مشخصات فنی دوکاتی XDiavel مدل ۲۰۱۶ + قیمت

0

معرفی دوکاتی XDiavel مدل ۲۰۱۶

XDiavel

دوکاتی XDiavel مدل ۲۰۱۶

خوش استایل٬ پیچیده با قابلیت های عالی – به معنای واقعی کلمه نمیشود مترادف کلمه کروزر با موتور V-twin پیدا کرد. تا به امروز اگر بخواهید صاحب دوکاتی XDiavel بشوید باید مبلغ ۱۹,۹۹۵$ بپردازید. انجین قدرتمند و هیکلی برند ایتالیایی این موتور ۱٫۳ لیتر (۷۷ اینچ مکعب) است که حرفی برای گفتن نمیگذارد.

استایل ایتالیایی٬ V-TWIN عضلانی

تنوع ضربه های طولانی تر از دوکاتی به نام “سعی و درست” تستاسترتا با DVT-فعال دوگانه به X جدید٬ زندگی می بخشد٬ که افزایش جابجایی ۶۷cc را در مقایسه با انجین استاندارد ۱۱۹۸cc دوکاتی Multidtrada 1200 اسپرت دارد.  یک نکته متفاوت دیگر در این موتور را هم میتوان به استفاده از تسمه در انتقال قدرت یا درایو انتهایی به جای نوع زنجیری که به طور معمول استفاده میشود دانست٬ که  در هنگام تعمیرات قلب تپنده این کروزر٬ باعث کاهش سردرگمی و تعمیرات راحت تر میشود.

زمان زیادی صرف داینو کردن انجین برای عالی تر کردن تپش X سپری شده٬ که به راحتی از ۳۰۰۰ دور در دقیقه تا ۱۰,۰۰۰ دور در دقیقه یا به اصطلاح خط قرمز را سپری میکند درست همانند مدل های پیشین (از ۲۰۱۱ تا به امروز). راه حل DVT یا زمانبندی متغیر Desmodromic همانند Multi جدید٬ بهترین پاسخگویی را هم در مسطح کردن و هم خطی تر کردن قدرت بدون از بین بردن هیچ یک از قابلیت های آن داشته است که توانسته ۹۵ پوند گشتاور آن را در ۵۰۰۰rpm افزایش دهد.

دوکاتی XDiavel به راحتی در هر دنده ای میتواند سبقت بگیرد با استفاده از طولانی تر کردن زمان بندی انجین ۱۲۶۲cc آن٬ زیر ۴۰۰۰ دور هم به راحتی موتور گاز میخورد.
به طور معمول در دوکاتی٬‌ کلمه X از حرکت با سیم کنترل دریچه گاز یا throttle سود میبرد که اجازه میدهد برای قدرت مپ انجین به صورت جداگانه برنامه ریزی کرد (شهری٬ کروز٬ و اسپرت). این به راننده اجازه میدهد تا به راحتی قدرت های انجین را تغییر دهد بهمراه (DTC و تنظیمات ABS ) که به چند کلیک بر روی فرمان امکان پذیر است. دقیقا برای استفاده از کنترل پایداری (Traction Control) هشت جهته آن هم با قابلیت long-standing به همان صورت امکان پذیر است که به قابلیت جدیدی به نام حالت ABS بر سر پیچ ها میتوان اشاره کرد که نخستین بار بر روی مدل ۱۲۹۹ Panigale IMU استفاده شد. لانچ کنترل هم به صورت استاندارد عرضه میشود (که دوکاتی آنرا “لانچ کنترل قدرتی” مینامد) همانند کروز کنترل. تمامی تنظیمات را میتوان بر روی داشبرد XDiavel که صفحه ای همانند آیفون ۴ دارد مشاهده کرد که به صورت رنگی درست بالای باک بنزین ۱۸ لیتری قرار دارد.

http://jamejamonline.ir/Media/Image/1393/11/13/635584781444985280.jpg

برای دوکاتی XDiavel یک مدل خاص با نام انحصاری ’S’ وجود دارد که ۳۰۰۰$ گران تر از مدل استاندارد است. حتما میخواهید بدانید که تفاوت در چیست؟ کالیپر ترمز مونوبلاک M50 در چرخ جلو دارد که توسط برمبو ساخته شده است٬ پوششی خاص با اصتحکاک کم در لوله شاخ های آن٬ آیینه های ٬billet-stalk صفحات کناری موتور/بازوی کناری فورج و لوگوی خاص S بر روی کاور رادیاتور نصب شده است٬ همگی از دیگر تغییرات این مدل خاص هستند.

موقعیت نشستن همانند یک کروزر٬ فرمان پذیری یک سوپرموتور

بطور مسلم XDiavel همانند عموی خودش Panigale نیست و نیازی ندارید تا زانوی خود را به پایین خم کنید٬ اما با طراحی تایر های پهن دوکاتی٬ لذت سواری این موتور را چند برابر کرده که به گفته ی خودش “لذت در سرعت پایین” نام دارد. یک عشق موتور دیگه چی میخواد؟ استایل یک کروزر با لاستیک های پهن٬ ۱۲۶۲cc انجین قابل کنترل! با فرمان پذیری یک سوپر موتور! چه چیزی از این لذت بخش تر و مهیج تر!
بازوی کناری و شاسی٬ هر دو جدید هستند بهمراه دو درجه پهن تر شدن و کوتاه تر شدن نسبت به مدل استاندارد دیاول. شاخ ها کمی بیرون زده و دست خوش تغییرات شدند تا اندازه گیری دنباله را به راحتی انجام دهند. بازوی نوسانی تک محوره هم از فورج و هم از آلومینیوم ساخته شده که به انتهای انجین بر شاسی متصل شده است. فاصله بین دو چرخ ۶۳٫۵ اینچ و یا ۱۶۲ سانتیمتر است.

 

قایلیت X باعث شده تا بیشتر در صندلی فرو بروید که نسبت به مدل استاندارد ۱۵mm کوتاه تر شده است. لذتی بیشتر از گرفتن فرمان زمانی که بر روی صندلی نشسته اید نیست ناخود آگاه موتور شما را در آغوش میگیرد و آماده پرواز میشود. محلی برای قرار دادن پای شما در قسمت جلویی موتور تعبیه شده٬ که خیلی هم از دوکاتی انتظار نمیرفت (حالت پیرمردیه) اما برای آنهایی که انتظار راحتی و یا پای کوتاهی دارند حالتی بهتر از این نمیتوان انتظار داشت. یک قابلیت فوق العاده را هنوز نگفتم و آن احساس که X بین پاها ایجاد میکند است که با وزنی معادل ۲۴۷ کیلوگرم آماده راندن است.

تنظیمات XDiavel

کمک فنر
شاخ
(حرکت به داخل) ۵ :پیش بارگذاری (Preload)
۲٫۲۵ : (Compression) فشرده سازی
۲٫۵ : Rebound

الکترونیک
Touring : حالت قدرت
۳ : DTC
۱ :ABS

هدف طراحی مهندسان دوکاتی تجربه سواری بینظیر با بازی با تنظیمات این موتور است. برای اینکه نشان بدهیم چقدر به هم سفر خود اهمیت میدهیم دوکاتی برای سرنشین پشت صندلی طراحی کرده که به راحتی قابل نصب و استفاده است.

معنای اصلی کروزر با کروز کردن کامل میشود یا با شاخ و شونه کشیدن٬ شایدم هر دو

زمانی که دیاول اصلی یک چیزی بین کمی خیابونی٬ کمی کروزر بود٬ با X به معنای واقعی یک کروزر تمام عیار میرسیم. با اینکه کمی در قسمت راحتی خریدار کمبود دارد٬ اما با طراحی پیچیده و پکیج الکترونیکی قدرتمندش جبران تمامی کاستی هاست که چنان لذت و شادی به راننده میدهد که دیگر به هیچ چیزی جز لذت بردن فکر نخواهید کرد. شما با Ducati XDiavel هم میتوانید در شهر های زیبای ایران عزیزمان و یا خارج از کشور به آرامی و با استایل خاص کروز کنید و هم میتوانید زمانی که وقتش برسد قدرت موتور خود را به رخ دیگران بکشید.

جزئیات دوکاتی اکس دیاول مدل ۲۰۱۶

انجین:۱۲۶۲cc Testastretta, L-Twin, Desmodromic w/ DVT مایع خنک٬ هشت-سوپاپ
قطر داخلی و کورس پیستون: ۱۰۶mm x 71.5mm
ضریب عملکرد: ۱۳:۱
سیستم سوخت رسانی: بنزین
کلاچ: چند صفحه ای خیس با  قابلیت لغزش ٬self-servo متحرک هیدرولیکی
جعبه دنده: شش سرعته
انتقال قدرت: تسمه٬تعویض ۲۸/۸۰
شاسی: تیوبلار استیل-ترلیس
تعلیق جلو: مارزوچی ۵۰mm شاخ وارونه٬ سه حالت قابل تغییر برای پیش بارگذاری فنر٬ فشرده سازی و ریباند
تعلیق عقب: شاک گازی Sachs ٬ دو حالت قابل تغییر برای پیش بارگذاری فنر و ریباند
ترمز جلو: دیسک ۳۲۰mm با کالیپر radial-mount برمبو M3-32 چهارپیستونه مونوبلاک
ترمز عقب: دیسک ۲۶۵mm با کالیپر دو-پیستونه
تایرها: Pirelli Diablo Rosso II, 120/70-17, 240/45-17
وزن خشک: ۲۴۷ کیلوگرم
فاصله دوچرخ: ۱۶۲ سانتیمتر
ارتفاع صندلی: ۷۵٫۵ سانتیمتر
حجم باک: ۱۷ لیتر
قیمت: $۱۹,۹۹۵ برای مدل استاندارد و $۲۲,۹۹۵ برای مدل S
گارانتی: دو سال (کیلومتر نامحدود)

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.