اختراع صندلی و کمربند ایمنی هوشمند توسط دو دانشجوی ایرانی

0

اختراع صندلی و کمربند ایمنی هوشمند خودرو توسط دو دانشجوی ایرانی

یکی از مخترعان این صندلی اظهار داشت: در قالب یک تیم تحقیقاتی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند این اختراع را به ثبت رساندیم که این تیم شامل دو دانشجو و یکی از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند است.

یکی از مخترعان این صندلی اظهار داشت: در قالب یک تیم تحقیقاتی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند این اختراع را به ثبت رساندیم که این تیم شامل دو دانشجو و یکی از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند است.

کامبیز مهدی‌زاده اظهار داشت: بنده به همراه یکی از دوستانم به نام حسین مظفری که هر دو از دانشجویان رشته زمین شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند هستیم و به همراه عباس عباس‌زاده شهری به عنوان استادمان این اختراع را به ثبت رساندیم.

وی اضافه کرد: این اختراع با شماره ثبت ۶۹۳۷۴ در روز هفتم فروردین ماه سال جاری در اداره کل مالکیت صنعتی به ثبت رسیده است.

مهدی‌زاده گفت: رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از شروط اولیه رانندگی محسوب می‌شود، از این رو کمربند ایمنی برای سلامت سرنشینان از جمله مواردی است که در قانون هم به آن تاکید شده است.

این مخترع افزود: این اختراع در حقیقت همان صندلی خودرو است ولی قطعاتی به آن اضافه شده که الزام استفاده از کمربند ایمنی را موجب می‌سازد.

مهدی‌زاده تصریح کرد: هر فردی که بر روی صندلی قرار می‌گیرد، بسته به وزن و نحوه قرار گرفتن، فشار الکترونیک خاص خود را وارد می‌کند که سیستم می‌تواند از این طریق تفاوت یک کودک و انسان بالغ را تشخیص دهد، از این رو نحوه بستن کمربند ایمنی هم در بهترین حالت خود قرار می‌گیرد.

این دانشجوی کارشناسی ارشد زمین شناسی گرایش نفت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند پیش از این نیز چهار اختراع دیگر به نام خود ثبت کرده بود و این پنجمین اختراع وی است.

از دیگر اعضای این تیم تحقیقاتی نیز گفت: یکی از مراحل اولیه در طراحی هر خودروی جدید، تعیین و تخصیص فضای داخلی آن است و طراحی باید به گونه‌ای باشد که ضمن رعایت زیبایی، ایمنی و آسودگی راننده و سرنشینان را برآورده سازد.

حسین مظفری خاطرنشان کرد: قرار دادن محدودکننده در روی صندلی به منظور جلوگیری از بیش از حد خواباندن صندلی هنگام رانندگی و همچنین جابه جایی قسمت پس سری برای الزام راننده به استفاده از کمربند ایمنی از مزایای این اختراع است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.