آموزش عیب یابی موتور EF7 دنا ،سمند ،سمند سورن و راه حل رفع معایب

27

مزایا و معایب سمند ef7 پایه گاز سوز ،معایب موتور ef7 بنزینی ،مشکلات موتور ef7 ،موتور ef7 یا tu5 ،معایب موتور ef7 دنا ،معایب سمند ef7 بنزینی ،موتور ef7 ساخت کجاست ؟ ،موتور سمند ef7

 موتور EF7 چه معایبی دارد؟در چند سال اخیر موتور Ef7 بر روی خودروهای مختلفی در ایران مورد استفاده قرار گرفته است. خودروهای سمند – سورن – دنا درحال حاضر از این موتور استفاده میکنند و بازدهی مناسبی نیز داشته است.

 خاتواده موتور EF7  رفع مشکل کپ سمند EF7  صدای لق لق موتور EF7  کم کردن مصرف سوخت Ef7  گیجی در فرمان سمند EF7  مزایا و معایب سمند ef7 پایه گاز سوز  مزایای موتور ef7  مشخصات موتور EF7  مشکل کم کردن روغن در موتورEf7  مشکلات موتور EF7  معایب سمند ef7 بنزینی  معایب موتور ef7  معایب موتور ef7 بنزینی  معایب موتور ef7 دنا  مقایسه موتور EF7 با موتور XU7  موتور EF7  موتور EF7 دنا  موتور EF7 ساخت کجاست  نصب توربوشارژ برای سمند EF7

در این پست مشکلات و اشکالات موتور Ef7 را به همراه راههایی برای حل انها را با هم بررسی می کنیم.

۱-  صدای لق لق موتور EF7 به هنگام استارت اولیه

ایراد از خالی کردن شیم های (شمع ها نه) شما دوستان می باشد به این معنا که :
بعلت وجود آشغال های بسیار ریز در استکان های فیلر به هنگام خاموش شدن موتور باعث خالی کردن روغن می شود.
اگر در حرکت این مشکل (صدای لاق لاق دادن و لرزش موتور) به قوت خود باقی بود احتیاج به تعمیر دارد در غیر اینصورت از انجام دادن هزینه های اضافه خودداری کنید .به این صورت که ۱۶ عدد استکانی در فیلرها وجود دارد که با تعویض آنها مشکل حل خواهد شد ….البته تعویض فیلرها به همراه باز کردن استکانی ها کاری بسیار وقت گیر و طاقت فرسا هست که از حوصله اکثر مکانیک ها خارج است. و اما علت بوجود آمدن آشغال های  ریز در کاسه های فیلر و خرابی آنها:

۱- دیر عوض کردن روغن
۲-دیر عوض کردن فیلتر روغن

به این صورت که با کارکرد بالای روغن و افزایش غلظت روغن و کثیف شدن روغن ،آشغال های روغن ، در کاسه های فیلر باقی می ماند .  پس همیشه دوستان سعی کنید روغن موتور رو در کارکرد بسیار پایین تر از استاندارد کارخانه تعویض نمایید مثلن بجای  ۱۰۰۰۰ تا کارکرد شما بزرگواران ۶۰۰۰ تا ۷۰۰۰ نسبت به تعویض
روغن اقدام نمایید.
زیرا که روغن کثیف در موتور که حکم قلب تپنده خودروی شما را دارد مانند خون پر چربی می باشد و به بروز سکته در موتور شما منجر میگردد.

۲- رفع مشکل کپ سمند EF7

در صورت وجود شدت زیاد کپ شدن سمند شما اقدامات زیر رو انجام بدید :
۱-یکی از انژکتورها عمل پاشش سوخت را بدرستی انجام نمیدهد نسبت به رفع ایراد آن توسط مکانیک مجرب اقدام نمایید
۲-دریچه گاز گرفته است و بخوبی باز و بسته نمی شود که این ایراد بیشتر موقع تعویض دنده ها نمایان می شود
۳-استفاده از شمع NGK سوزنی ایریدیوم میتونه تا ۹۰ درصدر این مشکل رو برطرف کنه .در نهایت پس از انجام اقدامات بالا اگر بازهم مشکل شما وجود داشت اقدامات زیر را انجام دهید :
۱-سوزن ژیگلور را تعویض نمایید
۲-تعویض سنسور میل سوپاپ یا سنسور اکسیژن

روشهای دیگر حل مشکل کپ کردن سمند:

۱-ممکن است انژکتورهای شما کثیف شده
۲-ممکن است پمپ بنزین شما خراب یا گرفته باشد
۳-سنسور Map رو از سالم بودنش اطمینان حاصل نمایید(توسط تنظیم موتوری ها)
۴-شمع هاتون رو حتمن به مدل NGk تغییر بدید
۵-هیچ وقت از بنزین معمولی استفاده نکنید و همیشه بنزین یورو۴
و هر ۳ باک ۱ باک سوپر بزنید…
۶-با تعویض برنامه ECu مشکل حل خواهد شد.
۷-دنده مرده رانندگی نکنید.

۳- علت افت قدرت موتور به هنگام کولر زدن سمندEF7

با روشن نمودن کولر چندین اتفاق می افتد که باعث افت شدید ولتاژ برق در خودرو میشود :
۱-کمپرسور کولر سمند EF7 نسبت به مدل های موتور پژویی کمی متفاوت میباشد و بزرگتر طراحی و دارای قدرت بیشتری میباشد در نتیجه با روشن کردن کولر برای تولید برق اضافه دینام به باطری و از باطری به کوئل و از کوئل به دلکو ها که وظیفه برق رسانی به سیلندر های موتور را دارد تا زمان بندی مورد  نیاز برای جرقه زنی شمع ها را فراهم کند ،دچار افت شدید ولتاژ  میشود و موتور ضعیف تر کار میکند و شما احساس افت قدرت یا کمبود کشش موتور میکنید. بنابراین با فشار بیشتر بر روی پدال گاز و در نتیجه تولید برق  بیشتر توسط دینام و کوئل این کمبود برق برطرف میشود.
۲-با زدن کولر دو عدد فن جلوی رادیات شروع به گردش میکنند و همزمان فن باد کولر در خودرو نیز روشن می شود در نهایت با روشن کردن کولر :
۱-کمپرسور کولر
۲-فن های رادیات
۳-فن دمنده هوای اتاق همزمان با هم روشن میشوند که باعث مکش بار شدید الکتریکی در خودرو شده و باعث کاهش عمر زود هنگام باطری می شود و به بروز چنین جریانی منجر می شود که عادی هست و اصلا جای نگرانی نیست .
موارد تشدید کم گاز خوردن:
۱-سنسور اکسیژن نیم سوز یا تنظیماتش بهم ریخته
۲-خرابی کوئیل
۳-خرابی دلکو
۴-خرابی دینام
۵-گرفتگی صافی بنزین

۴- روش تشخیص سمند معمولی از EF7برای تشخیص سمند EF7  از سمند معمولی با موتور پژویی XU7  تنها سه راه وجود دارد:

۱-توجه به علامت کنار درب راننده با آرم cvvt 1.7
 ۲- مدل دنده که حالت مستطیلی می باشد  ولی در سمندهای موتور XU7 بصورت توپی می باشد
۳-توجه به خود موتور CVVT سمند EF7

۵- مشکل کم کردن روغن در موتورEf7

۱-واشرهای سوپاپ موتور ممکن است فرسوده شده باشند.
۲-رینگهای پیستون موتور ممکن است فرسوده شده باشد
۳-رینگ پیستون دچار سائیدگی یا چسبندگی شده اند
۴-موتور Ef7 هم به صورت طبیعی نباید تو هر ۱۰۰۰ تا بیشتر
از ۱۰۰ سی سی کم کنه.مگه اینکه روغن ریزی داشته باشه و یا روغن نامرغوب باشه…

۶- نصب توربوشارژ برای سمند EF7

بوگاتی ویرون سریع ترین خودوری سال ۲۰۰۷ با موتور  ۸۰۰۰ سی سی دارای ۴ توربوشارژ می باشد که قدرتی معادل ۱۰۰۰ اسب بخار را میدهد .شتاب صفر تا صد ۲.۹ ثانیه و نهایت سرعت ۴۳۰ کیلومتر دارا می باشد .این مطلب را به این خاطر بیان نمودم که بدانید نصب توربوشارژ بر روی هر خودرویی حتی پراید باعث افزایش چندین برابر  سرعت و قدرت و شتاب هر خودرو میشود .با صرف نظر از این مطلب که نصب توربو بر روی خودرو باعث کاهش عمر قطعات و عمر موتور میشود و به راننده لذت شتاب و سرعت چندین برابر را میدهد اما این مهم  را بدانید که در خودرو های ایرانی قطعات موجود در خودرو بدلیل کیفیت پایین و عمر زودهنگام ،کشش  همین موتور را هم ندارند و هر سال با مراجعه کاربران به نمایندگی ها و تعمیرگاه ها برای تعویض قطعات رو به رو هستیم .
اما برای موتور EF7 با توربو ، باز هم صرف نظر از استهلاک بیشتر،قدرتی برابر ۱۵۰ اسب بخار را ایجاد می نماید یعنی خودروی سیتروئن زانتیا و مگان باقدرتی معادل ۱۳۵ و ۱۳۳ اسب در مقابل سمند EF7 به زانو در می آیند . همچنین سیتروئن C5 با قدرتموتور ۱۴۳ اسب و مزدا ۳ با قدرت ۱۴۷ اسب  و هیوندای I 30 با قدرت ۱۴۳ اسب در مقابل موتور توربو EF7 حرفی برای گفتن ندارند .البته فقط از لحالظ قدرت موتوری و سرعت، نه از لحاظ سیستم تعلیق و سیستم انتقال قدرت و سیستم ترمز و استحکام بدنه و آپشن ها.  به هر حال باید برای نصب توربو بر روی سمند EF7کمی صبور باشید تا مدل های توربو به بازار آیند و با پخش بیشتر قطعات و لوازم توربو و دانش توربو در نمایندگی ها این کار با خیالت راحت و سهولت بیشتر انجام پذیرد…

۷- مصرف سوخت Ef7 زیاد می باشد

معمولا چند عامل باعثش میشه که نسبت به رفع آن اقدام نمایید:
۱-سنسور اکسیژن
۲-سنسور کیلومتر
۳-سنسور دمای آب
۴-خراب شدن کوئیل
۵-کثیف بودن فیلتر هوا
۶-کثیف بودن انژکتورها
۷-بهم ریختن برنامه ایپرام ECu
هر سه سنسور بالا عامل افزایش مصرف سوخت میتونند باشد و ذکر علمی آن هم در اینجا خارج از حوصله شما می باشد..

۸-  موتور کشش کافی ندارد و تاپ اسپید کم شده

قبل ازینکه راه های رفع ایراد رو مطرح کنم به چندتا توصیه برای سمند خودتون حتمن توجه داشته باشید و انجاموشون بدید:
۱-همیشه برای EF7 بنزین سوپر استفاده کنید
۲-تا میتوانید روغن موتور را کیلومتر ۶۰۰۰ یا نهایتن همان ۷۰۰۰ هزار عوض کنید.
۳-پس از هر تعویض روغن حتمن فیلتر های هوا و روغن را هم عوض کنید.
۴-تنظیم باد چرخ ها را همیشه مد نظر داشته باشید و تا حد امکان بیشتر بزنید.
برای برطرف کردن مشکل خود موارد زیر راچکاپ کنید:
۱-ممکن است صفحه کلاج شما تمام شده
۲-عمر شمع ها به پایان رسیده
۳-وجود آشغال فیلتر بنزین
۴-تعویض فیلتر هوا،بنزین،روغن و صافی بنزین
۵-اطمینان از سالم بودن فن رادیاتور و ترموستات رادیاتور که باید آمپر آب در وسط روشن کند.
۶-اطمینان از آب کافی درون رادیاتور
۷-اطمینان از رسوب نکردن کچ در رادیاتور
۸-سالم بودن سنسور اکسیژن
۹-سالم بودن مبدل کاتالیست
۱۰-سوزن ژیگلور را تعویض نمایید
۱۱-دسته سیم باید تعویض کنید.

۹- کولر به اندازه کافی خنک نمیکند

عدم سرما سازی مناسب توسط سیستم، می‌تواند به دلایل بسته شدن منافذ کندانسور توسط گل و لای و حشرات و عبور ضعیف هوا ، نفوذ رطوبت به داخل مدار گاز سیستم و یا کمبود گاز مبرد باشد. اگر تصور می‌کنید رطوبت باعث ایجاد اشکال در سیستم شده است، مطمئن شوید تا قبل از شارژ گاز ، سیستم کامل  وکیوم شده باشد (بهتر است عمل وکیوم توسط دستگاه انجام شود) تا اگر رطوبتی در داخل مدار وجود دارد از آن خارج شود. از آنجا که سیستم کولر از جریان‌ها و رله‌های الکتریکی استفاده می‌کند، بهتر است تا کلیه فیوزها را قبل از بردن اتومبیل نزد مرکز تعمیرات، کنترل نمائید. مشکل شما می‌تواند چیزی به سادگی سوختن فیوز سوئیچ کنترل فشار باشد که این اتفاق باعث می‌شود کل سیستم از کار بیافتد. .

۱۰ – سه کار کردن موتور سمند EF7

سه کار کردن ماشین هیچ ارتباطی با مدل شمع ندارد
برای بر طرف کردن ایراد خود اقدامات زیر را بررسی و چکاپ کنید:
۱-عوض کردن شمع ها یا پیدا کردن شمع سوخته
۲-وایر شمع ها سوخته و از بین رفته است
۳-شکستکی پایه سوپاپ
۴-فیلرها به طرز فزاینده ای تنظیم نیستند
۵-یکی از انژکتورها عمل پاشش سوخت را انجام نمیدهد
۶-دریچه گاز گرفته است و بخوبی باز و بسته نمی شود
۷-نسبت به تعویض کلیه فیلترها از جمله بنزین و روغن و هوا اقدام فرمایید.
۸-احتمال نیم سوز شدن واشر سر سیلندر هم میباشد.

۱۱- گیجی در فرمان سمند EF7

معمولا گیجی در فرمان عوامل زیادی می تونن باعثش بشه .حتی ممکن هست با تعویض اقلام بالا بازهم شما گیجی در فرمان را داشته باشید بعلت ضربه به شاسی
خودرو و کج شدن شاسی که ارتباط صدرصد و مستقیمی داره با گیجی فرمان داره.اگر منظورتون گیجی فرمان هست که هیچ ارتباطی با فنرها ندارد و اون یک مغوله کاملن جدا هست .از موارد دیگر هم میتونه::
۱- بالانس نبودن تایرها
۲-تایرهای جلو از یک مارک نمی باشد و مختلف بوده
۳-تاب داشتن سگ دست
۴-گرفتگی در بلبرینگهای سگ دست
۵-تاب داشتن یکی از رینگ ها
۶-ضربه خوردن به چپقی و تاب دار بودن آن
۷-ایرادات داخلی خود جعبه فرمان
۸-ایراد در چهار شاخ فرمان.

۱۲- مشکل صدای شرشر آب یا همان فیش فیش از موتور

از درست بسته نشدن بست مخزن فیلتر هوا می باشد جوری که اگر شما دست بزنید به زیر بست می بینید که خالی است و هوا می کشد و با گرم شدن موتور و کشش هوای کمتر توسط فرمان ECU این صدا به ظاهر از بین می رود بست را دوباره جا بیاندازید صدا برطرف می شود…

۱۳- بالا رفتن آمپر آب سمند EF7

۱-فیوز مربوط به فن رادیات چکاپ شود
۲-سنسور دمای آب را چکاپ کنید
۳-تسمه پروانه ها را چکاپ کامل کنیدزیرا ممکن است شل بسته شده باشد و یکی از دلایل همین میباشد
۴-ممکن است در مدار خنک کاری شما اتصال کوتاه وجود داشته باشد
۵-فن رادیات شما ممکن است نیم سوز یا ضعیف شده و با بالا رفتن دمای موتور قدرت خنک کنندگی کافی را ندارد.
۶-ممکن است واشر شما ترسانده یا سوخته شده باشد
۷-اطمینان از سوراخ نبودن رادیات
۸-اطمینان از سوراخ نبودن و پاره نشدن تمامی جنت ها و اتصالات رادیات
۹-اطمینان از خراب نبودن واتر پمپ
۱۰-اطمینان از سالم بودن واشر سر سیلندر
۱۱-اطمینان ار ای سی فن یا دمای آب ECU
۱۲-اطمینان از سالم بودن استپر یا فشنگی رادیات
۱۳-اطمینان از آب کافی داشتن رادیات
۱۴-اطمینان از سالم بودن ترموستات

۱۴- نیم سوز شدن واشر سرسیلندر سمند EF7

۱-درب موتور را باز کنید و ببینید که ایا ته درب آن کف نکرده باشد
۲-جنت های آب فشار زیاد نداشته باشند
۳-دود مایل به سفید از عقب ماشین خارج نشود
۴-آب موتور مداوم کم میکند
۵-آمپر آب زود بالا می رود و معمولا از وسط بالاتر هست
۶-روغن موتور زیاد کم میکند
۷-زور موتور کم یا ۳ چهارم هست
۸-در بعضی موارد حاد از اگزوز قطرات آب به بیرون پرتاب می شودحتی ممکن است واشر شما ترسانده باشد ولی هیچکدام از علایم بالا را نشان ندهد و تنها نشان آن کم کردن آب هست. البته کج شدن میل سوپاپ هم تاثیر زیادی در افت قدرت موتور دارد…

۱۵- صدای لاق لاق در ۳ ثانیه اول روشن شدن

ایراد از خالی کردن شیم های (شمع ها نه) شما دوستان می باشد به این معنا که :بعلت وجود آشغال های بسیار ریز در استکان های فیلر به هنگام خاموش شدن موتور باعث خالی کردن روغن می شود. اگر در حرکت این مشکل (صدای لاق لاق دادن و لرزش موتور) به قوت خود باقی بود احتیاج به تعمیر دارد در غیر اینصورت از
انجام دادن هزینه های اضافه خودداری کنید . به این صورت که ۱۶ عدد استکانی در فیلرها وجود دارد که با تعویض آنها مشکل حل خواهد شد ….البته تعویض  فیلرها به همراه باز کردن استکانی ها کاری بسیار وقت گیر و طاقت فرسا هست که از حوصله اکثر مکانیک ها خارج است

۱۶- مزایای سمند یگانه نسبت به دوگانه سوز

بله ما فقط قیمت هر کیلو گاز را مشاهده میکنیم اما در آن طرف قضیه..
۱_صف های طولانی پمپ های گاز در کلان شهرها
۲_خطرات ناشی از کپسول گاز عقب
۳_خطرات ناشی از نشتی گاز از جنت ها و لوله های
انتقال گاز که در جلو وجود دارد و ممکن در اثر تصادفات
از جلو پاره یا شکسته و یا سوراخ شود.
۴_کم شدن حجم فضای صندوق
۵_سنگین شدن ۱۰۰ کیلو وزن خودرو که باعث افت شتاب،قدرت و سرعت میشود را هم باید در نظر داشته باشید.

۱۷- رفع صدای داخل اتاق سمند EF7

 ۱-جایی که شاگرد میشینه رو در نظر داشته باشید قسمتی که شاگرد پای چپش رو دراز میکنه در نظر داشته باشد در کنار وسط ساق پا سمت راست یک پوشش لاستیکی خشک میبینید که زیر درزش خالی هست بین درزها را فیبر قرار دهید تا ۳ صدای داخل اتاق حذف گردد. صدای زوزه گیربکس-صدای لرزش کنار پا-صدای لرزش داشبورد برطرف می گردد.
۲- پیچ بالای صفحه کیلومتر رو توسط آچار مخصوص خودش  سفت کنید چون اکثرن شل هستن و باعث ایجاد صدا میشن.
البته دوستان میتونند بجای فیبر در این قسمت بدلیل بد ریخت شدن و در دید بودن فیبر درزهای پشت را با چسب تفنگی حرارتی پر نمایند کاری که بنده انجام دادم و تمامی صداهای ستون برطرف گردید.

۱۸- نحوه هواگیری سمندEF7

ابتدا این کار باید در حالتی صورت بگیرد که خودرو روشن است شیر آب تخلیه رادیات را بازکنید تا هوای  داخل رادیات تخلیه شود . و به مساوات آن آب را از ورودی آب رادیات وارد کنید  تا زمانی که حباب های هوا از شیر تخلیه رادیات به پایان برسد

۱۹-  مشکل یا مشکلات اساسی سمند EF7

بتدا برای خط مشی برای رفع ایرادات ،قسمت تالار گفتگو می باشد یا به قسمت نظرات زیر جداول در صفحه اصلی مراجعه نمایید
مشکل سمند EF7 یا مشکلات سمند EF7 :

مشکلات اساسی و قابل تامل :
۱-اولین مشکل که خوانندگان و مراجعین چه در این وبلاگ و چه در وبلاگهای دیگر مورد بحث و بررسی و پیگیری قرار داده اند مشکل کپ شدن سمند EF7 مخصوصا  در دنده ۱ و دنده ۲ میباشد. البته ناگفته نماند که مشکل کپ شدن برای دوستان درجه دارد که برای بعضی از افراد شدت زیاد و برای بعضی دیگر ماهی یک بار اتفاق میافتد مثل بنده. راه حل هایی از قبیل دستکاری سوراخ رزوناتور یا استقاده از شمع NGK ژاپن یا  تعویض برنامه ECU یا استفاده از بنزین سوپر مطرح شده که برای هر یک از افراد با توجه به میزان و شدت کپ آنها کارایی داشته است.

۲ -مشکل صدای موتور سمند EF7 که از دور ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ برای بعضی از دوستان اتفاق می افتد که این مورد هم باز برای بعضی از دوستان درجه دارد که برای بعضی این صدا زیادتر و آزار دهنده و برای دیگر افراد به نسبت کمتر می باشد. البته راه حل هایی برای رفع این مشکل ذکر شد از قبیل تعویض روغن موتور
به روغن های با برند موتوسل یا کاسترول مگنتیک یا روغن با جلد طلایی موجود در نمایندگی ها یا با استفاده مکرر از بنزین سوپر یا با پیدا کردن نقص و خلع در سیستم مکش هوا این مشکل برای دوستان بر طرف گردید.

۳-مشکل روغن ریزی سمند EF7 یا موتور آلمان یا موتور ملی که از اساسی ترین  ایرادات وارده به سمند EF7 می باشد که برای هموطنان عزیزمان طی سالهای
۸۸ تا ۹۱ تلخ ترین خاطرات را از خرید خودروی ملی به جای گذاشت. از سال ۹۲ به بعد این مشکل تا حدودی برطرف گردید اما کاماکان در بعضی موارد نادر بازهم این ایراد زننده وجود دارد و به جرات میتوان گفت که از سال ذکر شده به بعد بالای ۹۵ درصد محصولات با برند EF7 عاری از مشکل روغن ریزی اویل ماژول تولید گردید.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
27 نظرات
  1. بختیاری می گوید

    سلام بنده ef7مدل 96 دارم در 4000 کیلومتر یک لیتر کم میکند روغن ریزی ندارد هیچگونه روغن سوزی هم مشاهده نمیشود یعنی دودی از ایگزوز بیرون نمیایید لطفا میشود علت را بفرمایید در حالی که بهتری روغن مگلوب را هم استفاده میکنم و فیلترها را هم با روغن عوض میکنم لطفا راهنمایی بفرمایید

    1. کارستان می گوید

      سلام
      با توجه به سیستم خنک کاری مدار بسته در موتورهای ef7 مقداری روغن بخار می شود.

  2. علی می گوید

    سلام‌دوستان‌سمندef7دارم‌مدل۹۴مدتی‌صدایی‌…..مثل‌چق‌چق‌استکانی‌..درحال‌حرکت‌میومد..چراغ‌چک‌روشن‌وخاموش‌..میشدونفس‌ماشن‌گرفته‌میشدبردم‌مکانیک‌گفت‌ازسوخت‌..نامطلوب‌بنزین‌خوب‌بریزبرطرف‌میشه‌ولی.دوروزبعدماشین‌خفه‌می‌کرد‌..وخود‌به‌خود‌خاموش‌‌می‌کرد‌..بعد‌یک‌دفعه.خاموش‌شدوروشن‌نمیشه‌…ولی‌استارت‌میخوره‌لطفا‌راهنمایی‌کنید

    1. کارستان می گوید

      سلام
      برق خودرو کویل ها را بررسی کنید .

  3. ارشیا می گوید

    سلام دوستان من ی سمند ای اف سون دوگانه مدل ۹۹ دارم ایسیو زیمنس هستش دریچه سیمی ماشین قبلا روی گاز و تو سرما ماشین چک روشن میکرد و راه نمیرفت با خاموش روشن کردن حل میشد الا دیگه هم رو گاز هم بنزین هرچی گاز میدم سربالایی هارو دور متور بالا نمیره و روبه پایین. میاد اصلا کلافه شدم شغل شوتی هستش واقعا اذیت میشم هیچ کس هم نتونسته مشکل رو حل کنه ی راه حل بهم بدین ممنون میشم

  4. مجید می گوید

    سلام
    حدود ۱ ماه پیش تسمه تایم ماشینم پاره شد و سوپاپ ها را عوض کردم
    بعد از یک ماه مشکل پر نکردن استکان تایپیت پیش اومده
    با این حال ایل پمپ را عوض کردم
    استکانی ها را باز کردم
    روغن را عوض کردم
    ولی باز صدای زیاد از بالای موتور میاد
    کسی میدونه مشکل از کجاست؟

  5. آرش می گوید

    سلام ، یه تقویت برق از باطری ببرید سر کویل ها ، خیلی تاثیر داره

  6. حسین می گوید

    سلام
    سمند دوگانه ۹۹ دارم که در حین حرکت یهو گاز میاد پایین و رو دور موتور ۱ میمونه و پدال فشار میدی گاز نمیخوره و با خاموش و روشن کردن درست میشه هم رو گاز و هم رو بنزین این مشکل داره خواهشا راهنمایی بفرمایید

    1. مدیر می گوید

      سلام دیاگ بزنید و سنسورها و پمپ بنزین را چک کنید

  7. اسدالله بهبهانی می گوید

    سلام
    سمند ef7 پای گاز سوز مدل ۸۸ دارم .براثر پاره شدن تسمه تایم هفته قبل مجبور به تعمیر موتور شدم وسرسیلند تراش رفت.متاسفانه الان خیلی بد روشن میشه وبعد از چند بار استارت خوردن با پت وپت وبوی بنزین روشن میشه وتا یکی دو دقیقه بد کار میکنه وسرانجام خوب میشه.یعنی مثل این میمونه که باید کم کم گاز بدم تا بعد از یک دقیقه گرم بشه ومعمولا هم هر گاه ماشین سرد است اینگونه میشه. لطفا راهنمایی بفرمایید

  8. کاوه می گوید

    اسفند ۹۹ دنا صفر خریدم، همه چیزش عالیه تا وقتی دور موتور به ۳۰۰۰ تا میرسه یا سرعت از ۱۰۰ میره به بالا. لرزش شدید زیر پا و اینه وسط و صدای بم زیاد موتور. یعنی موتور پراید از این کم ایرادتر و بهتره. جالب اینکه نمایندگی ایراد میدونه و خودشو میزنه به نفهمی. مطمئنا یه گندی تو موتور یا میل لنگ یا …. زدن که هزینه اش بالاست اگر بخان رفع کنن. تو سربالایی اصلا راه نمیره، یکم داغ میشه صداش کلا تغییر میکنه. فقط قیافه داره . وگرنه اشغاله.
    بردم گارانتی و میگه ایراد دارن و مشخص بشه مشکلشون چیه فراخوان میزنیم. گفتم اره فراخوان میزنید.
    مشکل حل شدنی هست؟

  9. مجید خودسیانی می گوید

    زیاد ویا کم نشان دادن روغن موتور ef700با سلام سوالی که برای خیلی از ef7سواران همیشه مطرح بوده در مورد گژ روغن موتور ef7میباشد که چرا یک بار روغن زیاد نشان داده میشود و یک بار کم موتور ef7 دارای تنظیم اتوماتیک فیلر سوپاپ میباشد که نیازی به فیلر گیری نمیباشد که این کار توسط قطعه ای به نام استکان تایپیت انجام میشود داخل این قطعات که تعداد انها ۱۶ عدد به تعداد سوپاپ ها میباشد همیشه از روغن پر میباشد بعضی وقتها به دلایل خاصی مانند کیفیت پایین روغن که روی قطعات تشکیل لجن میدهد باعث میشود سوپاپ یک طرفه داخل استکان تایپیت خوب عمل نکند و استکان تایپیت خالی از روغن شود و روغن به سمت کارتل سرازیر میشود که باعث میشود حجم روغن زیاد نشان داده شود و همچنین صدای لاغ لاغ در سه ثانیه اول استارت تا پر شدن استکان تایپیت ها از موتور شنیده شود همچنین عامل دیگری که باعث کم و زیادنشان داده شدن روغن در موتور ef7 میباشد چرخدنده cvvtمیباشد که همیشه از روغن باید پر باشدکه ممکن است بعضی وقتها بنا به دلایلی که بالا گفته شد از روغن خالی شود علت دیگر ی که در موتور ef7باعث میشود سطح روغن در موتور کم یا زیاد نشان داده شود درست عمل نکردن سوپاپ یک طرفه بین طبقات موتور میباشد که مانند یک شیر یک طرفه عمل میکند و نمیگذارد سر سیلندر ماشین از روغن تخلیه شود و در استارت بعدی خالی از روغن شود اگر این سوپاپ توسط لجن روغن یا ذرات ریز اشغال خوب عمل نکنند باعث میشود روغن طبقات بالا به سمت کارتل سرازیر شود و حجم روغن در کارتل زیاد نشان داده شود

  10. سهیل می گوید

    سلام خسته نباشین،ماشینم سمند سورن توربو هست مدل ۹۶
    مدتی هست ک در حین حرکت ماشین یهو موتور حالت گیر داره هرچی بیشتر گاز میدم گاز نمیخوره چراغ چک روشن میشه ،مشخصه ک موتور میگیره ،بعدش که ماشین رو خاموش روشن میکنم حل میشه اما بعد نیم ساعت یا یک ساعت یا وقتی بعد رد شدن از دست انداز با دنده ۲ حرکت کنم بازم این مشکل پیش میاد
    خیلی جاها بردم تسمه تایم و شمع و وایر تعویض کردم چندین بار تست انژکتور بردم ولی متاسفانه مشکل حل نشده،ممنون میشم راهنمایی کنین

    1. مدیر می گوید

      با سلام دیاگ بزنید و هر خطایی که دیاگ نشان می دهد را برطرف کنید

  11. .محمود می گوید

    با سلام خودروی سمند دوگانه ef7یک هفته است خریدم در موقع که موتور سرد است راحت روشن میشود وهمه چیز طبیعی است ولی همین که موتور کمی گرم میشود وبه دور آرام فن میرسد ومیخواهد فن روشن شود موتور خاموش میشود ودیگر روشن نمیشود تا زملنی که موتور خنک شود.خواهش میکنم راهنمایی کنید.

  12. مسعود می گوید

    با سلام.من سمند ای اف سون پایه گاز سوز مدل ۹۰ دارم که هفته پیش تو جاده رادیاتورش سوراخ شد و آمپر ماشین یکدفعه ای بالا رفت و سریعا زدم کنار و متاسفانه ماشین خاموش شد. با یدک کش بردمش پیش مکانیک. گفت سرسیلندر ماشین تاب برداشته، بازش کرد فرستاد تراشکاری مشکلشو حل کرد ولی باز هر کاری میکنه ماشین استارت میخوره ولی روشن نمیشه.البته بعد از کلی استارت زدن یکبار روشن شد ولی بلافاصله که پاشو از پدال گاز برداشت خاموش شد دیگه روشن نمیشه. خواهشا راهنمایی کنید.

  13. حسین علی نیا می گوید

    باسلام ماشینم سمندای اف سون میباشد.کف چرب به رنگ نخودی ازدرب رادیاتورمیزنه بیرون و مشکل دیگری ندارد.علت چیست

  14. پویا می گوید

    سلام
    منظور از تعویض برنامه که بالا اشاره کردید چیه؟ریمپ؟

  15. علی می گوید

    سلام من یه سمند ای اف سون ۹۴ دارم . هنگام شتاب گیری تو گاز اولیه موتور گپ داره یا هنگامی که دنده تعویض میکنم این عیب هست . از صفر ماشین همینطور بوده . برنامه ای سی یو . شمع فیلتر ها چک شده انباره اگزوز تعویض شد . سوزن انژکتور هم سرویس شده ولی همچنان این عیب برطرف نشده . تازگی هم که حداکثر سرفتم ۱۶۰ تاست و بیشتر نمیره . دیسک و صفحه هم تعویض شده

    1. صادقی می گوید

      دسته سیم کویل رو تعویض کن یه اتصال از منفی باتری هم به بدنه موتور بزن درست میشه

  16. رامین می گوید

    سلام من زک سمند ۹۰ if7دارم که هر هزارتا یک لیتر روغن کم میکنه سوپرپیشتاز ۱۰w40ریختم یعنی ۷۰۰۰ تا راه رفت ۶لیتر تاهالا ریختم سرش

    1. علی می گوید

      منم مدل ۹۰ دارم هر ۱۰۰۰ تا یک لیتر کم میکنه.کلی تحقیق کردم گفتن همینه مشکلی نداره.نه روغن سوزی دارم نه روغن ریزی.

      1. ناشناس می گوید

        سلام در مدل های معمولاً زیر 94 ضعیف هست ولی به بعد آلمان فکری برای همین عیب های زیادش برداشت و از 95 به بعد واقعاً عالی هست موتور قوی داره ef7

  17. آیدین می گوید

    سلام من یه سمند ای اف سون سفر ۹۶ تازه تحویل گرفتم رکه تحویل گرفتم اولش همه چی عالی بود ولی از شبش یهو متوجه شدم موقع حرکت فقط دور موتور حدود سه هزار میرسه صدای لرزش از تو کاپوت میاد. وقتی دنده خلاصه این صدا نمیاد یعنی از موتور نیست احتمال داره گیربوکس یا صفحه کلاج باشه؟ بعضی وقتا هست بعضی وقتا نیست یا کم میشه بیشتر وقتی موتور گرمه صدا میاد. به نظر شما کجا ببرم که برام رفعش کنن؟ من تهران هستم منزلم سمت نواب هست. مرسی

    1. مدیر می گوید

      سلام
      بله صدا میتونه از گیربکس و کلاچ باشه

  18. حامد علیپور می گوید

    با عرض سلام و وقت بخیر
    بنده یه خودروی سورن با موتور ای اف سون مدل ۹۵ دارم که جدیدا موتور قدرت و کشش خودشو بعد آنکه دور موتور از ۴۰۰۰ رد میشه از دست میده که قبلا اینطور نبود. لازم به ذکرم که وقتی موتور خنک هس یا هوا یکم خنک هستش این مشکل تقربا حل میشه. ولی تو دراگ یا شتابگری سریع خیلی محسوس هستش. به چن تا مکانیک و دیاگ بردم سر در نیوردن. چه دستوری به بنده میدین؟ البته ماشین خالی یا پر بودنش اصلا ربطی نداره، تو هر دو حالت اینطوریه

    1. مدیر می گوید

      سلام یا دیسک و صفحه ماشین هست که ضعیف شده و نیاز به تعویض داره یا پمپ بنزینت مشکل داره که داغ میشه ضعیف عمل میکنه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.