با یک آچار تسمه دینام پژو ۲۰۶ را تعویض کنیم

8

با یک آچار رینگی ۱۲ ،۱۳ تسمه دینام پژو ۲۰۶ را تعویض کنیم ،قیمت تسمه دینام ۲۰۶ تیپ ۵ ،زمان تعویض تسمه دینام ۲۰۶ ،پاره شدن تسمه دینام ۲۰۶ ،تعویض تسمه سفت کن ۲۰۶ ،قیمت تسمه سفت کن دینام ۲۰۶ ،بهترین تسمه دینام ۲۰۶ ،تعویض تسمه دینام رانا ،پایه تسمه سفت کن ۲۰۶

باید پیچ تسمه سفت کن را به سمت عقب فشار بیاریم

یکی از متداول‌ترین مشکلاتی که برای خودروهای پژو پیش می‌آید و در جاده ممکن است ما را گرفتار کند، پاره شدن تسمه دینام است.

علائم پاره شدن تسمه دینام پژو:

  • روشن شدن چراغ دینام
  • ۲- از کار افتادن کولر خودرو
  • سفت شدن فرمان( از کار افتادن پمپ هیدرولیک)

برای این‌که از پس این مشکل برآییم، نیاز به یک تسمه‌ی ۱۵۶۵ و یک آچار رینگی ۱۳ داریم.

با توجه به عکس و نحوه‌ی قرارگیری تسمه فرآیند تعویض آن را به صورت زیر انجام می‌دهیم.tasme-206-1

۵۸- هرزگرد ثابت

۵۹- آلترناتور(دینام)

۶۰- هرزگرد متحرک(تسمه سفت کن)

۶۱- فولیِ سرِ میل‌لنگ

۶۲- فولیِ کولر

۶۳- فولیِ پمپ هیدرولیک

  • برای تعویض تسمه با آچار ۱۳ هرزگرد(۶۰) را به سمت باز کردن(خلاف جهت عقربه‌ی ساعت) میچرخانیم. تسمه آزاد می‌شود و باید آن را از فولی(۶۳) جدا کرده و تسمه را درآوریم.
  • هرزگردهای (۵۸) و (۶۰) را بچرخانبد و از سالم بودن آن‌ها مطمئن شوید و در صورت سفت چرخیدن و چرخش با صدا و حالت زبری، آن را تعویض کنید. برای تعویض هرزگرد (۵۸) با آچار ۱۶ در خلاف جهت عقربه‌های ساعت آن را باز کنید و قطعه‌ی نو را جای آن ببندید و برای تعویض هرزگرد (۶۰) با آچار ۱۳ در جهت عقربه‌های ساعت آن را باز کرده و قطعه‌ی نو را جایگزین کنید.
  • تسمه‌ی ۱۵۶۵ (طول تسمه) را مطابق شکل روی فولی‌ها قرار داده و روی فولی هیدرولیک به صورت نیمه جارفته نگه دارید. نصفه‌ی جا رفته‌ی تسمه باید سمت هرزگرد(۶۰) باشد.
  • با آچار ۱۳ هرزگرد (۶۰) را به سمت عقب رانده و تسمه را جا بیندازید. دقت کنید که شیارهای تسمه و فولی‌ها منطبق باشند.
  • ماشین را روشن کنید و دقت کنید که تسمه سر جایش است و بوی ساییدگی نمی‌دهد. اگر این اتفاق افتاد مراحل بالا را تکرار کنید.
  • http://news.cheraghbargh.com/wp-content/uploads/2014/11/V-BELT.jpg

اگر به هر دلیلی قادر به انجام این کار نبودید برای این‌که به تعمیرگاه برسید، باید مصرف برق خودرو را کم کنید تا برق باتری پاسخگوی برق انژکتورها و برق کوئل باشد. و برق باتری بتواند تا ۲ساعت یاری کند. برای صرفه‌جویی می‌توانید چراغ‌ها و ضبط خودرو را خاموش کنید و با دور موتور کمتر از ۳۰۰۰ حرکت کنید.

در خودرو پراید پاره شدن تسمه باعث می‌شود حرکت واتر پمپ متوقف شود و خودرو جوش بیاورد. ولی در خودرو پژو حرکت واتر پمپ بر عهده تسمه‌تایم می‌باشد و تا موقعی که باتری خالی نشده می‌توان رانندگی کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
8 نظرات
  1. علی می گوید

    منظورت واشره دیگه

  2. سامیار می گوید

    با سلام و احترام، تشکر میکنم از مطالب بسیار مفیدتان، موفق باشید

    1. رامین می گوید

      ۴۰۵ معروف به واشر هست این کجاش سالار هست

  3. مهدی از دیار کوروش کبیر می گوید

    گه ۴۰۵ متوقف بشه سمند و پارس هم باید متوقف بشه چون ۱-سالار فرانسه ۱۹۸۸و یدک کش بهترین خودرو اروپا فوق‌العاده ترین هندلینگ زمان خود، ۲-مستحکم کننده جایگاه پارس،۲۰۶،۲۰۰۸،۵۰۸،۳۰۱. ۳-مدیون بودن خودرو سازی ایران به اتاق و موتورxu7 (هم اتاق ها۴۰۵پارس اردی روا slx تا حدودی سمند) (هم موتور ها پارس سمند ۴۰۵) ۴-وجود موتور پر قدرت روی بنزین و موتور فوق‌العاده کم مصرف نسبت به کم مصرف ترین خودرو جهان bmw i8به طوری که bmwi8صدی ۲.۴ می سوزونه ولی ۴۰۵صدی ۲ تومن می سوزونه (یه کپسول پر۶۲۰۰گاز می گیره که دقیقا ۳۰۰الی۳۲۰کیلومتر می ره)با این اوصاف همین مونده که این شیرپیر گله شیر های فرانسه رو با جوجه پنبه ای های سایپا که مثل جوجه رنگی رنگشون می کنن(منظورم طراحی شونه)واسم تیبا و ساینا و کوییک رو روشون می زارن تیبا قوطی از هر صافکاری که بپرسی می گه تو این ۴سال که تیبا اومده همه چپی بوده!!! و ساینا که انکار اسباب بازی بچه قنداقی هاست مقایسه کنید واقعا خجالت آوره! بزارین این شیر میدون یادگار خوشی تو ایران بزار با این آشغال های بی اصل و نسب مقایسه نکنین!

  4. سعید می گوید

    سلام تسمه دینام ۲۰۶ یک خانه به اونور کشیده میشود تسمه سفت کنم عوض کردم ولی فایده نداشت چه باید بکنم با تشکر

    1. مدیر می گوید

      سلام تسمه سفت کن با پایش ویک هرزگرد پایینی عوض کن هرزگرد تسمه سفت کن سایز پهن بگیر بنداز

      1. جواد می گوید

        سلام‌تسمه‌سفط‌کن‌یاغلطک‌ثابت‌حتمابایداصلی‌بندازی‌اگه‌گیرت‌نیومدحتمابرندمعروف‌‌ومعتبرباشه‌وگرنه‌تسمه‌هی‌بازی‌درمیاره

      2. A می گوید

        سلام
        من تسمه سفت کن رو هم عوض کردم هیچ فایده ای نداشت دوباره تسمه دینام یک دندانه خارج میشه و به مرور تسمه پاره میشه!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.