پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر خورجینی با توربوشارژر دوقلو عرضه خواهد شد؛ این پیشرانه توانی معادل با ۶۲۱ اسب‌ بخار و گشتاور ۱۰۰۰ نیوتن‌متر ارائه می‌‎کند. سایر نسخه‌ها در سال ۲۰۱۸ معرفی خواهند شد که شامل جایگزین‌های S300h ،S400 و همچنین نسخه‌های S600 و S650 میباخ هستند و از پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر بهره‌ می‌برند.

فیس‌لیفت کلاس اس، در نمای ظاهری با یک سری تغییرات ظریف همراه شده و متمایز از نسل قبلی است. این تغییرات به این شرح هستند: جلوپنجره‌ی جدید که در تمامی نسخه‌ها تغییر یافته است؛ چراغ‌های جلو نیز بازطراحی شده‌اند و نوارهای LED سه ردیفه به‌عنوان چراغ‌های روزتاب استفاده شده‌اند؛ سپرهای جلو و عقب از نمای ظاهری جدیدی برخوردار هستند و طراحی چراغ‌های عقب نیز با طرح‌های کریستالی دچار دگرگونی شده است.

مرسدس بنز کلاس اس ۲۰۱۷

در داخل کابین کلاس اس، سیستم اطلاعات و سرگرمی و تجهیزات دیجیتال نیز تغییراتی تجربه کرده‌اند و قابلیت انتخاب حالاتی مانند کلاسیک، اسپرت و برنامه‌ریزی شده (تغییر تدریجی تم) ارائه می‌کنند. سیستم اطلاعات و سرگرمی به دکمه‌های کنترلی لمسی مجهز شده است و  سیستم کروز کنترل نیز همراه با غربیلک فرمان دچار بازنگری و طراحی جدید شده است. آپشن شارژ بی‌سیم تلفن‌های هوشمند به خودرو اضافه شده است و LED-های نورپردازی داخل کابین، طیف رنگی بیشتری خواهند داشت و ۶۴ رنگ مختلف را می‌توانند در داخل کابین خلق کنند.

مرسدس بنز کلاس اس ۲۰۱۷

برجسته‌ترین ویژگی کابین فیس‌لیفت کلاس اس، آپشن جدیدی موسوم به سیستم «کنترل راحتی انرژی‌بخش» است؛ این آپشن شامل تهویه‌ی مطبوع شبکه‌ای، صندلی‌های مجهز به ماساژور، رایحه‌ی کابین، روشنایی کابین و سیستم صوتی است که باعث افزایش راحتی و رانندگی بهتر می‌شود. این سیستم دارای ۶ برنامه‌ریزی مختلف طراوت، گرمی، نشاط، شادی، راحتی و ورزش است.

مرسدس بنز کلاس اس ۲۰۱۷

بین طیف گسترده‌ای از سیستم‌های کمکی راننده، این سدان لوکس رده‌بالا می‌تواند به پیشرفته‌ترین فناوری‌های رانندگی خودکار مجهز شود که توسط مرسدس‌بنز ارائه می‌شود؛ این سیستم‌ها «کنترل مجاورت فعال Distronic» و «دستیار هدایت فعال» نام دارند. کلاس اس جدید، به کمک این سیستم‌ها می‌تواند در محدوده‌ی سرعت تعیین‌شده، عمل شتاب‌گیری و ترمزگیری را انجام دهد؛ در حالی که سیستم هدایت مستقل فرمان حداکثر در بازه‌هایی به مدت ۳۰ ثانیه فراهم است.

مرسدس بنز کلاس اس ۲۰۱۷

امکانات بیشتر برای کلاس اس جدید، شامل سیستم تعلیق بادی مرسدس‌بنز موسوم به Magic Body Control است که به‌روزرسانی شده و از عملکرد پیچشی جدیدی بهره‌مند است. این سیستم بدنه‌ی خودرو را به میزان ۳ درجه در پیچ‌ها به سمت داخل پیچ متمایل می‌کند؛ سیستم مورد بحث در نسل فعلی کلاس اس کوپه نیز موجود است. چراغ‌های LED نسل قبلی مورد بازبینی قرار گرفته است و چراغ‌های جدید با عملکرد و روشنایی فوق‌العاده وسیع به‌عنوان آپشن قابل سفارش هستند. بنا بر ادعای شرکت مرسدس‌بنز، میزان پرتاب نور چراغ‌های اصلی بیش از یک لوکس برای فاصله‌ای به میزان ۶۵۰ متر است.

مرسدس بنز کلاس اس ۲۰۱۷

فروش نسل جدید از ماه اکتبر سالی جاری آغاز خواهد شد. به نظر می‌رسد مرسدس بریتانیا با توجه به آمار فروش سال قبل که بیش از ۸۰ درصد کلاس اس‌های خریداری‌شده نسخه‌ی AMG Line بوده‌اند، از فروش نسخه‌های پایه‌ی SE سر باز زند. قیمت نسخه‌ی پایه‌ی کلاس اس AMG Line با کمی افزایش روبه‌رو شده است، با این حال قیمت نسخه‌ی ۳۵۰d از ۷۱,۵۸۵ پوند شروع می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.