اختراع سیستم مکمل خنک کننده دمای موتور خودرو

0

سیستم مکمل خنک کننده وسیله ای برای کاهش دمای موتور خودرو

مخترع کردستانی توانسته سیستمی را طراحی کند که قابلیت خنک کردن موتور و کم کردن دمای آن را پس از خاموش کردن دارد.

مازیار وکیل فرجی مخترع ۲۳ساله سنندجی در گفت و گو با خبرنگاران جوان از سنندج؛ در رابطه با اختراع سیستم مکمل خنک کننده کاهش دمای موتور خودرو گفت:  با توجه به مدرک کارشناسی مکانیک خودرو ، ایده طرح را در سال ۹۴ برروی کاغذ پیاده کردم و در حال حاضر در مرحله ثبت است.
وی درباره القای ایده این طرح افزود: زمانی که در تعمیرگاه ایران خودرو کار می کردم خیلی از مراجعین درباره بالارفتن دمای موتور ماشین پس از خاموش شدن سوال می کردند و همین امر موجب شد تا ساخت “سیستم مکمل خنک کننده و جلوگیری از بالا رفتن دمای مایع خنک کننده در داخل موتور خودرو بعد از خاموش کردن “به ذهنم خطور کند.
 فرجی با اشاره به اینکه در مناطق گرمسیر این حالت بیشتر اتفاق می افتد، بیان کرد: هنگامی که ماشین خاموش می شود و آب در موتور ساکن می ماند، دمای آب و موتور بالا می رود و عمر واشر سرسیلندر به خصوص ماشین هایی که واشر فلزی دارند کم می شود.
مخترع سنندجی گفت: با استفاده از این سیستم دمای موتور ماشین پس از خاموش شدن ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش می یابد و این سیستم قابلیت نصب بر روی همه نوع خودرو را دارد.
http://s4.picofile.com/file/7741418816/2.jpg
فرجی با بیان اینکه تمام هزینه های این طرح از ایده تا مرحله آزمایش را خود پرداخت کرده گفت: تلاش دارد پس از مرحله ثبت این سیستم را راه اندازی کند اما برای انجام این کار به حمایت سرمایه گذاران نیازمند است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.