۵ دلیل اصلی برای نخریدن سمند LX

0

۵ دلیل برای اینکه سمند LX نخریم!

بازار خودرو‌های داخلی با وجود اینکه محدود هستند اما فروش خوبی را تجربه می‌کنند و در این بین یکی از پرفروش‌ترین محصولات داخلی سری سمند کمپانی ایران خودرو است که به دلیل قیمت کم و در مقابل کارایی بالا یکی از محصولات دوست داشتنی در بین مردم ایران به حساب می‌آید. چندی پیش به در مقاله‌ای به ۵ دلیل برای اینکه سمند LX بخریم پرداختیم و وعده دادیم که مدتی بعد نیز مقاله‌ای در خصوص معایب این خودرو منتشر خواهیم کرد و اکنون این موعد فرا رسیده، پس همراه چرخان باشید.samand-lx-(4)

قدیمی هستم!

می‌خواهید نامش را LX، سورن یا دنا بگذارید، هرچه که باشد ایران خودرو سمند را در سال ۱۳۸۱ تولید کرده است و تمام خودرو‌های ذکر شده نیز از همان پلتفرم ۱۲ سال قبل استفاده می‌کنند. سمند LX نیز یک خودرو قدیمی به حساب می‌آید که حدود ۱۰ سالی عمر دارد و به همین دلیل اصولا اکنون می‌بایست با یک خودرو جدیدتر جایگزین می‌شد.

لَش هستم!

بر کسی پوشیده نیست که سمند LX نسبت به قیمت خود کارایی و آسایش بالایی دارد و این ویژگی‌ها در دو سال اول نیز این خودرو را همراهی می‌کنند اما از سال سوم است که می‌گویید “آیا این است خودرو ملی؟”. در واقع سمند نیز همانند پژو RD بسیار سریع‌تر از سایر خودرو‌ها کارایی خود را از دست می‌دهد و به همین دلیل هزینه‌هایی را به صاحب خود تحمیل می‌کند و عملا صاحبش را از داشتنش پشیمان می‌سازد.samand-lx-1

سنگین هستم!

شاید بتوان گفت سمند یکی از سنگین‌ترین خودر‌و‌های داخلی است که یک موتور قدیمی نیز بدنه سنگین وزن آن را به دوش می‌کشد و به همین دلیل شتاب‌گیری این خودرو در زمان طولانی‌تری صورت می‌گیرد. البته این بدان معنا نیست که سمند LX نمی‌تواند سرعت بالای ۱۲۰ کیلومتر بر ثانیه را تجربه کند. بلکه این خودرو شتاب صفر تا صد پایینی دارد و این سنگینی در حین رانندگی نیز به خوبی احساس می‌شود.

پرمصرف هستم!

یک راننده سمند پیدا کنید و با وی به گپ و گفت در خصوص بنزین و مصرف سوخت بپردازید. در این حین است که وی به یاد خودرو خود (سمند) خواهد افتاد و دادش بلند خواهد شد. سمند به دلیل موتور قدیمی خود یک خودرو پرمصرف داخلی است که این مصرف گاهی بسیار آزار دهنده می‌شود و شما ماهانه می‌بایست چند صد لیتر بنزین به شکم مبارک آن بریزید و همان مسیری را طی کنید که ۲۰۶ می‌تواند با یک باک سپری کند.samand-lx-2

مشکلاتم پایانی ندارند!

شاید عجیب باشد اما هر سمندی مشکل خاص خود را دارد. برخی از مشکلات برقی در خودرو می‌نالند و برخی نیز از عملکرد ضعیف سنسور‌ها گله می‌کنند اما هرچه که باشد این خودرو دارای ایراداتی است و نمی‌توان آن را بهترین خواند. البته هزینه‌های تعمیر این خودرو نیز چندان جالب نیست.

نظر شما در خصوص سمند LX چیست و چه مشکلات دیگری را بر روی آن می‌بینید؟

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.