قیمت و مشخصات فنی موتورسیکلت KTM RC 250 + تصاویر

3

بررسی اتریشی خوش قیمت:KTM RC 250

شاید با دیدن تیتر فکر کنید منظور ما از یک موتورسیکلت ۲۰۰ سی سی خوش قیمت حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان باشد.اما اشتباه فکر میکنید.

کویر موتور نماینده رسمی کی تی ام در ایران است و قیمتی که برای آن در نظر گرفته است ۲۸ میلیون تومان است.درسته ۲۸ میلیون تومان!

شاید با خود بگویید:آر وان ۱۰۰۰ مدل ۲۰۰۹ یا ۲۰۱۰ با مدارک ۲۰ میلیون تومان است.اما چیزی که آر وان ندارد پلاک است!این موتورسیکلت در کلاس ۲۵۰ سی سی رقیبی ندارد که بتواند برای رقابت با RC 250 حاضر شود.

چرا رقیبی ندارد؟

این اتریشی با ابهت فقط در ۷ ثانیه ۰ تا ۱۰۰ طی میکند.

شاید باورتان نشود اما حقیقت دارد.در مسابقات درگ این موتورسیکلت میتواند شما را مفتخر کند.بنده این موتورسیکلت که متعلق به یکی از دوستانم بود را با GSXR 1000 خود به چالش کشیدم و آن را به مسابقه درگ ۵۰۰ متر دعوت کردم.

من برنده شدم(فیلم هندی که نیست GSXR هست!!)اما در ۲۰۰ متر اول با توجه به اینکه کی تی ام مجبور به تعویض دنده زود هنگام تر نسبت به من بود اما در شتاب ۰ تا ۱۰۰ و حتی تا سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت عالی عمل کرد و من واقعا شگفت زده شدم.

شتاب عالی در کنار صدای بم و با ابهت این موتورسیکلت از RC250 یک قهرمان ساخته است.

طراحی

موتورسیکلت را از روبرو نگاه میکنیم.طراحی چراغ های این موتورسیکلت بسیار عجیب است،البته تمام موتورسیکلت های تیپ ریس این کمپانی از همین طراحی بهره میبرند اما این شمایل طراحی مختص کی تی ام است و خاص و در عین حال جذاب است.چراغ های دوتایی به شکل دایره ای که نور خوبی در شب دارند و در جاده به راحتی شما را هدایت خواهند کرد.7004h-1

این تیپ از موتورسیکلت در ۴ مدل ۱۲۵،۲۰۰،۲۵۰ و ۳۹۰ سی سی تولید شده است که همه طراحی مشابه دارند و فقط انجین آنهاست که متفاوت است.

طراحی اتریشی ها بی نقص است و نمیتوان از آن ایراد خاصی گرفت.اما با این حال کمی با موتور دور زدیم تا بفهمیم این طراحی چقدر بی نقص است؟

شروع به سواری کردیم.اولین چیزی که باعث تعجب بود مسئله مقدار لرزش موتور بود.بگذارید روراست باشم:موتور در سرعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت هیچ لرزشی نداشت.سیستم تعلیق این موتورسیکلت بی نقص عمل میکند و شما حتی در دست انداز ها نیز شاهد شوک به بدن خود نیستید.این مسئله بسیار خوشایند است و اگر cbr سوار باشید دقیقا سخن های بنده رو متوجه خواهید شد!

طراحی اگزوز موتورسیکلت بسیار زیباست و تقریبا مانند دربی ۱۶۰ طراحی شده است(بررسی دربی در سایت موجود است)

KTM-RC200-to-get-cornering-ABS

اگزوز به طور زیبایی در زیر موتورسیکلت تعبیه شده و همانطور که انتظار میرفت صدای بم و دلنشینی دارد(از نظر موتورسواران نه عموم مردم)

شاید بعضی ها فکر کنند همچنین طراحی برای اگرور باعث سوختن پاها شود،اما اینطور نیست.حرارت اگزوز باعث آسیب زدن به پاهایتان نخواهد بود.معمولا موتورسنگین ها جک ندارند و از خرک مخصوص در چرخ عقب استفاده میکنند و در طرف دیگر موتورسیکلت های شهری دارای جک بغل و دوتایی هستند.کی تی ام مرز این دو را شکسته و مانند CBR 250 فقط یک جک بغل برای RC 250 تعبیه کرده است.

طراحی چراغ های عقب موتور نیز مانند چراغ های جلو بسیار خاص و زیبا است و با نور خطی خود درخشندگی پشت موتور را نمایان میکنند.

8725

هندلینگ موتور در سرعت های بالا به خوبی انجام میشود و ارتفاع فرمان نسبت به ارتفاع باک و زین مناسب است اما با این حال باید کمی خم شوید تا بتوانید تسلط کامل داشته باشید و در پیچ ها باید از حرکات بدن برای پیچیدن کمک بگیرید.بعد از داشتن تجربه لذت بخش برن اوت با این موتورسیکلت متوجه شدیم که این کار با این موتورسیکلت بسیار دشوار و خطرناک است.علت نیز در گرو وزن موتورسیکلت است.اشتباه نکنید وزن موتورسیکلت فقط ۱۴۸ کیلوگرم است.علت تقسیم نشدن هماهنگ و یکپارچه وزن در موتورسیکلت است که علت آن نیز تلاش طراحان برای تشدید استفاده کاربری ریس موتور است.اگر برایتان مقدور است از موتور فقط در پیست و برای مسابقه استفاده کنید.به ۳ دلیل:

۱:هندلینگ و قدرت مانور محدود:امروز شنبه است و میخواهید با موتورسیکلت به شهر بروید و کارهایتان را انجام دهید.به یک ترافیک سنگین در یکی از بلوار ها میرسید.اکنون شما گیر افتادید!نه راه در رو است نه میتوانید از بین ماشین ها خود را نجات دهید.چرخش فرمان موتور و نحوه رانندگی با موتور کلا برای مصاوف شهری در نظر گرفته نشده است و فقط در پیست یا بعضا در جاده جهت مسافرت تعبیه شده است.

۲:مصرف بالا در شهر نسبت به رقبا:معمولا کمپانی هایی که موتورسیکلت های شهری تولید میکنند سعی بر هر چه کم مصرف تر کردن موتورسیکلت دارند اما این موتورسیکلت که یک موتورسیکلت شهری نیست پس از آن نباید مصرف ۱۰۰ کیلومتر ۲ لیتر را داشت.اگر از کی تی ام در شهر استفاده کنید مصرفی بالغ بر ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر دارید.همانطور که میدانید مصرف سوخت وسایل نقلیه در مصارف شهری بیشتر از جاده میباشد و علت نیز تغییر دایم دور موتور و یکنواخت کار نکردن موتورسیکلت است.

۳:شتاب نامناسب برای مصارف شهری:در اول بررسی ذکر کردیم که این موتورسیکلت در شتاب ۰ تا ۱۰۰ تقریبا GSXR بنده را سوسک نمود(!!)شما تصور کنید که از این موتورسیکلت بخواهید در شهر استفاده کنید.احتمال زمین خوردنتان ۹ در ۱۰ است.هر موتورسیکلتی برای یک نوع کاربری مخصوص ساخته شده است.این موتورسیکلت یک موتورسیکلت مسابقه است و اصلا برای مصارف شهری پیشنهاد نمیشود.

سیستم تعلیق و ترمز

سرعت این موتورسیکلت توسط یک دیسک ۱۳۵ میلیمتری در عقب و یک دیسک ۲۴۵ میلیمتری در جلو با سیلندر ترمز ۲ پیستونی مهار میشود که به خوبی از پس وظیفه خود بر می آیند.در تست ترمز موتورسیکلت که با همان روش همیشگی(مدت زمان و مسافت ایستادن در سرعت ۱۳۵ کیلومتر بر ساعت)این موتورسیکلت توانست در عرض ۷ ثانیه و طی ۱۴ متر بایستد.این ارقام برای یک موتورسیکلت ۲۵۰ سی سی بسیار مطلوب به نظر میرسد.

new-2016-ktm-rc390-front-disc-brake

 

سیستم خنک کننده

سیستم خنک کننده rc 250 از نوع مایع خنک است و در استفاده طولانی مدت یا فشار زیاد در اثر مسابقه درگ یا ریس به خوبی از پس حرارت انجین بر می آیند.در سفر یا در پیست شاهد حرارت خاصی نخواهید بود و با اطمینان میتوانید به سفر کردن یا مسابقه دادن بپردازید.

انجین و کارایی

به قلب تپنده این سرباز اتریشی میرسیم،جایی که یک انجین با حجم ۲۴۹ سی سی و قدرت ۳۱ اسب بخار در کنار یک گشتاور ۲۶ نیوتون بر متری میتپد.این انجین که با سیستم سوخت رسانی انژکتور برقی تغذیه میشود توانسته قدرت و ابهت خوبی برای خود کسب کند.

کیفیت مونتاژ و قطعاتی که کویر موتور زحمت مونتاژ آن را میکشد بسیار خوب است و موتور از کیفیت مونتاژ بالایی برخوردار است و به قول معروف خشک نیست.

در تست هایی که انجام دادیم همانگونه که در اول بررسی نیز اشاره کردیم شتاب ۰ تا ۱۰۰ و نهایت سرعت این موتورسیکلت نسبت به رقبا کمی بیشتر است.البته نینجا ۲۵۰ به دلیل ۲ سیلندر بودن رقیب اصلی این موتورسیکلت محسوب نمیشود.

۰ تا ۱۰۰ این موتورسیکلت فقط ۷ ثانیه طول میکشد.دور از باور است اما بنده به چشم دیده ام!تجربه لذت بخش درگ با این موتورسیکلت به من فهماند که این موتور رقیب جدی برای نینجا ۲۵۰ محسوب میشود.اما نقطه ضعف این موتورسیکلت در نهایت سرعت آن است که از سرعت ۱۲۰ به بالا شتاب گیری کند میشود و آخرین سرعتی که بنده قادر به ثبت بودم ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت در مسافت ۱۱ کیلومتر بود.

با این حال انجین موتورسیکلت عملکرد بی نقصی در پیست دارد و شما را نا امید نخواهد کرد.

سیستم سوخت رسانی پیشرفته این موتورسیکلت مصرف ۳.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر را به ارمغان آورده که بسته به شرایط تغییر نیز میکند.

8725

 

جمع بندی

موتورسیکلت KTM RC 250 یک موتورسیکلت مسابقه با عملکرد مناسب اما گران قیمت است.اگر قصد شروع تازه در مسابقات موتوئرسیکلت را دارید این موتورسیکلت مناسب شماست.اما اگر قصد شما از خرید این موتورسیکلت استفاده شهری یا خرید موتورسیکلت جهت تفریح اصلا پیشنهاد نمیشود.این موتورسیکلت با توجه به سیستم خنک کنندگی قوی و قدرت بسیار مناسب و بالای خود گزینه عالی برای مسافرت است.

مشخصات فنی:

          انجین
        نوع انجین : تک سیلندر، چهار زمانه
        حجم سیلندر : ۲۴۹ سی سی (سانتیمتر مکعب)
        حداکثر توان : ۲۳ کیلووات (۳۱ اسب بخار) در ۹،۰۰۰ دور در دقیقه
        جعبه دنده : ۶ دنده
        کلاچ : کلاچ لغزشی (ُSlipper clutch)
        روشن کننده : استارتر الکتریکی
        دورسنج : تمام دیجیتال، نمایشگر ۲ شاخص میانگین مصرف سوخت، نمایشگر دنده، نمایشگر وضعیت سیالات، نمایشگر دمای مایع خنک کننده، نمایشگر مصرف سوخت، صفحۀ پیغام نقص فنی، چراغک سیستم ضد سرقت
        سرعت سنج : تمام دیجیتال، محدودۀ هشدار سرعت قابل تنظیم، نمایشگر میانگین سرعت
        مسافت سنج : تمام دیجیتال، نمایشگر مسافت سنج کل (ODO Meter)، دو شاخص مسافت سنج مقطعی (Trip Meter)، نمایشگر مدت زمان سواری، نمایشگر زمان باقی مانده برای اجرای سرویس دوره ای
          سوخت
        سیستم سوخت رسانی : انژکتور الکترونیک (EFI)
          سیستم تعلیق
        تعلیق جلو : کمک دوشاخ تلسکوپی وارونه محصول WP Suspension اتریش – برترین سیستم تعلیق جهان در کلاس ۲۵۰ سی سی
        تعلیق عقب : کمک فنر تکی (monoshock) محصول WP Suspension اتریش – برترین سیستم تعلیق جهان در کلاس ۲۵۰ سی سی
        ترمز جلو : دیسک ۳۰۰ میلیمتری، ترمز ضد قفل (ABS) محصول Bosch
        ترمز عقب : دیسک ۲۳۰ میلیمتری، ترمز ضد قفل (ABS) محصول Bosch
          ابعاد و اندازه ها
        گنجایش مخزن سوخت : ۱۰+۱.۵ لیتر
        وزن خالص : ۱۴۷ کیلوگرم
          ویژگی های دیگر
        تجهیزات سفارشی (آپشن ها) : قطعات کی تی ام (KTM PowerParts)، پوشاک کی تی ام (KTM PowerWear)، لوازم تفریحی کی تی ام (KTM ACCESSORIES)
        گارانتی : ۲۴ ماه (برای اولین بار در ایران)
        توضیحات دیگر : مجهز به سوئیچ خاموشی اضطراری انجین، مجهز به سیستم راه اندازی ایمن (Safety Start System)

تصاویر:

_TOG3278  image_02 KTM RC 250 KTM_Duke_RC_03-630x420  KTM-RC-250-R_01 large_KTM-RC200-price pic001

سوالات خود را در مورد این موتورسیکلت در بخش نظرات بیان کنید .

ممکن است شما دوست داشته باشید
3 نظرات
  1. محمد می گوید

    ۸ خرداد 1396 ظاهرا قیمت ها و تورم اینجور مثل الان نبوده!!! ۱۴۰۱.

  2. misagh می گوید

    این قیمت ک زدید ۲۸ تومن ماله کیه؟
    من همین الان نقد ۵۰ تومن خریدارم

    1. امین می گوید

      داداش مال زمان احمد شاه اگر الان یک ۲۵۰ بخوای کم کم باید ۱۲۰ م پول بدی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.