معایب پژو پارس داشبورد جدید

0

مشکلات و معایب پژو پارس داشبورد جدید

اگر خودرو‌های خارجی و چینی را کنار بگذاریم و در بین خودرو‌های داخلی به دنبال یک محصول لوکس بگردیم بدون شک نام پژو پارس در این میان دیده خواهد شد. پژو پارس یکی از بهترین محصولات داخلی است که با استقبال بسیار خوب مشتریان نیز مواجه شده است و البته یکی از پر تیراژترین خودرو‌های داخلی نیز به حساب می‌آید. برخلاف سایر خودرو‌های داخلی این محصول تغییرات زیادی را در طول سال‌های گذشته به خود ندیده است و تنها در طول سال گذشته ایران خودرو یک داشبورد جدید را بر روی آن قرار داد که با الهام از آن کل طراحی داخلی خودرو از رودری‌ها گرفته تا فرمان تغییر شکل دادند. همان طور که می‌دانید چندی پیش در چرخان مطلبی را منتشر کردیم که در آن به ۵ دلیل برای اینکه پژو پارس بخریم اشاره شده بود اما در این مقاله تصمیم داریم تا با یک نگاه نقادانه به پژو پارس بنگریم. البته باید بدین نکته توجه داشته باشید که این نگاه ما بر روی پژو پارس با داشبورد جدید است.

peugeot-pars-5

پلاستیک خشک، بلای جان خودرو‌های ایرانی

با وجود اینکه پژو پارس با داشبورد جدید زیباتر شده است اما در واقع پلاستیک مورد استفاده در این داشبورد اصلا جالب نیست و اصطلاحا ایران خودرو دست به دامان پلاستیک خشک شده است که در کنار حس ارزان قیمت بودن، مدتی بعد از رانندگی نیز شروع به سر و صدا خواهد کرد. رودری‌های این خودرو نیز اصلا جالب نیستند و دسته بازکن در به حدی بی‌کیفیت است که شاید در هر بار استفاده از آن منتظر شکستنش باشید. نکته‌ای هم که در اغلب پژو پارس‌ها به چشم می‌خورد به داشبورد آن باز می‌گردد که حتی در زمان بسته بودن داشبورد نیز همچنان چراغ آن روشن می‌ماند و این نشان از چفت نشدن درب داشبورد با بدنه سینه دارد که به مشکلات در حین مونتاژ مربوط می‌شود.

peugeot-pars-1

قد بلند هستید؟ صندلی‌های عقب برای شما مناسب نیستند!

یکی از مشکلاتی که در پژو پارس و البته پژو ۴۰۵ به چشم می‌خورد انحنای سقف خودرو در بخش پشتی است و اگر شما فردی قد بلند باشید سر شما کاملا با سقف برخورد خواهد داشت. (برخلاف تندر که در آن چند سانتی متر نیز فضای اضافی خواهید داشت)

هزینه نگهداری بالا

با وجود اینکه پژو پارس تقریبا مقبولیت عمومی در کشور یافته است اما مشکلات بسیاری در زمینه فنی دارد. شاید حتی نسخه صفر این خودرو نیز بعد از یک ماه نیاز داشته باشد که به یک چک کامل در نمایندگی‌های ایساکو برود و این باعث خواهد شد که با وجود گارانتی برخی هزینه‌ها را نیز از جیب خود پرداخت کنید. زیرا حتی خود تعمیرکاران ایساکو نیز بر این باور هستند که قطعات فابریک نصب شده بر روی خودرو به هیچ وجه باکیفیت نیستند و البته تنها این قطعات شامل گارانتی می‌شوند و اگر بخواهید یک نسخه باکیفیت‌تر را استفاده نمایید باید مبلغی اضافی بابت این موضوع پرداخت کنید. البته این موضوع در تمام بخش‌های خودرو به چشم خواهد خورد و شاید از لحاظ فنی، پژو پارس شما را در همان روز‌های اول پشیمان کند.

موتور و مصرف سوخت

peugeot-pars-3

اگر ارزان‌ترین مدل این خودرو را خریداری کنید باید قید سرعت و شتاب را نیز بزنید. زیرا موتور ضعیفی در مقایسه با نسخه ELX بر روی آن نصب شده است که این موضوع باعث می‌شود ماشین سرعت و شتاب پایینی داشته باشد اما در مقابل نسخه ELX سرعت و شتابی عالی دارد. علاوه بر این، نسخه عادی پژو پارس مصرف سوخت بسیار بالایی نیز دارد که گاها باک ۷۰ لیتری این خودرو نیز کفاف این میزان از مصرف را نمی‌دهد و البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که برای پر کردن این باک حدود ۷۰ هزار تومان باید خرج کنید و حرکت نزولی آمپر سوخت دل شما را آب خواهد کرد.

تجهیزات رفاهی

peugeot-pars-6

شاید به‌جرات بتوان گفت در تمام بخش‌های این خودرو ایرادات بسیاری به چشم می‌خورد. از سیستم صوتی گرفته تا تنظیم آینه‌ها، گاها امکان حرکت رو به بالای آینه وجود ندارد و… که در واقع هیچ مشتری‌ نمی‌خواهد بعد از پرداخت ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان چنین مشکلاتی را در خودرو خود مشاهده کند.

نظر شما در خصوص پژو پارس چیست؟

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.