معرفی خودروی سمند EL ،SE ،سمند ال‌ایکس موتور EF7 بنزینی+عکس و مشخصات

0

سمند را بشناسیم

سمند

سمند نقره‌ای
تاریخ تولید ۱۳۸۱
حجم باک ۶۶ لیتر
جعبه دنده ۵ دنده دستی
نوع بدنه فلز
موتور ۴ سبلندر خطی
جعبه دنده ۵ دنده دستی
طول ۴۵۰۲ میلی‌متر
عرض ۱۷۲۰ میلی‌متر
ارتفاع ۱۴۶۰ میلی‌متر
 وزن ۱۲۲۰ کیلوگرم

سمند به عنوان ماشین بازرسی تاکسی‌های تهران

سمند ال ایکس دوگانه سوز با رینگ و لاستیک و باربند با ارت فنر ۲۰۶

Samand LX Kermanshah.jpg

Samand white.jpg

سمند به معنای اسب سفید یکی از اتومبیل‌های ساخت ایران خودرو است. این اتومبیل در سال ۱۳۸۱ توسط گروه صنعتی ایران خودرو و با همکاری آلمان و انگلستان ساخته شد. این خودرو به کشورهای روسیه، چین، ترکیه، آذربایجان و چند کشور عربی و مناطقی در آفریقا و آمریکای مرکزی شامل بولیوی و ونزوئلا وعراق صادر شده است.

سمند هم اکنون در مدلهای سمند معمولی، سمند EL، سمندSE، سمند ال‌ایکس با ۳ موتور EF7 بنزینی یا پایه گاز سوز و TU5 اتوماتیک یا دنده‌ای و XU7JPL3، سمند سورن، سورن ELX، سمند سریر با موتور XU7JPL4 و سمند سفارشی LX موجود است. همچنین مدل‌های دیگری برای خانواده سمند طراحی شده‌اند ولی در حد یک طرح باقی‌ماندند. همچنین مدلی ارتقاء یافته با اسم دنا در سال ۱۳۹۳ به فروش گذاشته شده است.

طراحی موتور، بدنه و شاسی این خودرو توسط شرکتهای انگلیسی و فرانسوی انجام شده و قالبهای اصلی آن ژاپنی می‌باشدو جیگ و فیکسچرهای آن وهمچنین طراحی خط تولیدش کار شرکت کره‌ای ووشین می‌باشد.

سمند که خودروی ملی نیز نامیده می‌شود بر اساس پلتفورم پژو ۴۰۵ ساخته شده‌است. طراحی بدنه خودرو در شرکت فرست اتوموتیو که یک شرکت طراحی انگلیسی است صورت گرفته‌است، این طرح توسط ایران خودرو خریداری شد و تغییرات جزیی در آن صورت گرفت. موتور این خودرو نیز ساخت پژو است که البته موتور ۱۷۰۰cc توربوشارژر دوگانه سوز نیز برای آن توسط ایران خودرو با همکاری آلمان با نام EF7 ساخته شده‌است. قالب‌های اصلی بدنه خودرو (قطعات بیرونی یا به اصطلاح قالبسازان آتر) ساخت شرکت میازو ژاپن می‌باشد. این خودرو در سال ۱۳۸۵ به روسیه صادر شد. همچنین این خودرو با نام سنتا اورو (به معنی اسب تندرو) در کشور ونزوئلا به فروش می‌رسد.

مشخصات کلی

از لحاظ فنی، سمند یا همان خودروی ایکس ۷ کاملاً منطبق بر پژو ۴۰۵ جی ال ایکس با موتور ۱٫۸ لیتری می‌باشد. این موتور ساخت فرانسه و به ظرفیت دقیق ۱۷۶۱ سی سی می‌باشد که توانایی تولید ۹۵ اسب بخار قدرت را در ۶۰۰۰ دور در دقیقه دارد. این موتور می‌تواند جثه سمند را که ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلوگرم سنگین تر از ۴۰۵ است در ۱۳٫۹ ثانیه – طبق ادعای سازنده- به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند و در نهایت توان رسیدن به سرعت ۱۹۵ کیلومتر در ساعت را دارد.[۱]

حجم موتور ۱۷۶۱

حداکثر قدرت ۹۵@۶۰۰۰

جعبه دنده ۵ دنده دستی

حداکثر سرعت ۲۲۰[۲][۳]

شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۱۳٫۹

حجم صندوق عقب ۵۰۰Lit

ترمز ABS

وزن بدون سر نشین Kg ۱۲۲۰

 مشخصات فنی

تعداد سیلندر ۴

تعداد سوپاپ ۸

حداکثر گشتاور ۱۵۳@۳۰۰۰

نسبت تراکم ۹٫۳:۱

مقدار مصرف بنزین در خارج شهر ۶٫۸ (طبق اعلام سازنده)

مقدار مصرف بنزین در داخل شهر ۱۱

سمند EL

سمند LX

سمند LX EF7

سمند LX EF7 MUX[۴]

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.