معایب و مشکلات ال ۹۰ (L90 ) چیست؟

2

معایب ال ۹۰ چیست ؟

تندر ۹۰ یکی از خودرو‌هایی است که شاید بتواند لقب بهترین‌های بازار را به خود اختصاص دهد اما در واقع شاید چندان هم این چنین نباشد. مدتی پیش در چرخان مطلبی را منتشر کردیم که ۵ دلیل برای این که تندر ۹۰ بخریم در آن ذکر شده بود اما اکنون چند دلیل دیگر برای این محصول ذکر خواهیم کرد که شاید با شنیدن آن‌ها قصد خرید این خودرو از ذهن شما خارج شود. صندلی یا نیمکت؟

tondar-90-1بدون شک یکی از اصلی‌ترین بخش‌های هر خودرو صندلی‌های آن هستند. صندلی‌ها اصولا می‌بایست راحت و به اندازه کافی بزرگ باشند (از لحاظ جا پا و…) تا مسافران در حین یک مسیر طولانی احساس خستگی نکند. اما شاید این بخش چیزی است که رنو در طراحی تندر ۹۰ به هیچ وجه به آن توجه نداشته است. صندلی‌های این محصول چندان که باید راحت نیستند و این موضوع در صندلی‌های عقب بیشتر به چشم می‌خورد و شاید بتوان صندلی‌های بخش عقب خودرو را با نیمکت مقایسه کرد. البته باید بدین نکته نیز توجه داشت که در نسخه‌های پایین این محصول صندلی‌های عقب حتی از پشت سری نیز بی‌بهره هستند و این موضوع در سفر‌های طولانی بسیار خسته کننده خواهد بود.

طراحی باید قبول کنیم که تندر ۹۰ زیبا نیست! این محصول با وجود اینکه قیمت نسبتا بالایی دارد اما چه از لحاظ طراحی داخلی و چه طراحی خارجی به هیچ وجه چشم نواز نیست و نمی‌تواند حتی با محصولات روز بازار ایران رقابت کند. در بخش خارجی خودرو اگر خود را به طراحی قسمت جلویی تندر ۹۰ عادت دهید هرگز نمی‌توانید میزان زشتی چراغ‌ها و طراحی بخش پشتی را فراموش کنید (البته اخیرا نسخه‌ای تحت عنوان تندر پارس عرضه شده است که طراحی بخش پشتی دستگاه تاحدودی تغییر یافته اما باز هم نمی‌توان لقب زیبا را به آن نسبت داد).سیستم صوتیtondar-90-4

تندر ۹۰ از ۴ اسپیکر بهره می‌برد که دو اسپیکر در بخش جلو و دو اسپیکر در بخش پشتی دستگاه قرار گرفته‌اند اما هر چقدر هم که زور می‌زنند نمی‌توانند عالی باشند. البته نکته مهم‌تر اینکه سیستم پخش این خودرو قابلیت اتصال USB و بلوتوث را ندارد و شما نمی‌توانید آهنگ‌های خود را از طریق گوشی یا فلش پخش کنید. علاوه بر این، راننده نمی‌تواند از طریق خودرو به مکالمه بپردازد.اما نکته‌ای که کمی عجیب است به زمانی باز می‌گردد که آهنگی با صدای کم در حال پخش باشد و تمام شیشه‌ها نیز بسته باشند.

اکنون در این حالت اگر در بیرون از خودرو قرار بگیرید صدای موسیقی کاملا از بیرون قابل درک است.قیمت قطعاتالبته شاید این موضوع را چندان هم نتوان ایراد شمرد و در مقاله پیشین در خصوص تندر ۹۰ گفته بودیم که این محصول بسیار کم خرج است اما حال زمانی را تصور کنید که خودرو شما به مشکلی برخورد کرده که می‌بایست قطعه‌ای تعمیر یا تعویض شود در این هنگام است که قیمت قطعات شاید کمی زیاد جلوه کند. البته در زمینه قیمت قطعات این خودرو در دایره قیمتی سایر محصولات بالارده بازار است اما همانند آن‌ها قیمت قطعات تندر ۹۰ نیز بالاست.

البته پژو ۲۰۶ قطعات به نسبت گران‌تری دارد.آپشن‌هاتندر ۹۰ در چند تیپ و نسخه روانه بازار شده است که می‌توان به E1، E0 و E2 اشاره کرد که در واقع E2 کامل‌ترین نسخه و E0 پایین‌ترین نسخه است. شما می‌توانید در نگاه از جلو به خودرو نوع تیپ این محصول را تشخیص دهید‌. (در E0 کل سپر خودرو به رنگ مشکی است، در E1 سپر خودرو به رنگ خود ماشین بوده ولی جلو پنجره آن که در پشتش رادیاتور قرار گرفته مشکی رنگ است. در نسخه E2 نیز هم سپر و هم جلوپنجره به رنگ ماشین است و نوار‌هایی به رنگ استیل نیز در جلو پنجره به چشم می‌خورد)اما نکته‌ای که در خصوص این تیپ‌ها چندان خوش آیند نیست به آپشن‌هایی باز می‌گردد که از آن‌ها کاسته می‌شود. برای مثال نسخه E0 حتی در داشبورد خود چراغی برای اوقات تاریک ندارد و یا حتی شیشه‌های جلو نیز به صورت دستی باز و بسته می‌شوند. (شیشه‌های عقب که بماند) البته باید بدین نکته نیز توجه داشت که این سه تیپ در نوع رینگ‌ها نیز متفاوت هستند. البته به جز موارد ذکر شده تفاوت‌های بسیار زیادی در خصوص آپشن‌های این خودرو وجود دارد.

نظر شما در خصوص تندر ۹۰ چیست؟

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. فرزین می گوید

    ال ۹۰ برخلاف دیگر خودروهای تولید داخل فوق العاده خودرو خوب ومناسبی هست درسته صندبیهاش مشکل داره اپشن اطاق کمه ولی درمجموع خودرو ایی هست که من میپسندم

  2. شاهرخ شمس می گوید

    درود.
    کاملا درست می فرمایید، اما اگه ال نود ماشین خوبی نیست، چرا انقدر گرونه؟ آقا مت دیگه ال نود سوار نمی شم، شما چه ماشینی، در کلاس ال نود، پیشنهاد می کنید؟ اون اشکالاتی که گفتید، از وقتی ایجاد شد که برادران زحمتکش خودروساز، زحمت مونتاژ لوگان رو به عهده گرفتند، در ادامه، تامین قطعات، توسط شرکتهای مختلف که بیشتر دلال هستند تا تولید یا حداقل تامین کننده، نظام خودرو رو به هم ریخت، فوم صندلی ها، غربیلک فرمان، الیاژ نادرست قطعات و…. یه آشی پختند که ۱۰ تا قاشق از اون آش، هر کدوم یه مزه ای می ده. بعدش هم، این تیپ بندی ها، کار ماست داداش، کشور سازنده یه لوگان بیشتر نداره، اونها که قد ما بلد نیستند، جالیوانی بذارند، بشه یه آپشن جدید با قیمت جدید. فیس لیفت، مگه الکیه، که هر روز یه مدلش از تو کارخونه ها دربیاد؟ تازه، لوگان، این نیست که تو ایران سوار می شن، لوگان یه طرح داره مال داچیا رومانی. ما اسمش رو عوض کردیم، گذاشتیم تندر که به جرم دزدی طرح و سیستم، یقه مون گیر نباشه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.