جزئیات فنی و قیمت نسل جدید مرسدس GLA

0

جزئیات فنی و قیمت نسل جدید مرسدس GLA

جزئیات فنی و قیمت نسل جدید مرسدس GLA

با توجه به شروع واردات مرسدس بنز در سال جدید و حضور خودروی GLA در چند نمایشگاه خودروی داخلی، در این مطلب به توضیح شرایط فنی و قیمت این مدل در بازار جهانی می‌پردازیم.

سری GLA در سال ۲۰۱۴ معرفی شد تا علاوه بر پاسخ به‌ نیاز بازار در زمینه‌ی خودروهای کامپکت و هاچبک، ارزان‌ترین خودرو در میان محصولات مرسدس بنز باشد. مدل GLA در دو تیپ هاچبک ۵در و کراس‌اوور کوچک عرضه می‌شود که در نوع کراس‌اوور با محبوبیت بیشتری همراه بوده است.

با توجه به قانون ممنوعیت واردات خودروهای با پیشرانه‌ی بالای ۲.۵ لیتر، نسخه‌ی پایه از مرسدس GLA با کد ۱۸۰ و ۲۵۰، شرایط لازم برای ورود قانونی به کشور را دارد، هرچند که تعدادی AMG GLA45 هم به ایران وارد شده است و با پلاک ملی و برچسب قیمت بیش از ۶۰۰ میلیون تومان، در تهران تردد می‌کنند.

مرسدس GLA 2017

مدل جدید GLA در مقایسه با نمونه‌ی قبلی، از جلوپنجره‌ی جدید و سپرهای بازطراحی شده در جلو و عقب استفاده می‌کند که مشخصه‌ی اسپرت آنرا افزایش داده است. علاوه بر این، کاسه‌چراغ‌های جلو و عقب نیز، متفاوت از گذشته هستند. چراغ‌های فیس‌لیفت ۲۰۱۸ از مرسدس GLA، از نوع تمام LED و با نوار مخصوص روشنایی روز، طراحی شده‌اند. قرار است نسخه‌ی پایه از مرسدس GLA، با آپشن‌های نسبتا کامل، از جمله استارت دکمه‌ای و جعبه‌دنده‌ی اتوماتیک ۷ سرعته و دوکلاچه با قابلیت تعویض دستی، همراه شود.

از مهم‌ترین آپشن‌های قابل سفارش برای مدل جدید GLA، امکان انتخاب رینگ‌های ۱۹ اینچ است، هرچند که با سری جدید رینگ‌های ۱۸ اینچ هم، جذابیت قابل قبولی دارد. سیستم رادار ۳۶۰ درجه با امکان شبیه‌سازی محیط برای پارک ساده‌تر، در GLA قابل سفارش است، درحالیکه پیش از این، فقط در مدل‌های لوکس کلاس E و S دیده شده بود. صندلی‌های اسپرت با پوشش چرم، فرمان اسپرت ساخته شده از میکروفیبر و چرم، همراه با چند نوع پوشش و رنگ‌بندی مختلف برای فضای داخلی GLA در نظر گرفته شده است که می‌تواند تا ۳۸۰۰ دلار، هزینه‌ی اضافی دربر داشته باشد.

مرسدس GLA 2017

ارزان‌ترین پیشرانه برای این خودرو، روی کراس‌اوور GLA 180 وجود دارد. این مدل با موتور ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری، قدرت ۱۲۲ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۰۰ نیوتن‌متر را فراهم می‌کند. وزن خالص این نسخه از GLA، با سیستم تک دیفرانسیل، ۱۳۶۰ کیلوگرم است و می‌تواند ظرف ۸.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. میانگین مصرف سوخت GLA 180 حدود ۵.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود و نهایت سرعت آن به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت، محدود شده است.

بیشترین فروش این کراس‌اوور در مدل GLA 250، دیده می‌شود. پیشرانه‌ی ۴ سیلندر این نسخه، ۲ لیتر حجم دارد و به لطف استفاده از توربوشارژر و اینترکولر، قدرت ۲۰۸ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن‌متر را به همراه خواهد داشت. مرسدس GLA 250 می‌تواند ظرف ۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و نهایت سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت داشته باشد. میانگین مصرف سوخت این خودرو، ۶ تا ۶.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر عنوان شده است.

قدرتمندترین نمونه در کلاس GLA هاچبک پرقدرت ساخت AMG محسوب می‌شود که با نام کامل AMG GLA45 همراه است. این نمونه که به‌تازگی در تهران دیده شده، از همان پیشرانه‌ی ۲ لیتری سری ۲۵۰ استفاده می‌کند؛ اما با توربوشارژ دوگانه و اینترکولر قوی‌تر، قدرت ۳۵۵ اسب بخار و گشتارو ۴۵۰ نیوتن‌متر فراهم می‌کند. مرسدس AMG GLA45 برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، تنها ۴.۲ ثانیه زمان احتیاج دارد و نهایت سرعت محدود شده به ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت را در اختیار راننده می‌گذارد. میانگین مصرف سوخت این مدل، ۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود.

مرسدس GLA 2017 AMG 45

قیمت نهایی مدل‌های مختلف سری GLA در بازار جهانی، تفاوت زیادی با یکدیگر دارند. ارزان‌ترین مدل این کلاس، GLA 180 است و با قیمت ۳۲ هزار دلار عرضه می‌شود. نسخه‌ی GLA 250، آستانه‌ی قیمت ۳۴ هزار دلار را به همراه دارد، اما با فناوری دو دیفرانسیل هوشمند مرسدس بنز موسوم به ۴Matic، حدود ۳۶ هزار دلار، قیمت خواهد داشت و با آپشن‌های کامل، بیش از ۴۰ هزار دلار خواهد بود. پرچمدار کلاس کامپکت مرسدس هم، AMG GLA45 است که به‌طور پیش‌فرض با آپشن ۴Matic ارائه می‌شود و آستانه‌ی قیمت ۵۰ هزار دلار را به همراه دارد.

 

مرسدس GLA 2017 AMG 45

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.