بررسی معایب خودروی چینی دانگ فنگ اچ۳۰ کراس(h30 cross)
مدتها بود که خودروسازان، بهانهای به نام تحریم داشتند و علت عدم رشد خودروسازی کشور و تولید محصولات بیکیفیت را تحریمها میدانستند. با توافق هستهای، اگرچه خودروسازان بزرگ مانند رنو و پژو به ایران بازگشتهاند و بهزودی شاهد عرضه چند محصول از این خودروسازها در ایران خواهیم بود اما این محصولات از لحاظ قیمت و کیفیت جمع کثیری از مردم را ناامید میکنند.
یکی از محصولاتی که بعد از توافق هستهای، با خبر تولیدش در ایران ما را کمی مایوس کرد، اچ ۳۰ کراس نام داشت. زمانیکه شما با یک خودروی بیکیفیت روبرو هستید، دیگر نیازی نیست که حتما آن را از نزدیک بررسی کنید و بسیاری از معایب آن را میتوان در سایتهای خارجی و با بررسی مشخصات فنی و ظاهری خودرو متوجه شد. این خودرو به تازگی در برخی از نمایندگیهای ایرانخودرو حضور پیدا کرده و ما نیز در نمایشگاه مشهد و نمایندگیهای ایرانخودرو آن را ملاقات کردیم. چیزی که در اچ ۳۰ کراس کاملا مشهود است، عقبگرد ایرانخودرو با تولید این محصول است که تولید آن هیچ ربطی به برداشته شدن تحریم ها ندارد. امروز چند دلیل برای نخریدن اچ ۳۰ کراس را با هم بررسی میکنیم. با ما همراه باشید…
۱. طراحی ظاهری
ما همیشه به این نکته اشاره کردیم که در مسئله طراحی ظاهری، همیشه سلیقه نقش مهمی را ایفا میکند اما در خصوص اچ ۳۰ کراس بسیاری از سلیقهها یکسان است چرا که این خودرو از لحاظ ظاهری هیچ طرح مدرن و زیبایی در خود ندارد. ایرانخودرو به طراحی اسپرت اچ ۳۰ کراس در تبلیغات خود اشاره کرده که با شنیدن این سخنان، معنی خودروهای اسپرت به کلی تغییر پیدا میکند! نمای جلویی خودرو اصلا هیچ شباهتی به محصولات اسپرت ندارد و بخشهایی مانند جلوپنجره از طراحی ساده و قدیمی برخوردار است. در نمای جانبی نیز سایز کوچک لاستیکها، صحنهای زشت را پدید آوردهاند. نمای عقب نیز کمیشبیه به محصولات ولوو طراحی شده ولی فرم چراغهای عقب اصلا بهزیبایی خودروهای ولوو نیستند. استفاده از بخشهای پلاستیکی زیاد در بدنه نیز تاثیر معکوس داشته و زیبایی خودرو را کم کرده است. فرم بدنه اچ ۳۰ کراس بهگونهای است که کمتر خودرویی را در دنیا میتوانید مشابه آن پیدا کنید، ولی این به معنی خاص بودن این خودرو نیست، چرا که بلاتکلیفی در فرم بدنه این خودرو کاملا مشخص است. استیشن، هاچبک و یا کراس؟
۲. جنس کابین
اگر بخواهیم اچ ۳۰ کراس را با پژو ۲۰۶ مقایسه کنیم، جنس داخلی بدنه از پلاستیک نسبتا بیکیفیتی است که حتی نسبت به پژو ۲۰۶ هم حرفی برای گفتن ندارد. اگرچه فضای داخلی اچ۳۰کراس از ۲۰۶ بزرگتر است اما این کابین راحتی بیشتری نسبت به رقبا ندارد. کیفیت صندلیها در حد متوسط و جنس فضای داخلی در حد ضعیف است، البته این جنس کابین در خودروهای ارزان قیمت کاملا مرسوم است.
۳. پیشرانه
اچ ۳۰ کراس در قلب خود از یک موتور TU5 با قدرت ۱۰۵ اسببخار بهره میبرد. همه ما با توانایی این پیشرانه آشنا هستیم اما این پیشرانه هم مانند اکثر بخشهای این خودرو، قدیمی است و چیز جدیدی در خود ندارد. این پیشرانه زمانی که در ۲۰۶ بهکار گرفته شد، قدرت متوسط آن کمی راضی کننده بود اما در اچ۳۰ کراس شرایط متفاوت است. اچ۳۰کراس ۱۲۳۰ کیلوگرم وزن دارد در حالی که ۲۰۶ وزنی معادل ۱۰۵۴ کیلوگرم دارد. این وزن سنگینتر نیازمند یک موتور قویتر نیز هست که در اچ۳۰کراس حضور ندارد، بنابراین همین مورد، کیفیت سواری خودرو را پایین میآورد.
۴. گیربکس
شاید شما تعجب کنید که ما از گیربکس این خودرو به عنوان یک نقطه ضعف یاد میکنیم اما قرار دادن نام AISIN در تبلیغات این خودرو مانند این است که شما یک لباس از بهترین برند دنیا تهیه کنید، اما زمان تولید پارچه و دوخت این لباس ۱۰ سال از زمان خرید شما عقبتر باشد. گیربکس ۴ سرعته AISIN در بسیاری از خودروهای کمپانیهای بزرگ استفاده شده اما نه تا سال ۲۰۱۶ بلکه تا سال ۲۰۰۴، این گیربکس در خودروهای مدرن دنیا استفاده میشد و بعد AISIN گیربکسهای مدرنتر را جایگزین کرد. کاملا مشخص است که اگر بهترین گیربکس دنیا را هم در اچ۳۰ کراس استفاده کنند، بازهم موتور TU5 و افزایش وزن این خودرو نمیتواند عملکرد خوبی را برای راننده فراهم کند و این چیزی نیست که بتوانیم با نام AISIN مخفی کنیم. البته استفاده از این گیربکس در چنین رنج قیمتی،قابل درک و توجیه است.
۵. ایمنی
ترمزهای ABS با سیستم توزیع الکترونیکی نیرو یا EBD این روزها در اکثر خودروهای داخلی وجود دارد و اچ۳۰ کراس نیز این نوع ترمز را در خود دارد. سنسور دنده عقب و ۴ کیسههوای ایمنی هم در این خودرو وجود دارد که بر روی کاغذ ما را کمی امیدوار میکند اما چیزی که ما بارها به آن اشاره کردیم، مشخص نبودن شرایط ایمنی این خودرو در تستهای تصادف است. متاسفانه این بخش در کشور ما چندان مورد توجه قرار نمیگیرد و یکی از دلایل آمار مرگ و میر میتواند همین موضوع باشد. تست تصادف موسسه CNCAP مربوط به مدل S30 از شرکت دانگفنگ میشود که در کشورهای دیگر نیز حضور دارد اما هیچ آزمون مشخصی روی اچ۳۰ کراس انجام نشده و احتمالا مردم ایران اولین آزمایش را با سوار شدن این خودرو انجام خواهند داد!
۶. تاخیر زمان تحویل
متاسفانه بدقولی شرکتهای عرضه کننده خودرو در ایران تعداد کمی ندارد و نمونه بارز آن را میتوان در تیوولیهای شرکت رامک خودرو دید. اما ایران خودرو نیز با تاخیر در تحویل این خودروها به خریداران، برخی از مشتریان خود را کلافه کرده است. زمان تحویل این خودرو بارها تغییر کرده است. این بدقولی بدون شک ارزش خرید این خودرو را تحت تاثیر قرار میدهد و برای خرید خودروی صفر از ایرانخودرو، مشتریان دچار تردید خواهند شد.
منبع :چرخان
باسلام خودروی سمند ال ایکس دارم که توی ناهمواریها و موقع پیچیدن صدای تق تقی از فرمان ماشین و جلو شنیده میشه ک واقعا ازار دهندس متاسفانه هرمکانیکی یه قسمت از جلوبندی رو عامل این صدا میدونه لطفا شما راهنمایی کنید باتشکر
سلام
ماشین باید ببینم ولی بوش طبق سیبک فرمان و زیر کمک ،بوش جک فرمان را چک کنید
دوست عزیز شما فرق بین ۲۰۶ ایرانی و فرانسه و میدنی اصلا؟اصلا میدونی مشخصات و اپشنای اچ سی چیه دقیقا؟اصلا میدونی که این روزا تو بازار خودرو چه خبره؟میدونی این چینی هایی که بدون مونتاژ وارد میشن کیفیتشون چقدر افتضاحه با خدمات افتضاح تر؟نه عزیزم شما هیچی نمیدونی
سلام به دوستان پراید ۸۷ چراغ های پشت امپرپراید روشن می شوند ولی هیچ یک از عقربه ها کار نمی کند حتی نمایش گر ال سی دی هم نشان نمی دهد لطفا راهنمایی کنید
سلام
جعبه فیوز و ریموت دزدگیر را چک کنید /ولتاژ باطری را تست کنید
فکر کنم کار منتقد گرامی با زنش دعواش شده قبل از نقد h 30
یعنی مشخصه واسه شرکت سایپا کار میکنی مشتی برو پرایدت رو قالب کن به ملت اگه دوست داشتی میزارم با ماشین اج سی عکس بگیری بیشتر نه
کاملا مشخصه نگارنده این مطلب یک مواجیب بگیر بی سواده که تنها بع دلیل تهریب این محصول ایران خودرو ایم مطالب رو نوشته تا رقبا بتونن ماشینهای بی میفیت خود رو با قیمت های نجومی بع مردم بفروشن. بله با ۴۵ میلیون این انکانات و کیفیت جای ناراحتی برای رقبا رو داره. مطالب فوق کاملا بی اساس و تنها با هدف تخریب در رقابت نوشته شده است.
اصلا تا حالا از نزدیک این ماشینو دیدی؟؟؟جنس داشبوردش از ۲۰۶بدتره؟؟؟جالبه هر دلیلی بر بد بودن این ماشین اوردی اخرش خودت گفتی با این قیمت منطقیه،،،،ما بلاخره نفهمیدیم منطقیه یا بده؟؟ولی پیشنهاد میکنم یه بار از نزدیک ببینش،، یه بار دیگه نظرتو بگو!!
آقا شما مثکه بدجوری با این خوردو مشکل داری با چیزایی که شما نوشتی هرکی ندونه فکر میکنه این ماشین از پرایدم بدتره لطفا تو مقالاتی که مینویسید یکم مسئول باشین و هرچرتو پرتیو ننویسید چون خیلیا مبنای خریدشونو رو حساب مطالب شما میذارن
بنظرم بد نیست یه مقدار اطلاعات بین المللی خودتون رو بالا ببرید کافی وارد بازار خودرو اتحادیه عرب بشید وسری به بازار دبی بزنید تااز این روش نظر دادن پشیمون بشید وببینید قیمت گذاری این ماشین به چه صورتی است وحتما تعجب میکنید که از قیمت تویوتا یاریس گرونتر هستش Draive arabic.com
لطفا قبل از ارائه نظرات آن هم مغرضانه، قدری در خصوص این ماشین مطالعه کنید و یا حداقل با این ماشین یکبار رانندگی کنید.
هرچند کسی که خودش را به خواب زده نمتوان بیدار کرد.
درست این اثلا خدایش ماشینو توخیابان هم ندید نظرمیده
شما داری از رو احتمالات و اطلاعات ناقص صحبت می کنید ، به شکل عجیبی دارید از این ماشین بد می گید ، در صورتی که امتحانات تجربی و استفاده از این ماشین تطابقی با سخنان شما ندارند ، مخصوصا درباره گیربکس این ماشین