واگذاری ۵ هزار دستگاه خودرو به مددجویان محروم کمیته امداد

0

واگذاری ۵ هزار دستگاه خودرو به مددجویان محروم کمیته امداد

رئیس کمیته امداد گفت: ۵ هزار دستگاه خودرو وانت نیسان با تخفیفات ویژه به مددجویان در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته واگذار می‌شود.

به گزارش کارستان؛سید پرویز فتاح در نشست خبری گفت: با واگذاری این ۵ هزار دستگاه خودروی وانت، اشتغال و کسب درآمد پایدار برای ۵ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد در قالب هم‌افزایی منابع، تسهیلات و امکانات ایجاد می‌شود.
وی افزود: این واگذاری در قالب توافقنامه سه‌جانبه بین کمیته امداد با شرکت خودروسازی زامیاد و صندوق کارآفرینی امید است که کاملاً به تولید مربوط بوده؛ چراکه این تعداد خودرو باید در کشور تولید شود و در نتیجه اشتغال زیادی را فراهم می‌کنند.
فتاح گفت: کمیته امداد این خودروها را به خانواده‌های تحت پوشش خود با تسهیلات قرض‌الحسنه و کارمزد ۴ درصد می‌دهد که اقساط ۶۰ ماهه بازپرداخت آن، پس از ۴ ماه تنفس خواهد بود.
رئیس کمیته امداد گفت: این برنامه به مددجویان مناطق محروم و دورافتاده و روستایی اجرا می‌شود، بنابراین این تعداد خودرو در شهرها استفاده نخواهد شد.
وی افزود: حداقل ۱۵۰ میلیارد تومان ارزش مالی این توافقنامه است؛ چراکه سه نوع خودروی وانت در این برنامه تولید خواهد شد و تمام اعتبار را صندوق کارآفرینی امید تأمین می‌کند.
فتاح اضافه کرد: یک‌سوم این اعتبار را که حدود ۵۰ میلیارد تومان است توسط کمیته امداد تأمین می‌شود و صندوق کارآفرینی امید مابقی را حدود ۱۵۰ میلیارد تومان را با کارمزد ۴ درصد ارائه می‌کند.
رئیس کمیته امداد افزود: بنابراین فقط ۱۰ درصد را مددجو پرداخت می‌کند و ۹۰ درصد هزینه خرید را به صورت وام به مددجو می‌دهیم. بنابراین اگر این افراد حتی توان پرداخت ۱۰ درصد هم نداشته باشند، به صورت وام به آنها داده می‌شود.
وی ادامه داد: به نظر می‌رسد طی دو سال پس از رونق گرفتن کار و اشتغال این افراد، از پوشش کمیته امداد خارج شوند.
فتاح گفت: این ۵ هزار خودرو که تا شهریور ماه تولید و تحویل مددجویان داده می‌شود، ظرفیت اشتغال زیادی را فراهم می‌کند و مددجویان برای دریافت این خودروها نیاز به ضمانت‌نامه‌های خاصی ندارند و فقط با اعطای یک برگه چک می‌توانند خودروی خود را تحویل بگیرند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.