مقایسه رنو ساندرو و تندر ۹۰ اتوماتیک + قیمت و مشخصات فنی

0

مقایسه دو خودرو رنو ساندرو و تندر ۹۰ اتوماتیک

دو خودرو تندر ۹۰ و ساندرو محصول شرکت رنو فرانسه هستند که در ایران نیز مونتاژ و در برخی ویژگی ها باهم شباهت هایی دارند.

دو خودرو تندر ۹۰ و ساندرو محصول شرکت رنو فرانسه هستند که در ایران نیز  تولید می شود و  در برخی ویژگی ها باهم شباهت هایی دارند.
نگاهی گذرا به خودرو تندر ۹۰


خودروی رنو تندر ۹۰، مجهز به کیسه هوای راننده، کیسه هوای سرنشین جلو و سیستم ضد قفل ترمز می باشد. این خودرو در آزمایش تصادف اروپا موفق به دریافت سه ستاره شده است.

تندر۹۰ یکی از خودروهای روز جهان در کلاس B است که در سراسر اروپا، آسیا و خاورمیانه مقبولیت و محبوبیت ویژه ای به دست آورده است. تندر۹۰ موفقیت خود را مرهون طراحی زیبای بدنه، اتاق جادار و دلباز، برخورداری از جدیدترین فن آوری خودروسازی، سادگی و پرهیز از پیچیدگی در بخش فنی و در نتیجه سهولت تعمیرات، قیمت بسیار مناسب و رقابتی و همچنین خدمات پس از فروش آسان و فراوان است.

حداکثر سرعت تندر اتومات روی سایت تولید کننده ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت ذکر شده است. اگر پای تان را روی پدال گاز فشار دهید و ترمز دستی را بخوابانید، می توانید ظرف مدت ۱۱.۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسیدتندر ۹۰ اتومات در هر ۱۰۰ کیلومتر فضای شهری، حدود ۱۱.۱ لیتر سوخت مصرف می کند.

تندر ۴۲۵۰ میلیمتر طول دارد و عرض آن به ۱۷۴۰ میلیمتر می رسد. ارتفاع این خودرو روی سایت رسمی ایران خودرو ۱۵۲۵ میلیمتر ذکر شده است حداکثر سرعت تندر اتومات روی سایت تولید کننده ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت ذکر شده است.

نگاهی گذرا به خودرو ساندرو


۹۹ درصد طراحی داخلی ساندرو از فیس‌لیفت لوگان قرض گرفته شده است که البته با اضافه شدن نوارهای کرم و نقره‌ای رنگ، سعی شده که مقداری با کلاس‌تر و پویاتر بشود.

گیربکس دستی و اتوماتیک برای این ماشین در نظر گرفته شده است. مصرف سوخت ساندرو در سیکل ترکیبی نیز ۷ لیتر اعلام شده است. با این موتور،‌ ساندرو می‌تواند شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۱۰.۵ ثانیه‌ای ایجاد کند. با این اوصاف برای امور داخل شهری و گردش در شهر عملکرد خوبی دارد.ساندرو هم برای عاشقان سرعت گزینه ایده آلی نیست و بیشتر خودرویی برای راننده های با حوصله مناسب به نظر می رسد. نهایت سرعت ساندرو ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت است و  پر کردن صفر تا صد این خودرو ۱۱.۵ ثانیه زمان می برد ساندرو در هر ۱۰۰ کیلومتر در سیکل ترکیبی ۸.۳ لیتر سوخت می سوزاند.

ساندرو ۵۰۲۰ میلیمتر طول دارد و عرض آن بدون در نظر گرفتن آینه ها به ۱۷۴۶ میلیمتر می رسد و ارتفاع آن ۱۵۳۴ میلیمتر قید شده است وزن خالص تندر۱۱۵۵  و وزن خالص ساندرو ۱۱۴۶  کیلوگرم است.

مشخصات فنی دو خودرو یاد شده :

رنو ساندرو اتوماتیک رنو تندر ۹۰ اتوماتیک
قیمت ( تومان)
 

۵۱,۰۰۰,۰۰۰

 

۴۸,۰۰۰,۰۰۰

 

سال (طراحی)
۲۰۰۹ ۲۰۰۵
موتور
۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه
حجم موتور
۱۵۹۸سی سی ۱۵۹۸سی سی
حداکثر قدرت
۱۰۵ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیقه ۱۰۵ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
۱۴۰ نیوتن متر در ۳۷۵۰ دور در دقیقه ۱۴۰ نیوتن متر در ۳۷۵۰ دور در دقیقه
جعبه دنده
۴ دنده خودکار ۴ دنده خودکار
شتاب ۰ تا ۱۰۰
۱۱.۵ ثانیه ۱۱.۷ ثانیه
حداکثر سرعت
۱۷۰ کیلومتر در ساعت ۱۷۵ کیلومتر در ساعت
وزن
۱۱۴۶ کیلوگرم ۱۱۵۵ کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
۴۰۲۰ طول – ۱۷۴۶ عرض – ۱۵۳۴ ارتفاع ۴۲۴۷ طول – ۱۷۳۵ عرض – ۱۵۲۵ ارتفاع
فاصله بین دو محور
۲۵۸۸ میلیمتر ۲۶۲۹ میلیمتر
مصرف سوخت داخل شهر
۹.۴ لیتر در هر صد کیلومتر – لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر
۵.۵ لیتر در هر صد کیلومتر – لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی
۸.۳ لیتر در هر صد کیلومتر ۸.۳ لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
۵۰ لیتر ۰ لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو ۴
استاندارد امنیت
EURONCAP4
میزان تولید CO2
۱۵۸ گرم در هر کیلومتر – گرم در هر کیلومتر
ترمز و پایداری
ترمز های جلو دیسکی و عقب کاسه ای – ترمز ضدقفل ABS بهمراه توزیع الکترونیکی ترمز سیستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD)، ترمز جلو دیسکی، ترمز عقب کاسه‌ای
کیسه هوا
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
سیستم صوتی
کنترل سیستم صوتی زیر فرمان – سیستم صوتی (رادیو + سی دی (پخش فشرده)+USB+4 بلندگو) رادیو، قابلیت پخش CD و MP3 – بلندگوی تاقچه عقب – بلندگوی درب‌های جلو
دیگر تجهیزات
رینگ ۱۵ اینچی آلومینیومی – سیستم تهویه مطبوع با کنترل دستی – چراغ مه شکن جلو – آینه های جانبی همرنگ بدنه فرمان هیدرولیک – سیستم تهویه مطبوع دستی – چراغ مه شکن جلو و عقب – چراغ داخل صندوق عقب – چراغ سوم ترمز روی طاقچه عقب – چراغ نقشه خوان جلو – چراغ داخل داشبورد – تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو از داخل – آیینه‌های جانبی برقی با گرمکن – شیشه بالابر برقی درهای جلو و عقب – گرمکن شیشه عقب – تریم خاکستری – سپرهای همرنگ بدنه – زه‌های جانبی مشکی – تزیین کروم روی جلو پنجره – قاب کرومی پشت آمپر – ایموبیلایزر – قفل مرکزی با ریموت رادیویی – کمربندهای ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع – بوق هشدار روشن ماندن چراغ های جلو – رینگ ۱۵ اینچی آلومینیومی – صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع و گودی کمر – پشت سری جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع – پشت سری صندلی عقب با قابلیت تنظیم ارتفاع – محافظ فیش و رابط‌های بلندگو جلو و عقب – جای نقشه برای صندلی جلو – نمایشگر اطلاعات سفر (اطلاعات مسافت و مصرف سوخت) – بوق ۲ شیپوره – پارکابی رنو – آفتاب‌گیر سمت مسافر با آینه – کفپوش موکتی – جای لیوان صندلی جلو

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.