روغن موتور توتال مدل Quartz 7000 چهار لیتری ۱۰W-40

10

روغن موتور خودرو توتال مدل Quartz 7000 چهار لیتری ۱۰W-40

معرفی اجمالی محصول

محصولی که در تصویر مشاهده می‌کنید، روغن موتور شرکت معتبر «توتال» (Total) است که با عنوان «Quartz 7000» شناخته می‌شود. روغن موتور فوق کیفیت ساخت بسیار بالایی دارد و سطح کیفیت API آن در رده‌ی SN/CF قرار می‌گیرد. با توجه به این موضوع، استفاده از این روغن برای موتورهای قدرتمندی که در شرایط سخت عملیاتی تحت فشار و دمایی بالا کار می‌کنند، بسیار مناسب است. شرکت‌های بزرگ خودروسازی مانند مرسدس بنز، بی‌ام‌و، فولکس‌واگن و پژو سیتروئن کیفیت این محصول را تایید کرده‌اند. این روغن، نیمه‌سنتتیک بوده و از گرانروی ۱۰W40  برخوردار است. این گرانروی موجب عملکرد مناسب روغن در دمای پایین و بالا می‌شود و از آن می‌توان به‌عنوان روغن موتور چهارفصل استفاده کرد.

این محصول برای موتورهای بنزینی، دیزلی و توربوشارژ مناسب است. قلب تپنده‌ی هر خودرو، موتور آن است که باید به طور ویژه‌ موردتوجه قرار گیرد. سلامتی موتور خودرو اهمیت زیادی دارد و در شتاب، آلایندگی و مصرف سوخت آن، نقش موثری ایفا می‌کند. یکی از راه‌های مراقبت از موتور، استفاده از روغن موتور است. قسمت‌های متحرک موتور خودرو با سرعت بالایی کار می‌کنند و برخی از قسمت‌های آن، فشار و دمای زیادی را متحمل می‌شوند.

در چنین شرایطی کوچک‌ترین میزان اصطکاک و گرفتگی ممکن است آسیب جدی به موتور وارد آورد. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی باید از روغن موتور استفاده کرد. روغن موتور وظیفه‌ی روان‌سازی قسمت‌های متحرک موتور، به حداقل رساندن اصطکاک، کاهش حرارت و جذب ذرات معلق و رسوبات لجنی حاصل از احتراق را برعهده دارد. روغن‌های موتور به سه گروه اصلی مینرال، سینتتیک و نیمه‌سینتتیک تقسیم می‌شوند و تفاوت اصلی‌شان در نحوه‌ی تولید و عناصر به‌کاررفته در ساخت آن‌هاست. امروزه از روغن‌های سینتتیک و نیمه‌سینتتیک استفاده‌ی بیشتری می‌شود.

یکی از مشخصه‌های اصلی روغن موتور، گرانروی (ویسکوزیته) آن است که به معنای سخت حرکت‌کردن سیال است. هرچه سیالی گرانروی بالاتری داشته باشد، با سختی بیشتری حرکت می‌کند (مانند عسل) و درصورتی‌که گرانروی پایین باشد، سیال بسیار راحت‌تر حرکت می‌کند

ممکن است شما دوست داشته باشید
10 نظرات
  1. علی می گوید

    من توتال فلزی آبی گرفتم ولی وکیوم نبود یعنی پلاستیک روش نداشت الله اعلم دیگه بستگی ب فروشنده داره حلال و حرامش

  2. صابر می گوید

    من هر ۶۰۰۰ تا عوض می کنم

  3. علي می گوید

    سلام لطفا کمی مطالعه کنید و اطلاعات غلط تحویل ندهید ! روغن توتال ٧٠٠٠ امارات با api sn تمام سنتیتک است (روی خود قوطی هم زده) و روغن توتال ٧٠٠٠ ایران با api sl نیمه سنتتیک است! بر اساس نظر کلیه کارشناسان با رتوتال امارات تا ١۴٠٠٠ کیلومتر امکان رفتن هستش ….

    1. حمید می گوید

      حاجی طبق دفترچه راهنمای خودرو پژو 2008 توتال اس آن را گفته 5 هزار کیلومتر شما چطور میگی 14000

  4. آرش می گوید

    به غیر از ۴ یا ۵ روغن موتور معتبر که واقعا از خارج وارد میشن ، بقیه فقط اسمشون خارجیه و همشون داخل کشور تولید میشن و با توجه به قیمتهای بالایی که دارن ، تقلبیشون هم فراوونه که تشخیص اصل و تقلبی بودن اونها حتی برای اهل فن هم سخته . پس این روغنهای به اصطلاح معتبر خارجی نما ، چه مزیتی نسبت به روغن موتورهای با برند داخلی دارن ؟!!!

  5. آرش می گوید

    با سلام . به غیر از ۴ یا ۵ روغن موتور خارجی که واقعا وارداتی هستند ، بقیه روغن موتورها با برندهای معتبر خارجی از قبیل: توتال ، إلف ، کاسترول ، لیکومولی و… در ایران تولید و عرضه می شن که بدلیل تحریمها ، روغن پایه و به احتمال خیلی زیاد، افزودنیهاشون هم از پالایشگاه ها و تولید کنندگان داخلی تأمین میشه و با توجه به قیمتهای بالایی که دارن ؛ تقلبیشون تو بازار فراوونه. با توجه به موارد گفته شده ، چه مزیتی نسبت به روغنهای داخلی دارن ؟!!!

  6. Amir oveissi می گوید

    سلام
    پس حداکٹر مسافت طی شدہ جھت تعوض روغن ۱۰/۴۰توتال باتوجه به زمانهای کارکرد درجاحداکثر ۷۰۰۰۰ کیلومتراست؟

    1. مدیر می گوید

      سلام
      بله

  7. آریا می گوید

    خوب ننوشتید که کارکردش تا چند کیلومتر است.

    1. مدیر می گوید

      سلام
      حداکثر تا ۷۰۰۰ هزار کیلومتر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.