توصیه های قبل از آزمون رانندگی

0

توصیه های قبل از آزمون رانندگی

نکات مهم:

۱. آرام باشید و تمرکز داشته باشید.

۲. مطمئن شوید که اصول پارک در سربالایی و سر پایینی را بلد هستید.

۳. قبل از تغییر لاین سرعت خود را کاهش ندهید. با سرعت یکنواخت لاین خود را عوض کنید تا موجب به وجود آمدن ترافیک نشوید.

۴. اشتباهی که اغلب نو آموزان انجام می دهند، این است که با شدت ترمز می کنند. قبل از ترمز کردن، پای خود را از روی پدال گاز بردارید تا بطور یکنواخت سرعت اتومبیل کاهش یابد؛ سپس به نرمی ترمز کنید. اگر بلافاصله گاز دادن را قطع کرده و ترمز کنید، توقف شدیدی خواهید داشت که نکته ای منفی است و ممکن است باعث مردودی شما شود.

۵. اگر مربی از شما خواست که پارک کنید، سه نکته کلیدی را به یاد داشته باشید: آینه ها، راهنما و نقاط کور.

۶. شب قبل از امتحان خوب بخوابید و حتماً صبحانه بخورید تا هم هوشیاری بیشتری داشته باشید و هم در اثر استرس، فشارتان افت نکند و حالتان بد نشود.

۷. آرام و راحت باشید. شما می توانید از پس این کار بر بیایید.

۸. اگر امکان دارد، روزی را برای امتحان انتخاب کنید که از نظر ترافیکی روز خلوتی باشد.

۹. اگر در تکنیکی مشکل دارید بدون خجالت از مربی خود دوباره بپرسید.

۱۰. سعی کنید به درستی بتوانید نقطه نیم کلاچ را یاد بگیرید و به آن مسلط باشید. ماشینها با هم متفاوتند ممکن است ماشین امتحان در نقطه پایینتری از ماشین تمرین رانندگی نیم کلاچ بگیرد. بنابراین با تمرین زیاد می توانید با هر ماشینی نیم کلاچ بگیرید.

۱۱. به داستانهای ترسناکی که دیگران از شکست خود در امتحان رانندگی تعریف می کنند گوش ندهید. این آزمون آنقدر ها هم سخت نیست.

۱۲. به ده جلسه آموزش رانندگی قانع نباشید و سعی کنید داوطلبانه جلسات بیشتری را بگذرانید. ( افسرها به این موضوع توجه می کنند)

۱۳. لازم نیست به دوستان و آشنایان خود بگویید که امتحان رانندگی دارید. با این کار خود را تحت فشار رقابت برای قبول شدن در بار اول آزمون نگذارید .

۱۴. سعی کنید در شرایط مختلف رانندگی کنید. روز، شب ،ساعات شلوغ و پرترافیک، ساعت اولیه صبح، روزهای بارانی و غیره.

هشدارها:

۱. تلاش نکنید تا چیزی را که ممتحن بر روی کاردکس می نویسد را بخوانید. تنها بر روی رانندگی تمرکز کنید. اگر اشتباهی کردید، نگران نباشید. فکر کردن درباره اشتباهی که رخ داده، باعث می شود که اشتباهات بیشتری انجام دهید.

۲. قسم نخورید، گستاخ نباشید و رفتار ناگهانی از خود بروز ندهید. این کار نکته ای بسیار منفی در ارزیابی عملکرد شماست و ممکن است به سرعت رد شوید!

۳. اگر وارد اتومبیل شدید و رادیو روشن بود و باعث حواس پرتی شما میشد، آن را خاموش کنید. هیچ اشکالی ندارد.

۴. قبولی در آزمون رانندگی به معنای گرفتن کامل گواهینامه نیست. شما تا یک سال می بایست مراقب نحوه رانندگی خود باشید و پس از این یکسال در صورتی که از قوانین تخطی نکرده باشید می توانید گواهینامه کامل را دریافت کنید( که البته به صورت خودکار فعال می شود).

۵. ممتحن هم انسانی است درست شبیه شما. او از صمیم قلب می خواهد که شما در آزمون قبول شوید. اما می بایست مطمئن شود که شما راننده خوبی هستید. به خودتان اطمینان داشته باشید، به علائم و قوانین جاده احترام بگذارید و امتحان را پاس کنید.

۶. قبولی در آزمون رانندگی و گرفتن گواهینامه به این معنی نیست که شما دیگر همه چیز را در مورد رانندگی می دانید. رانندگی در اتوبان ها، جاده های مارپیچ، هوای برفی و بارانی و شرایط مختلف دیگر همه از چیزهایی هستند که به مرور زمان و با کسب تجربه خواهید آموخت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.