معرفی ۱۵ خودروی شاسی‌بلند به معنای واقعی در جهان

0

معرفی ۱۵ خودروی شاسی‌بلند به معنای واقعی در جهان

شاسی‌بلندهای واقعی (SUV) در حال ناپدید شدن از بازارها و نمایندگی‌های فروش هستند. باور کنید یا نه، تنها ۱۵ شاسی‌بلند دارای شاسی و بدنه جداگانه “واقعی” در بازارهای جدید جهان وجود دارد و بقیه خودروسازان از سازه‌های یکپارچه بدنه و شاسی در تجربه حرکتی خودروهای خود استفاده می‌کنند.

به گزارش کارستان به نقل ازایرانجیب، با افزایش کراس‌اوورها در سال‌های گذشته معنای واقعی SUV تا حدی تغییر کرده و خودروسازان به ساخت خودرویی‌ پرداخته‌اند که  دارای شاسی و بدنه جداگانه نیستند. در حالیکه که تشخیص بین یک SUV و کراس‌اوور کمی تکنیکی و گیج کننده است، در این مطلب به تنها SUVهای واقعی در بازار -از منظر تکنیکی- نگاهی می‌اندازیم.

کادیلاک اسکالید/ شورولت تاهو/ شورولت سابربان/ gmc یوکون

کادیلاک اسکالید/ شورولت تاهو/ شورولت سابربان/ gmc یوکون

تمامی این چهار مدل در استفاده از یک پلت‌فرم مشترک سهیم هستند و در قالب یک خودروی تمام سایز، در آینده نیز به شکل شاسی و بدنه جداگانه ارائه خواهد شد. از آنجایی که جنرال موتورز با شورلت سیلورادو به رقابت با پیک‌آپ تراک‌های جهان می‌رود، به این زودی‌ها خودروساز به تغییر ساختار خود نخواهد پرداخت.

فورد اکسپدیشن/ لینکولن نویگیتور

فورد اکسپدیشن/ لینکولن نویگیتور

مانند کارخانه شورولت و مدل سیلورادواش، فورد نیز بهترین تجربه فروشش را با پیک‌آپ تراک ۱۵۰ تجربه کرده است. بنابراین این کارخانه می‌تواند با همین روند دو SUV با ساختار جداگانه شاسی و بدنه را ارائه دهد. اکسپدیشن بزرگترین SUV ارائه شده از سوی فورد است و بقیه خودروسازان آمریکایی بازاراشان  را با بقیه شاسی‌بلندها پر کرده‌اند. تمام مدل‌های جدید لینکولن‌های نویگتور نیز که اخیرا معرفی شده‌اند به عنوان SUV های لوکس تمام سایز ارائه می‌شوند.

اینفینیتی QX80/ نیسان آرمادا 

اینفینیتی QX80/ نیسان آرمادا

نیسان آرمادا و اینفینیتی QX80 روی یک پلت‌فرم مشترک ارائه شده‌اند.

جیپ رانگلر

جیپ رانگلر

شناخته شده‌ترین نام برای یک SUV واقعی. این خودرو به صورت شاسی جدا از بدنه ارائه شده و قصد دارد تمایز خود را با کراس‌ها حفظ کند.

مرسدس بنز کلاس G

مرسدس بنز کلاس G

در حال حاضر مرسدس بنز برای خط تولید بزرگ کراس‌اوورها و SUVها معروف است. اما تنهاSUV واقعی این کارخانه کلاس G است. بنابراین تغییرات اندک این خودرو در طول زمان نباید چندان هم شگفت‌انگیز به نظر رسد.

تویوتا ۴رانر/ لکسوس GX

تویوتا 4رانر/ لکسوس GX

پلت‌فرم های جداگانه شاسی و بدنه در برخی از محصولات تویوتا به چشم می‌خورد. ۴رانر از یک پلت‌فرم مشترک با همتای لوکس خود در لکسوس GT استفاده می‌کند. پیش از این اف-جی کروزر نیز از همین پلت فرم بهره می‌برد. استفاده از پلت‌فرم تویوتا پیروس و CHR برای جانشینان اف- جی کروزر یعنی مدل‌های FT-4X کاملا ناامیدکننده به نظر می‌رسد.

تویوتا لندکروز/ لکسوس LX

تویوتا لندکروز/ لکسوس LX

اگر از ۴رانر و لکسوس GT عبور کنیم، در کارخانه تویوتا به لندکروز و همتای لوکسش یعنی لکسوس LX می‌رسیم. هر دوی این خودروها SUV های فول سایزی هستند که قدرت‌های آفرودی بیشتری دارند. لکسوس LX همچنین بزرگترین SUV خودروسازان ژاپنی است.

تویوتا سکویا

تویوتا سکویا

براساس پیک‌آپ تویوتو توندرا ساخته شده و از مدل‌های قدیمی محسوب می‌شود. تاکنون نسل دوم این خودرو وارد بازار شده که مربوط به تولید سال ۲۰۰۸ است. مدل‌های ۲۰۱۸ این خودرو با تغییراتی جزئی وارد بازار خواهند شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.