مزایا و معایب پژو ۲۰۶ تیب ۲ و ۵ + تصاویر

0

مزایا و معایب پژو ۲۰۶

پژو ۲۰۶ هم یک سری معایبی دارد که چند نمونه آن را در این مقاله ذکر می نماییم

این اتوموبیل فضای خیلی کمی را توانسته است برای سرنشینان خود فراهم سازد

این خودرو اگر در مسیر ها و راه هایی در حرکت باشد که ناهمواری داشته باشد ناپایدار می باشد

این اتوموبیل مخصوصا در تیپ ۲ دارای موتوری ضعیف می باشد که همان موتور TU3 می باشد

پژو ۲۰۶ در نسخه هاچ بکش یا همان بدون صندوق فضای خیلی کمی برای صندوق عقب فراهم کرده است

اگر بخواهیم لوازم یدکی این اتوموبیل را فراهم کنیم باید هزینه های هنگفتی را متقبل شویم در مقیاس با دیگر اتوموبیل های ساخت ایران

پس از اینکه معایب پژو ۲۰۶ را بررسی کردیم منصفانه نمی باشد که محاسن آن بپردازیم پس با این اوصاف به بررسی محاسن این اتوموبیل می پردازیم

یکی از محاسن این خودرو سیستم برودتی مناسب نسبت به قدرت موتور خودرو می باشد

دومین حسن این اتوموبیل این می باشد که این خودرو برای داخل شهر خیلی مناسب می باشد

و نهایتا آخرین حسن این خودرو فرمان پذیری راحت این خودرو می باشد

توقف تولید اتومبیل :

با آغاز سال ۱۳۹۱ هجری شمسی و تشدید تحریم های بین‌المللی علیه فعالیت های هسته ای ایران و هم زمان شدن این موضوع با مسئله همکاری مشترک

جنرال موتورز آمریکا و پژو زمزمه های پایان همکاری چندین ساله پژو و ایران خودرو به وجود آمد و در نهایت در اواخر تابستان همین سال، همکاری پژو و ایران

خودرو به طور کامل و برای همیشه قطع شد و پژو به ارسال قطعه برای ایران خودرو پایان داد. بنابراین تولید تمام مدل های پژو ۲۰۶ متوقف شد. پس از توقف

تولید این خودرو و شوک خبری ناشی از آن در جامعه، ایران خودرو سعی در تکذیب خبر توقف تولید این خودرو نمود  اما پس از گذشت چند هفته با توجه به

آمارهای تولید ماهانه خودرو، عدم تولید این خودرو اثبات شد. توقف ناگهانی تولید پژو ۲۰۶، با عث ایجاد بازار آشفته و درنتیجه افزایش چشمگیر قیمت این

خودرو تا بیش از دو برابر شد. همچنین همزمانی توقف تولید این خودرو با بحران اقتصادی ایران خودرو و تورم بسیار زیاد ایجاد شده در جامعه، باعث کاهش

یکی از محبوب‌ترین خودروهای کشور ما، پژو ۲۰۶ است. خودرویی هاچ بک که در تیپ‌های مختلف به بازار عرضه شده و در کنار آن مدل‌های صندوق‌دارش نیز از چند سال پیش، راهی بازار شد و با استقبال خوبی نیز همراه گشت. با توجه به مدل‌های محدود خودرو در کشور و البته قیمت‌های متفاوت خودروها، بیشتر افرادی که از پراید به عنوان وسیله نقلیه استفاده می‌کنند، پس از مدتی به سراغ تعویض خودروی خود رفته و با توجه به قیمت کم ۲۰۶ در مدل‌هایی پایین، این هاچ بک زیبا یکی از بهترین گزینه‌ها برای آن‌ها می‌شود.

Peugeot_206

با توجه به اینکه ۲۰۶ در بازار طرفداران زیادی دارد، سعی داریم تا کمی از این خودرو و شرایط خاصش برای شما بگوییم. این ماشین از لحاظ جمع و جور بودن و شتاب نسبتا خوبش نسبت به پراید و ماشین‌های هم سطح طرفدار پیدا کرده و البته ظاهر زیبای آن هم یکی از پارامترهای این خودرو است.

ناگفته نماند که قیمت نمونه صفر این ماشین در تیپ‌های مختلف به ۴۵ میلیون تومان هم می‌رسد که نشانه متنوع بودن این خودروست؛ اما با توجه به تب تغییر خودرو در کشور، لازم است به چند نکته اساسی راجع به این ماشین در مدل‌های پایین توجه شود.

در این مقاله می‌خواهیم ۵ دلیل بیاوریم که چرا خرید یک ۲۰۶ مدل پایین، ریسک زیادی دارد.

  1. استهلاک و سیستم هیدرولیک

این ماشین همانند زانتیا ماشین پر استهلاکی است که حتی خوابیده آن هم استهلاک خاص خود را دارد.

xtl5mo3h5nuc6p11kr1x_s

۲۰۶ حتی اگر به مدت چند سال گوشه پارکینگ بوده و استفاده هم نشده باشد، بازهم از استهلاک برخوردار است که مهم‌ترین آن‌ها شامل جلوبندی، اکسل و جعبه فرمان و سیستم هیدرولیک است که اساسی‌ترین معضل همان سیستم هیدرولیک به شمار می‌آید. سیستم هیدرولیک پژو ۲۰۶ بسیار حساس و استهلاک‌پذیر است که این موضوع در مدل‌های پایین بسیار شایع‌تر است. ۲۰۶ مدل ۸۰ که معمولا بدون تیپ بوده و با عنوان تیپ ۱ شناخته می‌شود، معمولا این ایراد را پس از چند سال خواهد داشت. پس در واقع مدل‌های ۸۰ تا حدودا مدل ۸۵ به احتمال ۹۵ درصد هیدرولیک آن‌ها به صدا افتاده و کم‌کم باید به فکر تعویض آن بود. البته ناگفته نماند که در ۵ درصد باقی مانده اگر هیدرولیک به صدا در نیامده باشد، نشان از یک سیستم فوق العاده دارد.

   ۲- مشکل دسته راهنما

مشکل بعدی این خودرو در مدل‌های پایین دسته راهنمای آن است که به سیستم کام ۲۰۰۰ معروف است. این دسته راهنما خیلی حساس بوده و یکی از ارکان اصلی رانندگی در خودرو محسوب می‌شود

daste-rahenam

سیستم کام ۲۰۰۰ یا همان دسته راهنما طبیعتا بعد از گذشت ۱۰ سال کارکرد و ایجاد اتصالی نه تنها راهنماهای شما از کار می‌افتد، بلکه در بعضی موارد کیلومتر نیز دچار اختلال شده و سپس بوق خودرو نیز غیر فعال می‌شود. روشن بودن دائم چراغ‌های جلو در تمامی حالات نیز از مشکلات مربوط به همین سیستم است. پس اگر دیدید خودرو ۲۰۶ در خیابان در اوقات روز چراغ‌های آن روشن است، بدانید سیستم کام ۲۰۰۰ آن خراب شده و نیاز به تعمیر دارد که معمولا ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان هزینه بر روی دست صاحبش می‌گذارد. پس در خرید ۲۰۶ مدل پایین دقت کامل داشته باشید که دسته راهنمای خودش را رها نکرده و کاملا سفت و محکم باشد.

  1. سیستم جلوبندی

پژو ۲۰۶ علی رغم ویژگی‌های خاصش، دارای سیستم جلوبندی ضعیفی است که معمولا در مدل‌های پایین، جلوبندی بهتر از مدل‌های جدید است، اما خب طبیعی است که به خاطر کارکرد زیاد ماشین طبیعتا مستهلک شده و باید تعویض گردد. شاید هم اکنون از خودتان بپرسید که تعویض و یا تعمیر جلوبندی تمامی خودروها پس از چند سال امری طبیعی است، درست است، اما قیمت سر سام آور قطعات این خودرو کمی شما را آزار خواهد داد. یک دست کامل جلو بندی بین ۸۰۰ هزار تا ۱ میلیون تومان است!

jelo-bandi-206

  1. سیستم ترمز

سیستم ترمز پژو ۲۰۶ تقریبا عالی‌ست. این سیستم در تیپ‌های بالا که هر ۴ لاستیک از سیستم دیسکی نیز برخوردار است، بهتر می‌شود؛ اما سیستم بوستر ترمز این خودرو کمی ضعیف است که پس از چند سال متوجه خواهید شد هنگام ترمز صدای سوت و هوایی از زیر پایتان شنیده می‌شود. این صدا نوید این را می‌دهد که حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان باید خرج بوستر ترمز کنید!

disk

  1. سیستم گیربکس تیپ ۶

سیستم گیربکس ۲۰۶ در تیپ ۶ کمی آزار دهنده بوده و هزینه کلانی به صاحب این خودرو تحمیل می‌کند. باید به این موضوع نیز دقت کرد که تعمیر و سرویس گیربکس‌های اتوماتیک از تعمیرکاران کم و محدودی هم برمی‌آید و به تبع آن هزینه‌ای بالغ بر ۱ تا ۱.۵ میلیون تومان دارد.

206-atumat

همان‌طور که گفته شد، پژو ۲۰۶ هم اکنون یکی از محصولات مناسب ایران خودرو به شما می‌رود و به خاطر ظاهر و شرایط خاصش، هواداران زیادی دارد؛ اما اگر تصمیم به خرید یکی از مدل‌های پایین این خودرو رو دارید، حتما پیش از خرید با خود کمی فکر کنید!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.