کمپرس موتور چیست؟

5

وجود کمپرس کافی در موتور

برای یک احتراق خوب باید کمپرس و فشار ایجاد شده توسط سوپاپ ها و پیستون در حد کافی باشد از جمله شایع ترین عیب های مکانیکی که می توانند منجر به روشن نشدن خودرو شوند، پاره شدن تسمه تایم یا جابجایی دندانه های آن در جای خودشان است این اتفاق همزمان با ایجاد صدایی در درون موتور رخ می دهد و تبعاتی نظیر نا منظم شدن زمان بندی سوپاپ های دود و هوا، کاهش کمپرس مناسب، سوختن و ضعیف شدن آب بندی واشر سر سیلندر که باعث اهیابی آب موتور به سر پیستون ها و جلوگیری از تشکیل جرقه می شود را ، در پی داد دلیل سوختن واشر هم می تواند، بالار رفتن دمای موتور در اثر باز نشدن ترموسات و یا عدم روشن شدن به موقع فن های خنک کننده باشد اگر آب توانسته باشد به روغن راه پیدا کند، زمانی که شما درب محافظه روغن موتور را باز می کنید و یا گیج روغن را می کشیدف باید رنگ آب به حالت شیری در آمده باشد.

مراقبت و توجه به موقع به خودرو می تواند امکان بروز عیب را از آن دور کند، روشن ماند چراغ سقفی در شب و زمان ترک ماشین، می تواند تمام انرژی باتری را تا صبح مصرف کند. شستن موتور در کارواش ( با آب و یا هر مایع دیگر)، می تواند دشمن اصلی قطعات حساس الکترونیکی و اتصالات آن باشد موتوری که به تازگی تعمیر شده و قطعه یا سوکتی که در زمان نصب به خوبی در جای خود قرار نگرفته، همه و همه می توانند سبب روشن نشدن خودرو و ایجاد اختلال شوند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
5 نظرات
  1. خشایار می گوید

    اقای مدیر عزیز سلام عرض ادب و ارادت.اقا من در طی یکسال ده تا واشر عوض کردم‌ که دهمین همین دیروز بوده.۴ تا مکانیک هم رو این ماشین کار کردن.در بین این تعمیرات هم تصادفی داشتم که بعدش دقیقا فکر کنم منهای کمپروسر کولر ماشین به دم همه موتورو نو کروم ولی بعد هر تعویض واشر موتور کمپرس داره و میزنه تو رادیات و بعدشم به مرور اب کم میکنه و خلاص پارس مدل ۹۳ تک سوز هم هست.التماس کمک و راهنمایی ۰۹۱۳۶۴۶۲۲۴۳

  2. خشایار می گوید

    سلام اساتید عزیز خواهش التماس با من تماس بگیرید ۰۹۱۳۶۴۶۲۲۴۳.خشایار مظفر

  3. خشایار می گوید

    اقا سلام و عرض ادب و ارادت.اقا یه پژو پارس تک سوز دارم که دیروز نهمین یا دهمین واشر سرسیللندر ی بوده که تعویض کردمبا سرسیلندر و سوپاپ و میل سوپاپ نو.ولی بخدامیدونم اینم نهایتا برای ۴ ماهه.اقا بقران این چهارمین مکانیک که رو این ماشین کار میکنه.مشکل هم دقیقا بدین صورته که همچین که کار تعویض واشر تمام میشه موتور کمپرس داره و به مرور زیاد میشه و اب کم میکنه.و همش این درب رادیاتو که باز میکنی صدا پیس میده.ناگفته هم نماند که بعد دفعه چهارم که واشر بستم تصادفی کردم که تقریبا همه چبز موتور رو نو کردم از بلوک سیلندر بگیرید تا هر چه که هست و نیست.اینم شمارمه۰۹۱۳۶۴۶۲۲۴۳ خشایار مظفر

  4. اکبر دادخواه عسکرانی می گوید

    اکبردادخواه ت.ت.۰۹۱۳۳۳۳۸۷۲۸

  5. اکبر دادخواه عسکرانی می گوید

    سلام خواهشن به این شماره تماس بگیرید وتیم وفیلر گیری فاو وکاوه والبرز۴۸۰را با گیریبکس چگونه تعمیر کنم را راهنمایی کنید ممنون وتشکر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.