معایب و محاسن جک j5 + قیمت و مشخصات فنی

1

محاسن و معایب جک j5

جک j5

امروز قصد دارم که با شما از معایب خودروی چینی جک j5 بیشتر صحبت کنم خودرویی که در این بازه قیمتی دارای امکانات رفاهی بسیار خوبی است به طوری که خریداران جک j5  معتقدند امکانات رفاهی خوب جک j5  نسبت به رقبای هم قیمتش در بازار کشور باعث شده که از برند سازنده این خودرو چینی چشم پوشی کنند و به خرید جک j5  روی آورند، اما جدا خرید جک j5 کار عاقلانه و درستی است؟

پس با ما همراه باشید تا با بررسی دقیق و پرس و جو در میان دارندگان جک j5 به این سوال پاسخ دهیم تا افرادی که قصد خرید جک j5 را دارند بهتر تصمیم بگیرند…

در زیر به بیان معایب جک j5  و توضیح درباره علل این معایب خواهیم پرداخت:

۱ – نفوذ صدا به داخل کابین

یکی از مهم ترین عوامل در ساخت یک خودرو آسایش و آرامش سرنشینان آن به حساب می آید برای همین عایق بندی خودرو از عوامل مهم برای انتخاب در میان خریداران به شمار می آید. وقتی داخل جک j5 می نشینید و شروع به حرکت می کنید عایق بندی ضعیف موتور این خودرو چینی باعث می شود صدای موتور بیش از حد به داخل کابین خودرو بیاید که این موضوع باعث برهم زدن آسایش سرنشینان می شود. ناگفته نماند این ایراد در اکثر خودروهای رقیب این خودرو وجود دارد. البته این ایراد در تندر نود کمتر دیده می شود. ضمنا صدای زیاد فن رادیاتور هم سرنشینان را آزار می دهد.

اما نکته دیگر درباره ی نفوذ صدا به داخل کابین مربوط به جک j5 اتوماتیک می باشد که در کنار صدای فن رادیاتور(که در هر دو مدل قابل رویت است) وجود یک فن مجزا برای گیربکس جک j5 اتوماتیک است که باعث ایجاد صدای بیشتری در خودرو است و علت این صدا هم این است که میزان روشن شدن آن نسبت به فن خودرو زیادتر است.

جک جی 5 j5

۲ – کیفیت پایین رنگ بدنه

شاید این بخش از مقاله در بین تمامی مقاله های مربوط به محصولات کرمان موتور مشترک است چرا که اگر خودروهای کرمان موتور را بررسی کنید و اطرافیانتان از این برند خودرویی را داشته باشند بی شک با من هم عقیده خواهید بود که، بیشتر خودروهای ساخته شده به وسیله کرمان موتور دارای کیفیت پایین رنگ در بدنه هستند. و نمی توان امتظار زیادی را از آن ها در بخش مذکور(کیفیت رنگ) داشت. لازم به توضیح است که این کیفیت پایین هم در خودروهای گران و هم در خودروهای ارزان این کمپانی قابل مشاهده است. لذا این کیفیت پایین در جک j5 هم مشاهده می شود.

جک j5 نمای پشت

۳ – گیربکس جک j5 اتوماتیک

از معایب جک j5 در مدل اتوماتیک گیربکس قدیمی آن می باشد که خیلی پرصدا صدا می باشد. این سروصدای جک j5 اتوماتیک در شیب های زیاد و تند به اوج خود می رسد و اگر خودرو شما در شیب تند ایست کند و در آن حالت قصد شروع حرکت داشته باشید قطعا صدا را احساس خواهید کرد. این ایراد در جک j5 دنده دستی کمتر مشاهده می شود.

۴ – کیفیت نامرغوب مواد داخل کابین

کمپانی چینی در خودروی مذکور از یک متریال بد و منسوخ شده بهره می برد به طوری که جنس پلاستیکی که در کابین جک j5 استفاده شده است ارزان است. البته ناگفته نماند که در این رنج قیمت شما هرگز قادر به خرید یک خودرو با جنس کابین خیلی خوب نخواهید بود.

در کنار جنس بد کابین جک j5 ما شاهد چینش بد دکمه های جک j5 هستیم(به طور مثال دکمه‌های سیستم تهویه مطبوع جک j5 منسوخ شده است) چینشی که قدیمی است و به نوعی شما با ورود به داخل کابین یاد خودروهای دهه قبل خواهید افتاد. تازه این را هم بگویم که طراحان جک j5 در طراحی دریچه های گرد و چند ضلعی که به تهویه مطبوع مربوط است تناسب چندانی را رعایت نکردند.

اما در کل طراحی داخلی جک j5 راضی کننده است. ولی بی شک شما را به یاد طراحی های سال ۲۰۰۰ میلادی خواهد انداخت و بیننده را به هیچ وجه به وجد نخواهد آورد.

جک j5

۵ – کیفیت بد مونتاژ

وقتی کرمان موتور تاسیس شد در ابتدا به ساخت محصولات دوو مشغول بود در آن زمان همگان به تحسین مونتاژ و کیفیت ساخت محصولات دوو این کمپانی می پرداختند اما متاسفانه این روند تغییر کرد و چندی است که در محصولات این کمپانی ما شاهد کیفیت پایین مونتاژ هستیم. البته ناگفته نماند که در برخی خودروهای این کمپانی کیفیت مونتاژ خوب هم هست و به نوعی به مانند دیگر کمپانی های ایرانی مونتاژ خوب به شانس و اقبال خریدار بستگی دارد. به طور مثال برخی از نفوذ آب از سانروف به داخل جک s5 گله مندند و برخی معتقدند به هیچ وجه این اتفاق در خودروی آن ها رخ نداده است. بدین ترتیب اگر قصد خرید یک خودروی جک j5 از کرمان موتور را دارید درباره کیفیت مونتاژ باید کمی خوش شانس باشید.

۶ – مصرف سوخت بالا در جک j5 اتوماتیک

به طور معمول یک خودرو با گیربکس دستی، نسبت به مدل اتومات آن مصرف کم‌تری دارد اما در اینجا اختلاف بیشتر است، زیرا موتورها نیز با یکدیگر متفاوت بوده و به همین خاطر سطح مصرف دو خودرو با یکدیگر تفاوت بیشتری پیدا می‌کند. جک J5‌ اتوماتیک از یک موتور ۱۸۰۰ سی‌سی بهره می‌گیرد اما جک j5 دستی از موتور ۱۵۰۰ سی‌سی بهره می برد. که همین امر باعث می‌شود تا سطح مصرف خودروها با یکدیگر متفاوت باشد. ضمن آنکه تکنولوژی ساخت موتور ۱۵۰۰ سی‌سی نسبت به مدل اتوماتیک بالاتر است و همین امر در مصرف بهینه‌تر آن کمک شایانی می‌کند.

جک j5

۷ – ارتفاع کم کف جک j5 با زمین

کم بودن ارتفاع جک j5 در مدل اتوماتیک باعث شده تا در مواقعی که با دست اندازهای بد و غیر استاندارد که در ایران به وفور یافت می شود، مواجه می شوید شاهد این برخورد باشید. مشکلی که در مدل دستی به علت ارتفاع بیشتر دیده نمی شود.

 

خوب حالا نوبت به بیان محاسن جک j5 رسیده در زیر به بیان آن خواهیم پرداخت:

۱ – امکانت رفاهی و ایمنی جک j5

یکی از محاسن جک j5 به اعتقاد خیلی از کارشناسان و دارندگان این خودرو امکانات خوب رفاهی آن نسبت به رقبایش می باشد. در زیر به بیان امکانات رفاهی جک j5 می پردازیم:

امکانات رفاهی جک j5:

  • سیستم های فرمان و هدایت: هیدرولیکی / تنظیم ارتفاع
  • سیستم تهویه مطبوع: کنترل اتوماتیک
  • سیستم صوتی تصویری و مالتی مدیا: پخش CD و MP3 / اتصال USB
  • سیستم صندلی: تنظیم دستی
  • سیستم اینه و شیشه ها: تنظیم برقی
  • سیستم روشنایی: چراغ های جلو هالوژن / تنظیم ارتفاع نور
  • سایر امکانات: تنظیم ارتفاع کمربند / سنسور دنده عقب

جک j5

۲ – مشخصات فنی جک j5

باید گفت که علی رقم مشکلات فراوان در گیربکس و ایجاد سروصدا برای سرنشینان ما شاهد یک پیشرانه خوب و معقول بر روی جک j5  هستیم. در کل باید گفت که یشرانه این خودرو ۱٫۸ لیتری است و ۴ سیلندر دارد. این پیشرانه در مدل اتومات قادر است ۱۴۳ اسب بخار قدرت تولید کند و گشتاورش هم ۱۶۵ نیوتن متر می باشد. جالب است بدانید که این موتور متعلق به خودروساز محبوب جهان یعنی میتسوبیشی است و همچنین به سیستم EDB همراه با فن‌آوری توزیع الکترونیکی نیروی ترمز هم تجهیز شده است.

مشخصات جک j5 تندر ۹۰ برلیانس h330 ام وی ام ۵۵۰
حجم موتور(سی سی) ۱۸۳۴(اتومات)۱۴۹۹(اتومات) ۱۵۹۸ ۱۴۹۸ ۱۹۷۱
مصرف سوخت ترکیبی(لیتر) ۷٫۶(اتومات) ۶٫۶(دستی) ۸٫۴ ۶٫۷(اتومات)۶٫۳(دستی) ۶٫۳
حجم باک بنزین(لیتر) ۵۵ ۵۰ ۵۵ ۵۰
حداکثر توان خروجی (اسب بخار) ۱۴۱ ۱۰۵ ۱۰۳ ۱۳۹
حداکثر سرعت(کیلومتر در ساعت) ۱۷۵ ۱۸۳ ۱۸۰ ۱۷۵
شتاب صفر تا صد(ثانیه) ۱۱٫۸ ۱۰٫۲  ۱۱٫۵ ۱۰٫۵

جک j5

۳ – طراحی قابل قبول و به روز

این سدان چینی با کمک و همراهی شرکت پینینفارینا ایتالیا(این شرکت که در سال ۱۹۳۰ توسط باتیستا فاربنا که خود یک طراح خودرو بود در شهر کامبیانو ایتالیا تاسیس شد و در زمینه بدنه سازی و طراحی خودرو فعالیت دارد) طراحی بدنه اش صورت گرفته است. در بین رقبای هم قیمتش از لحاظ طراحی در صدر قرار دارد. چراکه به اعتقاد بسیاری از کارشناسان بهترین و زیباترین خودرو کمپانی چینی جک از لحاظ ظاهری می باشد. بیشتر این کارشناسان معتقدند که موارد زیر در خاص و زیبا شدن این خودرو داشته است:

  1. شکل جلو پنجره که به شکل شش‌ضلعی است
  2. چراغ‌های این خودرو در قسمت جلو خیلی جالب پیچیده شده
  3. در اطراف لامپ های مه شکن قسمت جلو روم کاری جالبی صورت پذیرفته
  4. طراحی جالب و منحصر به فرد دیفیوزرهای عقب خودرو

جک j5

۴ – ایمنی

بی شک اعطای ۵ ستاره ایمنی از سوی موسسه چاینا انکپ CNCAP باعث شده تا یکی از نقاط قوت جک j5 در بخش ایمنی آن رقم بخورد.

امکانات ایمنی:

کیسه هوا: راننده و سرنشین جلو
سیستم های ترمز و پایداری: جلو و عقب دیسکی / ABS – EBD
سیستم های امنیتی: سیستم ضد سرقت

رقبای جک j5 در بازار ایران

  • تندر نود
  • چانگان Eado
  • برلیانس h330
  • ام وی ام ۵۵۰
  • فاو بسترن b50
  • گریت وال سی C30
ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. ali می گوید

    سلام اولا عایق بندی حرف نداره.کیفیت رنگش هم جدیدا خوب شده.مصرف جی۵دستی هم صدی۶/۵تا هس. اصلا صدای فن رو وقتی روشنه نمیشنوی.داشبورد هم کیفیت متریال بالاتر از تندر و در حد متوسط در ان بازه قیمتی هس.چینش دکمه ها کم حرف نداره

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.