دو نسخه‌ی جدید وانت فورد در راه هستند + قیمت و مشخصات

0

دو نسخه‌ی جدید وانت فورد در راه هستند

پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین وانت دنیا، مدل F-150 از فورد است. این خودرو به‌زودی با تیونینگ شلبی، بیش از ۷۵۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت و در نمونه‌ای دیگر، مجهز به پیشرانه‌ی برقی خواهد شد.

بیش از ۴۰ سال از عرضه اولین مدل وانت فورد با کد F150 می‌گذرد و این خودرو هرسال در رتبه اول تا پنجم پرفروش‌ترین خودروهای آمریکا جای داشته است. وانت محبوب فورد، معمولا برای آمریکا و کانادا ساخته می‌شود و هرچند فروش رسمی و گسترده در دیگر نقاط جهان ندارد، با عنوان پرفروش‌ترین وانت دنیا شناخته می‌شود. این در حالی است که سال ۲۰۱۶، فروش این پیکاپ فول سایز به بالاترین رقم در تاریخ خود رسیده و بیش از ۹۶۶ هزار دستگاه بوده است.

F-150 SUPER SNAKE shelby

شرکت شلبی، مشهورترین تیونر آمریکا است و بر محصولات برند فورد تمرکز دارد. در سال‌های اخیر، نسخه‌های تیونینگ‌شده‌ی فورد موستانگ از شلبی، فروش بالایی در نقاط مختلف جهان داشته‌اند و حالا قرار است وانت فورد F150 هم در سبد محصولات این تیونر حضور داشته باشد. نام این پیکاپ قدرتمند، سوپراسنیک خواهد بود.

قرار است، تنها ۱۵۰ دستگاه از ابروانت سوپراسنیک تولید شود. این خودرو با پیشرانه‌ای به قدرت ۷۵۰ اسب بخار عرضه خواهد شد و فعلا نزدیک به ۱۰۰ هزار دلار قیمت‌گذاری شده است. همانند فورد موستانگ سوپراسنیک، وانت شلبی از پیشرانه‌ی ۵ لیتری سوپر شارژ و ۸ سیلندر ساخت فورد استفاده خواهد کرد که ۸۳۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد.

F-150 SUPER SNAKE shelby

پیکاپ شلبی، در دو نسخه‌ی تک و دو دیفرانسیل عرضه می‌شود که در قسمت هوارسانی دوگانه به پیشرانه، موسوم به فناوری رم‌ایر (Ram Air)، تفاوت‌های زیادی با فورد F-150 رپتور خواهد داشت. ظاهر این خودرو با رینگ‌های ۲۲ اینچ، جلوپنجره‌ی لانه‌زنبوری طرح شلبی، سپرهای اختصاصی و اگزوزهای جدید، جذاب‌تر از نسخه‌ی استاندارد فورد به نظر می‌رسد. این خودرو با سه سال یا ۵۷ هزار کیلومتر گارانتی کامل و در ۶ رنگ مختلف ارائه خواهد شد.

مدیر شلبی درباره‌ی پروژه‌ی وانت سوپراسنیک می‌گوید:

فلسفه‌ی کارول شلبی در تیونیگ خودرو، شامل قدرت بیشتر، صدای بهتر، ظاهر جذاب‌تر و فرمان‌پذیری عالی می‌شود. نسخه‌ی سوپراسنیک شلبی از وانت فورد، در کنار پیشرانه‌ی قدرتمند با عملکرد فنی عالی، ظاهری فراتر از دیگر خودروها در این کلاس دارد.

از سویی دیگر، علاوه بر نسخه‌ی هیبرید از وانت فورد F-150 که تا سال ۲۰۲۰ رونمایی خواهد شد، مدل تمام‌ برقی آن نیز در حال ساخت است. راج نیر، از مدیران ارشد فورد، می‌گوید:

پروژه‌ی طراحی و تولید وانت تمام الکتریکی را تأیید می‌کنم؛ اما پیش از هر چیز، بر معرفی مدل هیبرید از وانت F-150 در آغاز سال ۲۰۲۰، تمرکز کرده‌ایم. این خودرو از نظر توانایی‌های فنی و قدرت تحمل وزن در قسمت بار، قابل قبول و مورد پسند بازار خواهد بود. هرچند پیشرانه‌ی تمام الکتریکی جذابیت‌های خاص خود را دارد؛ مدل هیبرید به دلیل استفاده از بنزین و قابلیت شارژ باتری‌ به کمک آن، اهمیت بیشتری خواهد داشت.

کارشناسان معتقدند که گشتاور بالای موتورهای برقی روی یک وانت مدرن، بسیار کارآمد خواهد بود و در مقایسه با پیشرانه‌های حجیم بنزینی در نسخه‌های پرقدرت فورد، آلودگی و مصرف سوخت کمتری خواهد داشت. به نظر می‌رسد برند فورد به عنوان یک شرکت بزرگ در ساخت وانت، از رقبای خود عقب مانده است؛ چراکه چند هفته پیش، وانت تمام الکتریکی ورک‌هورس معرفی شد و ما در کارستان به بررسی توانایی‌های آن پرداختیم. علاوه بر این، پیش‌بینی می‌شود که تسلا هم تا چند ماه دیگر، وانت برقی خود را آماده‌ی فروش کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.