میزان داغ شدن سیستم ترمز در هنگام عملکرد

0

داغ کردن ترمز

به منظور توقف خودرو باید پدال ترمز را فشار داد. این کار روغن ترمز را به سیستم‌های ترمز انفرادی در هر چرخ فرستاده و باعث می‌شود که لنت ترمز به دیسک یا درام چرخان فشرده شود و این امر باعث کاهش سرعت خودرو شود. محصول جانبی این فرایند گرما است. از نظر فنی ترمزها انرژی جنبشی خودرو را گرفته و به انرژی گرمایی تبدیل می‌کنند.

BMW emergency brakes and brake overheat
اکثر راننده‌ها اهمیتی به این کار نمی‌دهند اما هر فردی که اندکی از زمان خود را در یک پیست سپری کرده باشد یا کالیپر ترمز خودرویش مشکل داشته باشد قطعاً با میزان گرمایی که در زمان ترمز گیری تولید می‌شود آشنا خواهد بود؛ اما برای آن‌هایی که تجربه‌ی زیبای به مشام رسیدن بوی ترمزهای داغ را نداشته‌اند، تیم Engineering Explained ویدئویی جذاب از تولید گرما در سیستم ترمز را تهیه کرده است.

brakes-on-fire
برای افرادی که تجربه‌ی بد مشاهده‌ی شعله‌های آتش روی چرخ را نیز داشته‌اند این ویدئو می‌تواند جالب و سرگرم‌کننده به شمار رود. در این کلیپ از دوربین بسیار گران‌بهای FLIR بهره برده شده است. در زمانی که ترمز دستی هوندا S2000 بکار گرفته می‌شود می‌توان گرمای تولیدی را دید. در واقع حتی پیش از اینکه ترمز عمل کند، دوربین کمی از گرما را تشخیص می‌دهد.

اما موضوع بسیار خاص این ویدئو چگونگی پراکنده کردن گرما توسط لنت‌های ترمز است. با عمل کردن ترمز دستی دمای بخشی از لنت ترمز سریعاً به ۹۳ درجه‌ی سانتی گراد می‌رسد اما این گرما خیلی وارد لنت نمی‌شود. ما درباره‌ی نوع لنت ترمزی که استفاده می‌کنید صحبت نمی‌کنیم اما در این ویدئو می‌توان دید که لنت‌های ترمز روی گرما و همچنین عملکرد سیستم ترمز تأثیر بسیار زیادی دارند.

disc-brake-through-flir-camera
بار بعدی که در حال خرید لنت ترمز بودیم قطعاً درباره‌ی استفاده از نمونه‌های ارزان‌قیمت تأمل بیشتری خواهیم کرد. این‌طور نیست؟!

[دانلود ویدئو]

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.