بررسی شاسی بلند فولکس واگن تیگوان، هوندا CR-V و تویوتا RAV4

0

مقایسه و بررسی سه خودروی شاسی بلند فولکس واگن تیگوان، هوندا CR-V و تویوتا RAV4

مقایسه و بررسی سه خودروی شاسی بلند فولکس واگن تیگوان، هوندا CR-V و تویوتا RAV4

ترکیبی از طراحی ظاهری جذاب و دلپذیر، دید مناسب و کابین کاربردی خودروهای مانند مدل تیگوان (Tiguan) شرکت خودرو سازی فولکس واگن (Volkswagen)، هوندا (Honda) مدل CR-V و تویوتا (Toyota) مدل Rav4 را به خودروهایی مناسب خانواده ها تبدیل نموده که قابلیت استفاده روزانه را دارند. در این نوشته به بررسی این سه خودرو محبوب پرداخته و با مقایسه بخش به بخش آنها بهترین نمونه را به شما معرفی خواهیم نمود.

مقایسه و بررسی سه خودروی شاسی بلند فولکس واگن تیگوان، هوندا CR-V و تویوتا RAV4

ترکیبی از طراحی ظاهری جذاب و دلپذیر، دید مناسب و کابین کاربردی خودروهای مانند مدل تیگوان (Tiguan) شرکت خودرو سازی فولکس واگن (Volkswagen)، هوندا (Honda) مدل CR-V و تویوتا (Toyota) مدل Rav4 را به خودروهایی مناسب خانواده ها تبدیل نموده که قابلیت استفاده روزانه را دارند. در این نوشته به بررسی این سه خودرو محبوب پرداخته و با مقایسه بخش به بخش آنها بهترین نمونه را به شما معرفی خواهیم نمود.

قیمت فولکس واگن تیگوان، هوندا  CR-V و تویوتا RAV4
فولکس واگن تیگوان ارزان ترین نمونه بین این سه خودرو است. این خودرو در مدل پایه S خود با تجهیزات و امکانات استانداردی مانند رینگ های ۱۷ اینچی آلیاژی، سیستم تهویه مطبوع (Air Conditioning) و سیستم اطلاعاتی و سرگرمی (Infotainment) مجهز به صفحه نمایش ۸ اینچی لمسی به مشتریان عرضه می گردد.
هوندا CR-V اندگی گران تر بوده و با امکاناتی مانند سیستم کنترل سرعت (Cruise Control)، سیستم تهویه مطبوع و سیستم ارتباطی بدون سیم بلوتوث با قیمت ۲۳.۰۲۵ پوند  در مدل پایه به خریداران ارائه می گردد. با پرداخت مبلغ ۲۳.۸۶۵ پاوند  خریداران مدل S Navi این خودرو را در دسترس خواهند داشت که به سیستم ناوبری ماهواره ای نیز مجهز خواهد بود.
تویوتا RAV4 در مدل پایه و استاندارد از امکاناتی مانند سیستم ناوبری ماهواره ای، رینگ های ۱۷ اینچی آلیاژی، چراغ های روشنایی در روز (Daytime Running Lights – DRL) مجهز به لامپ های LED و آیینه های جانبی مجهز به گرمکن سود برده و قیمتی برابر با ۲۳.۷۵۵ پوند دارد. بالاترین تیپ تویوتا RAV4 نیز از بقیه خودرو های موجود در این تست گران تر بوده و به قیمت ۳۴.۱۷۰ پوند  به بازار عرضه می گردد.

طراحی خارجی و بدنه
مدل تیگوان در طراحی بدنه خود از آخرین فرمول طراحی شرکت فولکس واگن استفاده می کند. تمامی خود بدنه این خودرو شامل خطوط در موتور و درها تیزتر از نمونه های موجود در نسل قبلی این خودرو بوده و در مجموع از یک طراحی بدنه عالی و ساده سود برده اما ممکن است برای بعضی خریداران اندکی خشک و قدیمی باشد.
هوندا CR-V بر خلاف فولکس واگن تیگوان از یک طراحی شلوغ و پیچیده برای بدنه خود استفاده کرده است. اجزای بدنه این خودرو نیز مانند چراغ هایی جلو کشیده بوده و به خوبی با طراحی جلو پنجره ادغام شده اند. اما باله عقب (Spoiler) نصب شده بر روی تیپ های بالای این خودرو کیفیت مناسبی نداشته و ظاهری ارزان قیمت و کم ارزش دارد.
تویوتا RAV4 در این بخش بهترین طراحی را داشته و جذاب ترین نمونه موجود در بین این جمع سه نفره خواهد بود. خطوط تیز بدنه، اجزای بدنه برجسته و چراغ های عقبی بسیار بزرگ این خودرو آن را از بقیه رقبای خود متمایز نموده و ظاهر مدرن تر و بروزتری نسبت به آنها دارد. اگرچه این خودرو مطابق سلیقه همه نیست اما به هچ عنوان نمی توان منکر زیبایی و جذابیت طراحی خارجی و بدنه آن شد.

http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2016/05/Tiguan_CR-V_Interior-546x188.jpg

طراحی داخلی و کابین
کابین فولکس واگن تیگوان اندکی خشن و بزرگ بوده و داشبورد آن که با استفاده از پلاستیک سخت ساخته شده خشک و مجلل است. اما متاسفانه این پلاستیک سخت به راحتی دچار خط و خش شده و ظاهر لوکس خود را از دست می دهد. روکش درها نیز مناسب نبود و حس ارزان قیمت بودن و بی کیفیتی را به سرنشینان القا می نماید. از نکات قوت این خودرو می توان به سیستم اطلاعاتی و سرگرمی چند رسانه ای آن اشاره کرد که یکی از بهترین نمونه های موجود در بین رقبا نیز بحساب می آید. این سیستم به امکاناتی مانند Android Auto و CarPlay شرکت اپل نیز مجهز بوده و ساده ترین و جذاب ترین عملکرد را از خود به نمایش می گذارد.
سیستم چند رسانه ای موجود در هوندا CR-V ضعیف ترین در بین این جمع بوده و با استفاده از یک صفحه نمایش کوچک، آیکون های قدیمی و نامانوس و سرعت واکنش پایین و کند، عملکرد ضعیفی را از خود به نمایش می گذارد. دکمه های کنترلی این خودرو نیز وضعیت عجیبی داشته و از اسامی نا متعارف و غیر قابل انتظاری استفاده می کنند. به عنوان مثال دکمه سیستم کنترل سرعت (Cruise Control) این خودرو برچسب Main را بر روی خود داشته که با هیچ دلیل و منطقی سازگار نمی باشد! این ایرادات کوچک موجب شده تا داشبورد این خودرو با وجود اینکه از مواد اولیه با کیفیت بالاتری در ساخت آن استفاده شده و همچنین طراحی آن نیز نوآورانه تر از فولکس واگن تیگوان بوده، اما در مکانی پایین تر از آن قرار گیرد.
کابین تویوتا RAV4 نیز مجموعه ایست نامتناسب از المان ها و تزئینات دوست داشتنی و مجلل در کنار استفاده از پلاستیک های سخت و قابل خش افتادن با کیفیت نامناسب. بخش بالایی داشبورد نیز با استفاده از یک جنس پلاستیک نا مناسب روکش شده که از لوکس بودن کابین به شدت کاسته و حس خوبی را به راننده و سرنشین جلویی منتقل نمی نماید. سیستم ناوبری ماهواره این خودرو عملکرد خوبی داشته ولی نبود امکانات ارتباطی مانند Apple CarPlay و Android Auto که در فولکس واگن تیگوان موجود است، در آن احساس می گردد.

توانایی ها و عملکرد کلی بدنه خودرو
در این بخش فولکس واگن تیگوان با استفاده از یک محفظه بار به حجم ۶۱۵ لیتر و فضای کافی و مناسب برای قرار دادن پاها و سرها در صندلی های ردیف دوم، بهترین عملکرد را در بین این سه خودرو از خود به نمایش می گذارد. علاوه بر این صندلی های عقبی نیز قابلیت خم شدن را داشته تا فضای بیشتری برای حمل بار را به این خودرو بدهند. کف محفظه حمل بار نیز صاف بوده و قابلیت تنظیم را نیز داشته تا بتوان به راحتی به حمل اشیا سنگین با آن پرداخت. صندلی سرنشین جلو نیز قابلیت خم شدن مانند صندلی های ردیف عقبی را داشته و امکان جابجایی اشیا بسیار بلند را به فولکس واگن تیگوان می دهد.
هوندا CR-V فضای کمتری را برای قرار گرفتن پاها در اختیار سرنشیان عقب می گذارد ولی با توجه به اینکه این خودرو عریض ترین خودرو در این بین است، قابلیت جابجایی سه سرنشین در صندلی های عقب را به بهترین شکل ممکن دارد. صندلی راننده این خودرو نیز بیشترین ارتفاع را داشته و مناسب کسانی است که بهترین دید را از مسیر پیش روی خویش انتظار دارند. فضای حمل بار در این خودرو نیز با اختلاف محسوس از رقیب خود فولکس واگن تیگوان بوده و حجمی برابر با ۵۸۹ لیتر را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می دهد.
فضای موجود برای محفظه بار تویوتا RAV4 به امکانات جزئی ولی کاربردی مانند توری مخصوص به منظور ثابت کردن اشیا کوچک مجهز شده است. این خودرو در حالت خم بودن صندلی های ردیف عقبی خودرو توانایی حمل چمدان ها و بارهای بیشتری را نسبت به فولکس واگن تیگوان و هوندا CR-V داشته و با توجه به ارتفاع بیشتر سقف، افراد بلند قد از راحتی بیشتری در هنگام نشستن بر روی صندلی های عقبی خودرو بهره مند می شوند. اما نکته ضعف این خودرو در این است که صندلی وسطی ردیف عقب خودرو نا مناسب بوده و سرنشین احساس راحتی در هنگام نشستن بر روی آن نمی کند.

موتور و پیشرانه
فولکس واگن تیگوان قابلیت استفاده از سه موتور بنزینی و چهار موتور دیزلی را دارد. تیپ های متوسط این خودرو نیز با سیستم انتقال قدرت به چرخ های جلو (FWD) ارائه شده در صورتیکه مدل های پیشرفته تر این خودرو از سیستم انتقال قدرت به تمامی چرخ ها (AWD) به صورت استاندارد سود می برند.
با صرفه ترین موتور موجود برای این خودرو نمونه ۲ لیتری دیزلی چهار سیلندر بوده که توانایی تولید نیرویی برابر با ۱۱۳ اسب بخار را دارد. مصرف سوخت این خودرو نیز برابر با  ۳.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. گرانترین پیشرانه موجود برای این خودرو نیز نمونه مجهز به دو توربوشارژر همین موتور ۴ سیلندر بوده با تولید قدرتی بیش از دو برابر آن، توانایی رساندن این خودرو از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را تنها در عرض ۶.۵ ثانیه داشته و آن را به یک خودروی بسیار سریع تبدیل می کند. البته اگر شما از این خودرو برای طی مسافت های کوتاه استفاده می کنید، مدل های مجهز به پیشرانه های بنزینی برای شما مناسب تر خواهند بود.
هوندا CR-V دامنه پیشرانه های محدود تری داشته و با یک موتور بنزینی و دو موتور دیزلی به بازار عرضه می گردد. به صرفه ترین موتور موجود برای این خودرو موتور ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری دیزلی بوده که نیروی تولیدی آن به چرخ های جلو خودرو (FWD) منتقل شده و مصرف سوختی معادل ۳.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر دارد.
محدود ترین دامنه انتخاب پیشرانه متعلق به تویوتا RAV4 بوده و با یک مدل موتور بنزینی، یک موتور دیزل و یک نمونه هیبریدی به مشتریان ارائه می گردد. مدل هیبریدی تویوتا RAV4 از یک موتور ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری به همراه موتور الکتریکی استفاده نموده و با ارائه عملکردی متوازن بین قدرت و مصرف سوخت، مصرفی برابر ۱.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر را دارد. گیربکس اتوماتیک CVT آن اندکی با صدای اضافه عمل کرده و برای دوری از این صدا می توان از مدل مجهز به پیشرانه دیزل این خودرو استفاده نمود.

تجربه رانندگی
فولکس واگن تیگوان عملکرد بسیار خوبی در این زمینه داشته و با طراحی درخشان خود سواری نرم و راحتی داشته که حتی در سرعت های بالا و حرکت در بزرگراه ها نیز از راحتی و بی صدایی آن کاسته نمی شود. اتاق نیز به خوبی طراحی شده و همه سرنشینان دید خوب و مناسبی نسبت به محیط اطراف دارند.
عملکرد هوندا CR-V در هنگام گذر از پیچ ها در حد فولکس واگن تیگوان نبوده و با توجه به ارتفاع زیاد تر و تنظیمات سیستم فنربندی در هنگام عبور از پیچ های با زاویه تند ضعیف تر از آن عمل می کند. اما این خودرو نرم ترین سواری را در بین این جمع داشته و از راحت ترین صندلی ها استفاده می کند. به علاوه فرمان نرم آن نیز در هنگام پارک کردن کمک بسیاری به راننده کرده و عمل پارک کردن را به یک عمل بسیار ساده تبدیل می نماید.
داشبورد کوتاه تویوتا RAV4 موجب شده که دید راننده به مسیر بسیار مناسب باشد که این مساله در هنگام پارک کردن در محیط های تنگ و کوچک بسیار کاربردی خواهد بود. دید عقب این خودرو نیز از هر دو رقیب مناسب تر است. هندلیگ و سواری آن در حد و اندازه های فولکس واگن تیگوان نبوده اما عملکردی به مراتب بهتر از هوندا CR-V دارد. متاسفانه عایق سازی کابین این خودرو مناسب نبوده و صدای ناشی از حرکت بر سطح جاده و باد به داخل آن نفوذ نموده و کابین آن به مراتب پر سر و صدا تر از دو رقیب خویش است.

نتیجه نهایی
انتخاب خودروی برتر از بین این سه خودرو، کاری سخت و دشوار است و با توجه به اینکه چه خودرویی را انتخاب نمایید، نمونه منتخب شما یک خودروی کراس اوور (Crossover) خوش ساخت و جادار و مناسب خواهد بود. کابین هوندا CR-V از لحاظ ساخت بهترین نمونه در بین این سه خودرو بوده و سیستم تعلیق نرم آن سواری آن را مناسب و راحت می نماید. اما این خودرو نه بهترین رانندگی و هندلینگ را داشته و نه کم مصرف ترین نمونه بین این سه خودرو خواهد بود.
تویوتا RAV4 متمایز ترین نمونه بین این سه خودرو چه از لحاظ طراحی بودن و چه از لحاظ کابین بوده و فضایی بزرگ و جادار را برای سرنشینان و اسباب و اثاثیه آنان فراهم می آورد. اما دامنه محدود موتورهای مورد استفاده و قابل انتخاب و همچنین استفاده از تزئینات با استفاده از مواد اولیه با کیفیت پایین موجب شده که نتوان آن را به عنوان برنده این رقابت معرفی نمود.
اما فولکس واگن تیگوان نشان داد که در مجموع بهترین نمونه از بین این سه خودرو است. این انتخاب نه فقط به دلیل هندلینگ و سواری خوب و کابین آراسته و طیف وسیع موتورهای قابل انتخاب بوده بلکه این خودرو از رقابتی ترین قیمت در بین این سه خودرو برخودار بوده و با توجه به امکانات موجود ارزان ترین نمونه نیز خواهد بود. این خودرو در مدل پایه با قیمت ۲۲.۹۲۰ پوند  به بازار عرضه شده و در بالاترین تیپ و تجهیز به تمامی امکانات ممکن قیمتی معادل ۳۹.۲۷۰ پوند دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.