علت صداى تق تق موتور چیست؟

0

علت صداى تق تق موتور چیست؟

اگر از سوختى استفاده کنید که اکتان آن کمتر از اکتان مورد نیاز خودروى شما باشد، مى تواند باعث ایجاد صداى تق تق شود. براى جلوگیرى از این مسئله، از سوختى با اکتان بیشتر از چیزى که خودروساز اعلام کرده است استفاده کنید. همچنین مى توانید از تقویت کننده ى اکتان سوخت نیز استفاده کنید.رسوبات کربن که مانع احتراق بهینه مى شود.

سوخت وسایل نقلیه داراى مواد مورد نیاز تمیز کننده ى کربن هستند، اما ممکن است نتوانند مانع تشکیل رسوبات کربن شوند. این رسوبات کربن ممکن است در سوپاپ ها، شمع و دیگر بخش هاى درگیر درفرآیند احتراق باقى بمانند. این مقدار کربن باعث کاهش حجم سیلندر و افزایش فشرده سازى مى شود.

در بیشتر مواقع، استفاده از پاک کننده ى انژکتور و یا افزودنى هاى طراحى شده براى تمیز کردن رسوبات کربن در قطعات موتور، این مشکل برطرف خواهد شد.

شمع هاى خراب

اگر از شمعى غیر از شمعى که کارخانه پیشنهاد داده است استفاده شود، این مسئله مى تواند باعث ایجاد صداى تق تق شود. شمع داراى یک طیف حرارتى خاص است. استفاده از شمع نامناسب مى تواند باعث شود که عمل احتراق به درستى انجام نشود. همچنین زمانى که شکاف شمع ها به درستى تنظیم نشده باشند مى تواند باعث ایجاد صداى تق تق در موتور شوند.

حل کردن این مشکل هاى مربوط به صداى تق تق موتور بسیار ساده هستند و بیشتر دارندگان خودرو مى توانند خودشان مشکل را برطرف کنند. در غیر این صورت مى توانید به یک تعمیرگاه مراجعه کنید تا مشکل خودروى شما برطرف شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.