بررسی پژو ۲۰۷ i اتوماتیک و دستی + قیمت و مشخصات فنی

0

بررسی تخصصی مشخصات فنی و قیمت پژو ۲۰۷ محصول جدید ایران خودرو + تصاویر


پژو ۲۰۶ پروفروش ترین خودروی تولید شده توسط پژو تا کنون است و از سال ۱۹۹۸ تا سال ۲۰۱۲ که بر روی خط تولید قرار داشت توانست به فروشی در حدود ۸ میلیون دستگاه دست پیدا کند. این خودرو همچنین تا سال ۲۰۱۶ نیز در لیست ۱۰ خودروی دست دوم پر فروش در بازار انگلستان بود. تولید این خودرو از سال ۲۰۰۱ نیز در ایران آغاز شده و تا کنون ادامه دارد. اما در سال ۲۰۰۹ بود که پژو تصمیم گرفت تا ۲۰۶ را تحت یک فیس لیفت اساسی قرار داده و چهره‌ی قدیمی آن را به روز نگه دارد. این مدل فیس لیفت شده با نام ۲۰۶+ وارد بازار جهانی شد که نمای جلوی آن درست شبیه پژو ۲۰۷ های بازار اروپا بوده و نمای عقب آن نیز با اینکه مشابه ۲۰۷ نیست اما کمی با ۲۰۶ متفاوت است. تولید این مدل نیز در بازار جهانی تا سال ۲۰۱۲ ادامه داشت ولی در بازار ایران عرضه ی این خودرو همچنان ادامه دارد و بازار آن نیز نسبتا پر رونق است. تولید ۲۰۷ اما در پی تشدید تحریم های اقتصادی کشورهای غربی علیه کشورمان برای مدتی قطع شد اما پس از مدتی ایران خودرو اعلام کرد تا مدلی جدید از این خودرو را با اتکا به توان داخلی طراحی کرده است و به زودی آن را روانه ی بازار می کند. حال مدل فیس لیفت شده ی ۲۰۷ مدتی است وارد بازار شده است و در ادامه به بررسی دقیق تر این خودرو خواهیم پرداخت.
http://www.khodrobank.com/Gallery/207_automatic_2.jpg

طراحی خارجی

پژو ۲۰۷ جدید یا به عبارتی ۲۰۶ پلاس جدید را باید خودرویی فیس لیفت شده از یک خودرو دانست که خود آن نیز مدلی فیس لیفت شده از یک مدل دیگر است. اولین تغییری که به چشم می خورد چیدمان داخلی جدید برای چراغ های جلو است. در داخل چراغ‌ها از لنز استفاده شده است که این مورد را در کنار استفاده از چراغ های LED یک قدم رو به جلو باید به حساب آورد. این نوار LED در هنگام روشن شدن نمایی شبیه به کیا سراتو ایجاد می کند. نمای جانبی نیز تغییر چندانی نکرده است و تنها طرح آینه ها تغییر کرده و چراغ راهنمای روی آینه نیز اضافه شده است. در نمای عقب نیز همانند جلو، تغییر چیدمان داخلی چراغ‌ها به چشم می خورد که با استفاده از طرح نئونی نمای زیباتری از قبل دارد. دیگر تغییری که در نمای عقب به چشم می‌خورد قرار گیری دوربین دید عقب در بخش بالایی پلاک و وجود سنسور دنده عقب بر روی سپر است. در کل باید اعتراف کرد که گرچه پژو ۲۰۷ ظاهری خیلی منطبق بر سال ۲۰۱۷ ندارد اما طرح کلی آن به خصوص در قیاس با رقبایی چون رنو ساندرو زیباتر و جوان پسندتر است. در بحث ابعاد خارجی نیز باید به طول، عرض و ارتفاع به ترتیب ۳.۹، ۱.۷ و ۱.۴ متری این خودرو اشاره کرد، ضمن اینکه فاصله ی محوری نیز معادل ۲۴۴۳ میلی متر است.
http://cdn.iranjib.ir/images/s9njz5i6kw36oxbwp6c.jpg

طراحی کابین و امکانات رفاهی

در بدو ورود به داخل کابین پژو ۲۰۷ جدید اولین تغییری که توجه شما را به خود جلب میکند غربیلک فرمان جدید این خودرو است که طرحی برگرفته از طرح های هیوندای را در ذهن تداعی می کند. البته باید گفت که این غربیلک فرمان پلاستیکی در زمینه‌ی کیفیت بیشتر به خودروهای چینی بازار نزدیک است تا محصولات کره ای. فرمان خودرو به صورت دو رنگ است و بخش پایینی آن به رنگ نقره ای کار شده است. کلیدهایی نیز برای کنترل سیستم صوتی، تلفن همراه و کروز کنترل بر روی فرمان قرار گرفته اند و سبب شده اند تا محیطی کاربر پسند برای راننده ایجاد شود. دومین چیزی که در کابین پژو ۲۰۷ جدید توجه شما را به خود جلب خواهد کرد مانیتور ۷ اینچی لمسی است که در بخش بالایی داشبورد نصب شده است. این مانیتور دارای کیفیت تصویر مناسبی است و سایز آن نیز در چنین رنج قیمتی بسیار خوب است. نکته ی مثبتی که در هنگام کار با این مانیتور متوجه خواهید شد این است که حساسیت آن به تماس دست بالا است و نیازی نیست تا همانند برخی خودروها انگشت خود را بر روی مانیتور فشار دهید و تنها لمس سطح مانیتور برای عمل کردن کافی است. در این مانیتور منوهای مختلفی وجود دارند که شامل سیستم رهیاب ماهواره ای، کامپیوتر سفری، بلوتوث، رادیو، پخش موزیک و منوی سرویس های دوره ای خودرو از امکانات آن هستند. سیستم رهیاب ماهواره ای این خودرو نیز نقشه ی تمامی شهرهای ایران را در خود دارد و از زبان فارسی نیز پشتیبانی می کند. لیست امکانات رفاهی و ایمنی پژو ۲۰۷ جدید ایران شامل، ۲ عدد ایربگ برای راننده و سرنشین کناری، فرمان هیدرولیک، تهویه‌ی خودکار، پورت USB، پخش دی وی دی، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو از داخل کابین، آینه های جانبی برقی هم رنگ بدنه، ایموبلایزر، چهار شیشه ی برقی، صندلی عقب مجهز به ایزوفیکس، دوربین دید عقب، کروز کنترل و تنظیم ارتفاع کمربند ایمنی را شامل می شود. در مورد کابین این خودرو باید به دو نکته نیز اشاره کرد که یکی کیفیت تصویر مناسب دوربین دید عقب است و دیگری دمای قابل تنظیم توسط سیستم تهویه ی خودکار است. جالب است بدانید که در مدل های قبلی این خودرو که تحت لیسانس پژو تولید می شدند حداکثر دمای بخاری ۲۸ درجه سانتیگراد بود اما در این مدل این دما به ۳۱ درجه افزایش پیدا کرده است. کیفیت متریال بکار رفته در داخل کابین نیز نسبت به قبل افت کرده است و مخصوصا پلاستیک بکار رفته در فرمان خودرو اصلا حس خوبی را منتقل نمی کند و کاملا در حد خودروهای چینی هم رده در بازار است.

مشخصات فنی

در بخش فنی، پژو ۲۰۷ جدید تغییری نکرده است و تنها چیزی که تغییر کرده است نوع ECU این خودرو است. البته با بالا زدن کاپوت نیز دریچه‌ی گاز برقی ساخت بوش به چشم می خورد که بر روی آن عبارت ساخت چین حک شده است و این در حالی است که در مدل های قدیمی ۲۰۷ این دریچه ی گاز ساخت کشور آلمان بود. موتور مورد استفاده در این خودرو نیز همان موتور محبوب ایران خودرو یعنی TU5 است که این روزها در اکثر محصولات این شرکت از پژو پارس گرفته تا دانگ فنگ H30 کراس مورد استفاده قرار می گیرد. این موتور ۱.۶ لیتری ۱۶ سوپاپ دارای دو میل سوپاپ در بالا است و می تواند ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتون متر گشتاور را تولید کند.

مصرف سوخت درون شهری پژو ۲۰۷ ۸.۸ لیتر و مصرف جاده ای آن نیز ۵.۴ لیتر در هر صد کیلومتر است و مصرف ترکیبی نیز عددی معادل ۶.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. استاندارد آلایندگی این موتور نیز یورو ۴ است.

تجربه ی رانندگی

با قرار گیری در پشت فرمان ۲۰۷ خود را در موقعیت آشنایی خواهید یافت که با پژو ۲۰۶ یکسان است. موتور به نرمی استارت خورده و نیروی آن از طریق یک گیربکس ۵ دنده ی دستی به چرخ های جلو منتقل می شود. فرمان خودرو نیز خوش دست است اما اگر راستش را بخواهید نگارنده فرمان قدیمی را از این فرمان چند منظوره ی جدید خوش دست تر می داند. شتاب صفر تا صد کیلومتر خودرو ۱۱.۶ ثانیه است و حداکثر سرعت آن نیز به ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. سواری پژو ۲۰۷ در مقایسه با رقبایی چون رنو ساندرو خشک تر است اما در عوض هندلینگ لذت رانندگی بیشتری را ارائه می دهد و چسبندگی آن بر روی زمین به وضوح از ساندرو بهتر است. ترمزها نیز در هر چهارچرخ دیسکی هستند و توقف ایمن و مطمئنی را به کمک سامانه های ABS، EBD و EBA فراهم می کنند. موردی هم که بهتر است سازنده دقت بیشتری در خصوص آن به خرج دهد، کیفیت قطعات بکار رفته در این خودرو است به طوری که یکی از دوستان که پژو ۲۰۷ خود را به صورت صفر کیلومتر از کارخانه خریداری کرده بود در کیلومتر ۱۶۰۰ فن دور تند خودرو از کار افتاد. فضای داخلی نیز از نظر ابعاد همانند قبل است و تغییری نکرده است که برای مقایسه باید گفت رنو ساندرو در این کلاس فضای بیشتری را ارائه می دهد. فضای صندوق بار ۲۰۷ نیز ۲۴۵ لیتر است که عددی مناسب برای یک خودروی هاچ بک است.
http://www.automobilesreview.com/img/peugeot-207-cc-elle/slides/peugeot-207-cc-elle-08.jpg

نتیجه گیری
قیمت پژو ۲۰۷ در بازار چیزی حدود ۴۳ الی ۴۵ میلیون تومان است و باید گفت که با چنین پولی اگر خودروی صفر کیلومتر بخواهید می توانید روی پژو ۲۰۷ حساب باز کنید ضمن اینکه رنو ساندرو علیرغم برخی برتری ها نظیر فضای داخلی، ایمنی و کیفیت که بر این خودرو دارد اما دارای قیمت بالاتری است و امکانات رفاهی آن نیز کمتر از ۲۰۷ است. در این بین طراحی ظاهری ۲۰۷ نیز می تواند خریداران بیشتری را به سمت خود جلب کند. در انتها می توانید جدول مشخصات فنی پژو ۲۰۷ جدید ایران خودرو را مطالعه کنید.

مشخصات فنی
مدل پژو ۲۰۷ جدید ایران
پیشرانه ۴ سیلندر خطی دارای دو میل سوپاپ در بالا
حجم موتور ۱۵۸۷ سی سی
حداکثر قدرت ۱۰۵ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور بر دقیقه
حداکثر گشتاور ۱۴۲ نیوتون متر در ۴۰۰۰ دور بر دقیقه
شتاب رسمی ۱۱.۶ ثانیه
مصرف سوخت ترکیبی ۶.۶ لیتر در هر صد کیلومتر
وزن ۱۰۵۴ کیلوگرم
قیمت حدود ۴۵ میلیون تومان
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.