مقایسه ۶ خودرو ۴۰ میلیون تومانی + مشخصات فنی

0

مقایسه ۶ خودرو ۴۰ میلیون تومانی

در این بخش از اتومبیل سایت نمناک ۶ مورد از بهترین خودروهای خانوادگی بازار ایران در محدوده قیمتی ۴۰ میلیون تومان را معرفی کنیم و با نقاط ضعف و قوت آن ها آشنا شویم.

با ۶ خودروی ۴۰ میلیون تومانی آشنا شوید

مقایسه خودروها می تواند در انتخاب ما بسیار موثر باشد چراکه به این طریق می توان نکات قابل توجهی را در تصمیممان لحاظ کنیم و یک انتخاب درست داشته باشیم ما را همراهی کنید تا ۶ خودروی مناسب در محدوده قیمت ۴۰ میلیون تومان را به شما معرفی می کنیم.
پژو پارس ال ایکس، رنو تندر ۹۰، پژو ۲۰۶ اس دی وی ۸، راین وی ۵، برلیانس اچ ۲۳۰ و سورن ELX توربو جدید، بهترین خودروهای خانوادگی بازار ایران در محدوده قیمتی ۴۰ میلیون تومان هستند که در ادامه به صورت مختصر با ویژگی های آن ها آشنا خواهیم شد:

۱. راین وی ۵

V5 یکی از خودروهای چینی شرکت خودروسازان راین است که فروش زیادی را نیز تجربه نکرد. راین وی ۵ به دلیل وزن سبک ۹۹۰ کیلوگرمی، از شتاب و مصرف سوخت مناسبی بهره می برد و یکی از کم مصرف ترین خودروهای حاضر در بازار ایران به شمار می رود. فرمان برقی این خودرو، نرم ترین فرمان بین خودروهای چینی به خصوص سایر محصولات خودروسازان راین است. روکش چرمی صندلی ها، سنسور پارک عقب، رینگ آلومینیومی و چراغ مه شکن جلو از دیگر ویژگی ها و امکانات راین V5 هستند.

نکات مثبت:فرمان برقی – مصرف سوخت بسیار پایین

نکات منفی:افت قیمت شدید – طراحی ضعیف – امکانات کم

۲. پژو ۲۰۶ اس دی وی ۸

پژو ۲۰۶ پس از پراید، پرفروش ترین خوردوی بازار ایران محسوب می شود. امکانات، طراحی ظاهری و موتور خوب در برابر گیربکس ضعیف، از مهم ترین ویژگی های این خودرو هستند. ۲۰۶ اس دی یا صندوق دار، موتور کم صدایی دارد و عملکرد سیستم ترمز کمکی آن (EBA) نیز بسیار خوب است؛ به گونه ای که بهترین ترمزهای گروه را برای پژو ۲۰۶ اس دی فراهم می کند. این خودرو با کسب ۴ ستاره از موسسه ایمنی یوروانکپ، ایمن ترین خودروی گروه به شمار می رود و پس از تندر ۹۰، باکیفیت ترین عضو گروه است.

کولر اتوماتیک، چراغ مه شکن، ترمز کمکی، صندلی های عقب جمع شونده، چراغ همراهی تا درب منزل، قفل اتوماتیک درب ها پس از حرکت و سیستم ام اف دی شامل سنسور پارک تصویری عقب، نشانگر باز بودن درها و صندوق و کاپوت، دماسنج، مکالمه تلفنی و گوش دادن به موسیقی گوشی هوشمند از طریق خودرو، نشانگر مسافت و زمان طی شده و متوسط سرعت از جمله امکانات پژو ۲۰۶ اس دی وی ۸ هستند.

نکات مثبت:امکانات خوب – کابین آرام و موتور بی صدا – طراحی مناسب – کیفیت ساخت خوب

نکات منفی:گیربکس ضعیف – فضای کم سرنشینان عقب

۳. رنو تندر ۹۰

تندر ۹۰ باکیفیت ترین عضو گروه و دارنده بهترین گیربکس در میان اعضای گروه است اما امکانات کم، ارگونومی کابین ضعیف و فرمان خشک و سفت آن کمی توی ذوق می زند. رینگ اسپورت و کامپیوتر مصرف سوخت پیشرفته از جمله امکانات محدود این خودرو هستند.

نکات مثبت:گیربکس عالی – کیفیت ساخت بالا – کامپیوتر سفری پیشرفته – شتاب اولیه عالی

نکات منفی:طراحی ضعیف – امکانات بسیار کم

۴. پژو پارس ال ایکس

پژو پارس LX یکی از پرطرفدارترین و بهترین خودروهای خانوادگی بازار ایران است. این خودرو از نظر طراحی، هماهنگی خوبی در بخش داخلی و خارجی دارد و موتور ساکت و کابین آرام آن موجب آرامش سرنشینان می شود. متاسفانه، پارس ال ایکس کندترین و پرمصرف ترین عضو این گروه است و از امکانات آن نیز می توان به آینه های تاشونده برقی راهنمادار، چراغ نقشه خوانی، سنسور پارک عقب، دکمه های روی فرمان مربوط به مکالمه تلفنی و سیستم صوتی، چراغ مه شکن، نشانگر سرعت متوسط، کولر اتوماتیک، رینگ اسپورت، صندلی های برقی جلو و دریچه تهویه سرنشینان عقب اشاره کرد.

نکات مثبت:بهترین رانندگی و هندلینگ در میان اعضای گروه – طراحی هماهنگ داخل و خارج – کم سر و صدا و آرام

نکات منفی:مصرف زیاد – شتاب کم

۵. سورن ای ال ایکس توربو

رانندگی با سورن یعنی رانندگی با سمندی که سریع تر، زیباتر و مجهزتر شده است. موتور توربو سورن ELX عملکرد بسیار خوبی دارد و برای افرادی که در جاده های برون شهری رانندگی می کند بهترین انتخاب ممکن است. البته در جاده های درون شهری نیز به خاطر داشتن صندلی های راحت و فرمان نرم، گزینه خوبی به شمار می رود.

طیف وسیعی از امکانات شامل دماسنج، کولر اتوماتیک، دریچه تهویه سرنشینان عقب، فرمان تلسکوپی، کنترل سیستم صوتی و برقراری تماس تلفنی از روی فرمان، آینه های جمع شونده برقی مجهز به گرم کن و راهنما، دزدگیر، سنسور پارک عقب، سیستم آنتی ترپ و پاور ویندو، صندلی های برقی جلو، شیشه های سولار، سیستم عیب یاب مالتی پلکس با قابلیت نمایش وضعیت درب ها، خرابی های خودرو، سرعت متوسط، کیلومتر تعویض روغن و فیلترهای خودرو در سورن ای ال ایکس توربو قرار گرفته است.

نکات مثبت:بهترین موتور – بیشترین امکانات – کابین جادار – صندلی های راحت – شتاب اولیه و ثانویه عالی

نکات منفی:وزن زیاد – طراحی قدیمی

۶. برلیانس اچ ۲۳۰ دنده ای

آخرین گزینه موجود در لیست بهترین خودروهای خانوادگی بازار ایران در محدوده ۴۰ میلیون تومان، برلیانس H230 دنده دستی است. این خودرو همانند وی ۵ دارای فرمان برقی بوده اما کمی گران تر و بزرگ تر از آن است و خدمات پس از فروش بهتر و گسترده تری هم دارد. صندلی عقب تاشونده، کامپیوتر مصرف سوخت و قفل خودکار درب ها پس از حرکت از جمله امکانات این خودرو هستند.

نکات مثبت:ارگونومی کابین بهتر نسبت به رقیبان – فرمان برقی

نکات منفی:امکانات کم – قیمت نسبتا بالا به امکانات

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.