مقایسه جک S5 اتوماتیک با تیگو۵ جدید+ معایب و مزایا

0

جک S5 اتوماتیک یا تیگو۵ جدید؟

شاسی بلند‌های ارزان قیمت همان‌هایی که فقط و فقط جثه بزرگ دارند اما در شرایط سخت همچون سواری بوده و حتی از پس جاده‌های لغزنده هم بر نمی‌آیند چه برسد به جاده‌های ناهموار. دو خودرو از سرزمین اژدهای زرد به بازار ایران فراخوانده شده‌اند چرا که در این بازار می‌توانستند موفق باشند. تیگو ۵ نمونه وارداتی ام وی ام X33 است از این‌رو از نظر کیفیتی در سطحی بالاتر از نمونه ایرانی و البته قدیمی‌اش است. در سوی دیگر خودرویی شبیه به هیوندای توسان دیده می‌شود، خودرویی که یکی از موفق‌ترین چینی‌ها در بازار است. خودروی جک اس‌۵. در اوایل حضور به صورت دنده‌ای روانه بازار شد و اتفاقاً با استقبال زیادی همراه بود. اما در حال حاضر نمونه اتوماتیک آن نیز در دسترس قرار داشته و قابل خریداری است.

تیگو۵ خودرویی است که ابعادی بزرگ دارد و از هیچ نظر شبیه به X33های مونتاژ نبوده، اما از نظر فنی تقریباً همان X33 است. خودرویی که با موتور دو لیتری و گیربکسCVT به بازار عرضه می‌شود، امکانات زیادی داشته و قیمتی در حدود ۱۰۰ میلیون تومان دارد.

تیگو5 جدید

این خودرو ظاهری زیبا دارد و درون کابین نیز همانند محصولات جدید هیوندای طراحی شده است. امکانات زیاد و کلیدهایی که همه در دسترس هستند. شتاب‌گیری در این خودرو کمی کند انجام می‌شود. گیربکس CVTبا توجه به وزن زیاد تیگو۵ نمی‌تواند به سرعت قدرت را انتقال دهد. در عبور از پیچ‌ها نیز باید گفت که قد بلند تیگو۵ و البته فاصله کم محور‌ها سبب شده تا این خودرو نتواند هندلینگ مناسبی داشته و احساس واژگونی را به سرنشینان منتقل کند. فضای کابین جادار بوده و برای خانواده‌های پر جمعیت مناسب است. در سوی دیگر خودرو جک اس‌۵ است. خودرویی با قیمتی در حدود ۱۰۰میلیون تومان در نمونه اتوماتیک است این خودرو به دلیل بهره بردن از سیستم توربوشارژ قدرت بالا و شتاب خوبی دارد، از این‌رو در شتاب‌گیری به راحتی از پس تیگو ۵ بر می‌آید ضمن اینکه هندلینگ بالاتری نسبت به تیگو۵ دارد.

از نظر امکانات ضعیف‌تر از تیگو۵ است، اما کیفیت سواری بالاتری دارد. هر دو خودرو خدمات پس از فروش گسترده‌ای دارند و به صورت اقساطی نیز قابل خریداری هستند. جک اس۵ با توجه به بهره بردن از گیربکس تیپ‌ترونیک حس راندن جذاب‌تری را به راننده القا می‌کند ضمن اینکه در بازار دست دوم جک بهتر از تیگو۵ خرید و فروش شده و افت قیمت کمتری دارد.در قسمت عقب کابین فضای کافی برای سرنشینان وجود داشته و صندلی‌های راحتی را درون کابین هر دو خودرو می‌بینیم. فضای بار نیز برای خانواده‌ها مناسب بوده و از این دو خودروی چینی یک خودروی خانوادگی ساخته است. قد تیگو بلند‌تر از جک است اما جک در شتاب‌گیری سریعتر و در پیچ‌ها موفق‌تر عمل می‌کند. به‌طور کلی می‌توان این دو خودرو را گزینه‌های مناسبی برای خانواده‌های پر جمعیت دانست.

جک S5 اتوماتیک

اگر به دنبال خودرویی صرفاً با قد و قواره بزرگ هستید این دو خودرو می‌توانند انتخاب شما باشند، چرا که در جاده‌های لغزنده و یا در مسیرهای برفی مانند دیگر دیفرانسیل‌جلو‌ها بوده و قابلیت خاصی دارند.خرید آنهابه خصوص تیگو۵ به هیچ وجه اقتصادی نبوده و با افت قیمت زیادی همراه است از این‌رو تنها شرایط خرید آسان آن می‌تواند وسوسه‌کننده باشد.

– عمادالدین جعفری

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.