جدول قیمت خودروهای پرفروش در بازار تهران

0

قیمت مدل‌های صفر خودروهای پرمتقاضی در بازار تهران + جدول

با نزدیک‌تر شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم، بازار خودرو بیشتر در رکود فرو رفته و به قول برخی نمایشگاهداران خودرو پایتخت، بازار سوت و کور است.رکودی که از ابتدای امسال بر بازار خودرو سایه افکنده، جدای از فصلی بودن (بازار خودرو همواره در ماه‌های ابتدایی سال به رکودی سنگین می‌رود)، به انتخابات پیش رو نیز بی‌ارتباط نبوده و این موضوع هم به نوبه خود بر کاهش خرید و فروش اثر گذاشته است.آن طور که فعالان بازار می‌گویند، در حال حاضر خرید و فروش خودرو در بازار به اصطلاح لاک پشتی پیش می‌رود و بعید به‌نظر می‌رسد به این زودی‌ها سایه رکود از سر آن برداشته شود.

به گزارش کارستان به نقل از دنیای‌اقتصاد، نکته‌ای که نمایشگاهداران خودرو پایتخت به‌عنوان یکی از دلایل رکود بازار به آن اشاره می‌کنند، ورود زودهنگام خودروهای مدل ۹۶ در دی و بهمن سال گذشته است. به اعتقاد آنها، عرضه زودهنگام خودروهای پلاک جدید سبب شد بسیاری از مشتریان نیاز خود را در زمستان سال گذشته تامین کرده، بنابراین حجم تقاضا چندان به سال جدید منتقل نشود. به‌عبارت بهتر، بخش قابل‌توجهی از مشتریان، در ماه‌ها و هفته‌های پایانی سال گذشته خودروهای موردنظر خود را خریداری کرده‌اند و بنابراین در حال حاضر تقاضا برای خرید افت کرده است.

نکته دیگری که فعالان بازار به آن اشاره می‌کنند، رکود کلی در بازارهای داخلی و در نتیجه کاهش نقدینگی مشتریان است، به نحوی که چون در ماه‌های ابتدایی امسال رکود و کمبود نقدینگی گریبان بازار و مشتریان را گرفته، این موضوع روی خرید و فروش خودرو نیز اثر منفی گذاشته است. البته کمبود نقدینگی در کنار قیمت بالای خودروها، مسائلی هستند که طی چند سال گذشته بر رکود خرید و فروش اثر داشته‌اند و اگر نبود اقداماتی مانند تزریق تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی از سوی دولت و همچنین در نظر گرفتن روش‌های متنوع فروش از سوی خودروسازان (به‌خصوص فروش قسطی)، قطعا فروش و در نتیجه تولید خودرو در کشور با چالش‌هایی جدی روبرو می‌شد.

رکود بازار اما در کل سبب تثبیت و در مواردی کاهش قیمت خودروهای داخلی شده است، هرچند در یکی، دو مورد نیز به دلیل کمبود عرضه، قیمت‌ها بالا رفته‌اند. این در شرایطی است که خودروسازان طی سال‌جاری اقدام به افزایش قیمت محصولات خود از ناحیه اعمال مجوزهای قبلی شورای رقابت کرده‌اند.

اما سری به بازار خودرو کشور بزنیم و ببینیم قیمت‌ها با توجه به تداوم رکود خرید و فروش و کاهش تقاضا به چه شکل بوده است.

قیمت خودروهای صفر در بازار تهران – پنج‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه ۹۶ :

خودرو قیمت (تومان) تغییر نسبت به هفته گذشته
۲۰۶ تیپ ۲ ۳۳.۰۰۰.۰۰۰
۲۰۶ تیپ ۵ ۳۷.۹۰۰.۰۰۰ ۱۰۰.۰۰۰+
پژو ۴۰۵ GLX ۲۹.۷۰۰.۰۰۰ ۱۰۰.۰۰۰+
پژو ۴۰۵ GLX دوگانه‌سوز ۳۱.۶۰۰.۰۰۰
پژو ۴۰۵ TU5 ۳۱.۹۰۰.۰۰۰ ۲۰۰.۰۰۰+
۲۰۶ صندوقدار ۳۸.۵۰۰.۰۰۰
۲۰۷ دنده ای ۴۳.۳۰۰.۰۰۰ ۶۰۰.۰۰۰-
پارس بنزینی ۳۶.۶۰۰.۰۰۰
پارس دوگانه‌سوز ۳۹.۰۰۰.۰۰۰ ۳۰۰.۰۰۰-
پارس TU5 کلاس ۱۵ ۴۱.۳۰۰.۰۰۰ ۱۰۰.۰۰۰-
سمند SE ۲۹.۲۰۰.۰۰۰
سمند LX ۳۲.۱۰۰.۰۰۰ ۲۰۰.۰۰۰+
سمند EF7 بنزینی ۳۱.۸۰۰.۰۰۰
سمند EF7 دوگانه‌سوز ۳۳.۴۰۰.۰۰۰ ۲۰۰.۰۰۰-
سورن توربو فول ۴۲.۰۰۰.۰۰۰
تندر۹۰ ایران خودرو ۴۰.۵۰۰.۰۰۰
تندر۹۰ اتوماتیک ۴۷.۸۰۰.۰۰۰ ۲۰۰.۰۰۰-
پراید ۱۳۱ ۲۱.۰۰۰.۰۰۰
پراید ۱۱۱ ۲۱.۸۰۰.۰۰۰
تیبا SX ۲۵.۳۰۰.۰۰۰ ۲۰۰.۰۰۰+
تیبا هاچ بک EX ۲۷.۲۰۰.۰۰۰ ۲۰۰.۰۰۰-
پارس تندر ۴۳.۴۰۰.۰۰۰
ساندرو اتوماتیک ۵۳.۰۰۰.۰۰۰ ۲۰۰.۰۰۰+
دنا ۴۳.۶۰۰.۰۰۰ ۳۰۰.۰۰۰-
ساندرو استپ‌وی اتومات ۶۰.۶۰۰.۰۰۰
رنو کپچر ۱۱۶.۰۰۰.۰۰۰ ۵۰۰.۰۰۰-
جک S5 اتوماتیک ۹۶.۹۰۰.۰۰۰ ۴۰۰.۰۰۰-
هایما توربو ۹۱.۳۰۰.۰۰۰ ۷۰۰.۰۰۰-
مزدا۳ ۱۱۸.۰۰۰.۰۰۰ ۵۰۰.۰۰۰-

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.