بررسی پورشه کاین S در بازار ایران + قیمت و مشخصات

0
پورشه کاین به عنوان اولین خودروی پورشه در کلاس اس یو وی ها نخستین بار در سال ۲۰۰۲ بر روی خط تولید این کمپانی قرار گرفت و به عنوان مدل سال ۲۰۰۳ وارد بازار شد. نسل اول این خودرو تا سال ۲۰۱۰ بر روی خط تولید بود و علیرغم اینکه اولین تجربه ی این کمپانی در ساخت اینگونه خودروها به شمار می رفت اما خودرویی بی عیب و نقص و بسیار توانمند بود و حتی در برهه ای عنوان سریعترین شاسی بلند جهان را نیز با خود یدک می کشید. پورشه کاین بر روی پلتفرم مشترکی با فولکس واگن توارگ ساخته می شود به همین دلیل افرادی که توانایی مالی خریداری پورشه را نداشتند به سراغ توارگ می روند. اما موفقیت های نسل اول کاین پورشه را بر آن داشت تا نسل دوم این خودرو را در سال ۲۰۱۰ معرفی کرده و روانه ی بازار کند و آنقدر خودروی کامل و موفقی است که تولید آن با وجود گذشت هفت سال اما تا هم اکنون نیز ادامه دارد. در ادامه همراه خودروبانک باشید تا نگاهی نزدیک تر به نسل دوم این خودرو داشته باشیم.
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/777314732035004914.jpg

پورشه کاین S

نسل دوم کاین اولین رونمایی عمومی خود را در نمایشگاه خودروی ژنو سال ۲۰۱۰ تجربه کرد. در این نسل سعی شده است تا ضمن اینکه طراحی خودرو به سایر مدل های پورشه شباهت بیشتری پیدا کند، حالت بدنه نیز از آن حالت خشن و زمخت قبلی تغییر کرده و کمی تخم مرغی شده است. ابعاد این خودرو از هر نظر در مقایسه با نسل اول بزرگتر شده است به طوری که طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب معادل ۴۸۵۵، ۱۹۳۹ و ۱۷۰۵ میلی متر هستند. فاصله ی محوری این خودرو نیز ۲۸۹۵ میلی متر و وزن آن بسته به نوع موتور از ۲۰۸۵ تا ۲۲۱۵ کیلوگرم متغیر است که با این حساب این خودرو را باید در دسته ی سنگین وزن ها قرار داد چون حتی سبک وزن ترین مدل آن نیز دارای وزنی بیش از ۲ تن است.
تغییراتی که در نسل دوم در مقایسه با نسل اول ایجاد شده است را می‌توان به طور عمده شامل زاویه ی بیشتر شیشه ی عقب، چراغ های اصلی شبیه به مدل کاررا GT، لامپ های روشنایی در روز LED، قرارگیری پایه ی آینه ها روی در و طراحی داخلی کاملا دگرگون شده دانست که در بخش طراحی داخلی نسل دوم کاین، طراحان پورشه کابین مدل سدان پانامرا را مد نظر قرار داده اند که نتیجه ی کار نیز شباهت طراحی داخلی این دو خودرو به یکدیگر است.

http://media.caranddriver.com/images/13q1/507219/2013-porsche-cayenne-gts-interior-photo-507307-s-1280x782.jpg

پورشه کاین S

همچنین در ساخت بدنه ی نسل دوم کاین از موادی چون آلومینیوم و منیزیم استفاده شده است و همین مورد سبب شده تا ضمن اینکه وزن کمتری در قیاس با نسل اول خود دارد مصرف سوخت و آلایندگی کمتری نیز داشته باشد. پورشه کاین در بخش پیشرانه تشابهات بسیاری با مدل پانامرا دارد و در بیشتر مدل ها از نظر سخت افزاری پیشرانه ها مشابه هستند. کاین نسل دوم در برخی مدل های محدود با جعبه دنده ی ۶ سرعته ی دستی و در سایر مدل ها با جعبه دنده ی ۸ دنده ی اتوماتیک به بازار عرضه می شود که این جعبه دنده ساخت کمپانی Aisin ژاپن است. در ادامه به موتورهای مختلف این خودرو خواهیم پرداخت و به مدل S که تصاویر آن را ملاحظه می کنید نگاهی دقیق تر خواهیم داشت.

http://www.car.ir/files/cache/files_cars_turbo_s_9%5B38b79778db8b367b6ffc39874d3af9a9%5D.jpg

پورشه کاین S

ضعیف ترین گونه ی کاین دارای موتور V6 به حجم ۳.۶ لیتر است که می تواند ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتون متر گشتاور را تولید کند. مدل بعدی کاین S است که این خودرو در بین سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ دارای موتور هشت سیلندر تنفس طبیعی به حجم ۴.۸ لیتر بود که می توانست ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتون متر گشتاور را تولید کند. اما کاین S از سال ۲۰۱۴ به بعد با موتور ۳.۶ لیتری شش سیلندر توربوی جدیدی به بازار عرضه می شود که ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتون متر گشتاور دارد که این مدل در بازار کشور موجود نیست و همگی کاین های S بازار ایران از نوع ۸ سیلندر هستند. مدل بعدی کاین GTS است که این خودرونیز در مدل های قبل از ۲۰۱۵ دارای موتور ۸ سیلندر ۴.۸ لیتری به قدرت ۴۲۰ اسب بخار و گشتاور ۵۱۵ نیوتون متر بود و در مدل های پس از سال ۲۰۱۵ از موتور شش سیلندر توربو در آن استفاده شده است که می تواند ۴۴۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتون متر گشتاور را تولید کند. مدل بعدی مدل توربو است که از همان پیشرانه ی ۴.۸ لیتری هشت سیلندر سود می برد منتهی به دو عدد توربوشارژر مسلح است. این مدل در بین سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ دارای ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتون متر گشتاور بوده اما پس از آن سال قدرت و گشتاور آن به عدد ۵۲۰ اسب بخار و ۷۵۰ نیوتون متر افزایش پیدا کرد. قوی ترین مدل کاین نیز مدل توربو S است که این مدل نیز از همان موتور ۴.۸ لیتری تویین توربو بهره مند است که در مدل های قبل از سال ۲۰۱۴ دارای ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتون متر گشتاور بود و از سال ۲۰۱۴ به بعد نیز قدرت و گشتاور خروجی آن به ۵۷۰ اسب بخار و ۸۰۰ نیوتون متر افزایش پیدا کرد.
کاین دارای مدل های دیزلی و هیبریدی نیز است که پرداختن به آنها از حوصله ی این مقاله خرج است و بعدا به معرفی آنها نیز خواهیم پرداخت.

پورشه کاین S

پورشه کاین S

اما به کاین S هشت سیلندر می رسیم. این خودرو دارای پیشرانه ای مشترک با پورشه پانامرای ۴S است با این تفاوت که نیروی این پیشرانه از طریق گیربکس ۸ دنده ی خودکار از نوع تورک کانورتور به هر چهارچرخ خودرو انقال پیدا می کند. شتاب صفر تا صد کیلومتر این مدل ۵.۷ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۲۵۸ کیلومتر بر ساعت است. مصرف سوخت ترکیبی این مدل نیز تنها ۱۰.۵ لیتر در هر صد کیلومتر است که برای دسترسی به چنین مصرفی نباید از نقش سیستم تزریق مستقیم سوخت و زمانبندی متغیر سوپاپ ها غافل شد. از تجهیزاتی که پایداری این خودرو سر پیچ ها را تضمین می کنند می توان به سامانه‌ی کنترل ینامیکی شاسی پورشه (PDCC)، آنتی رول بارهای فعال، سیستم تعلیق بادی تنظیم شونده و سیستم تعلیق فعال پورشه (PASM) اشاره کرد.
از امکانات رفاهی این خودرو نیز باید به تهویه ی چهارگانه ی خودکار، گرمکن و سردکن صندلی های جلو، تودوزی کامل چرم صندلی ها و فرمان، دوربین دید عقب، شیفترهای تعویض دنده روی فرمان، کروز کنترل، سانروف برقی، حافظه ی صندلی راننده و سرنشین جلویی، سیستم صوتی پیشرفته با چنجر ۶ عددی، تنظیم برقی صندلی های جلو، سیستم استاپ/استارت، سیستم فرود از تپه، قفل دیفرانسیل مرکزی و عقب، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل پایداری و در انها به قابلیت تنظیم ارتفاع خودرو اشاره کرد.

https://www.acopart.ir/upload/aco-597/1720971130046391556336719.jpg

پورشه کاین S

از نقاط مثبت این خودرو می توان به قدرت بالا، هندلینگ عالی، فضای داخلی جادار و طراحی بیرونی و داخلی زیبا اشاره کرد و نقاط منفی آن را نیز قیمت بالا، نبود ردیف سوم صندلی ها و عدم وجود دنده ی کمکی عنوان کرد.
پورشه کاین S در حال حاضردر بازار کشور به صورت صفر کیلومتر عرضه نمی شود و مدل های دست دوم آن بسته به سال ساخت قیمتی بین ۶۰۰ تا ۱ میلیارد تومان دارند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.