خطوط مجموعه سازی رام زیر موتور پژو ۴۰۵ و پژو ۲۰۶

0

خطوط مجموعه سازی رام زیر موتور پژو ۴۰۵ و پژو ۲۰۶

شرکت مجموعه های پرسی توسعه صنایع خودرو با بهره مندی از خطوط پرس مجهز به سیستم اتوماسیون و تعدادی دستگاه پرس های هیدرولیکی و مکانیکی و دستگاه خط برش کویل به شیت جهت پشتیبانی تغذیه خطوط، پروژه های متعددی را در قالب قطعات G5 ،G4 ،G3 خودروهای پژو ۴۰۵ و پژو ۲۰۶، قطعات منفصله باک روآ(ROA) وانت بار دو، رام ۴۰۵ و ۲۰۶، قطعات G2 ،G3 خودروی زانتیا، قطعات داشبورد خودروی روسی UAZ، سینی زیر موتور تندر ۹۰ و مجموعه تندر ۹۰ و مجموعه متنوعی از قطعات سمند، روآ و وانت بار دو را در دست تولید دارد.

خطوط پرس
شرکت مجموعه های پرسی توسعه صنایع خودرو با بهره مندی از سه خط پرس Schuler-G3 مجهز به سیستم اتوماسیون ، یک خط پرس Erfurt-G3 و تعداد ۱۹ دستگاه پرس های هیدرولیکی و مکانیکی با نتاژ حداکثر ۲۰۰ Ton و یک دستکاه خط برش کویل به شیت جهت پشتیبانی تغذیه خطوط در محل کارخانه شماره یک و دوخط پرس Erfurt-G2 و Erfurt-G3 در محل کارخانه شماره ۲، پروژه های متعددی را در قالب قطعات G5 ، G4، G3 خودروهای پژو ۴۰۵ و پژو ۲۰۶ ، قطعات منفصله باک روآ(ROA) وانت بار دو ، رام ۴۰۵ و ۲۰۶ ، قطعات G2، ، G3 خودروی زانتیا ، قطعات داشبورد خودروی روسی UAZ سینی زیر موتور تندر ۹۰ و مجموعه تندر ۹۰ و مجموعه متنوعی از قطعات سمند ، روآ و وانت بار دو را در دست تولید دارد .

خطوط مجموعه سازی رام زیر موتور پژو ۴۰۵ و پژو ۲۰۶
رام زیر موتور یکی از اجزا شاسی بوده که به لحاظ ارتباط مستقیم با سیستم تعلیق، قوای محرکه و فرمان عهده دار و وظیفه حساسی می باشد. از این رو این قطعه از نظر ایمنی دارای استانداردهای بالایی بوده و در کلاس قطعات A خودرو جای گرفته است.
مجاورت قطعه با سطح جاده و فضای مرطوب و خورنده، مستلزم پیش بینی های خاص جهت جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی این قطعه می باشد. لذا با توجه به این امر، قطعه با لایه ای از رنگ الکترو فورز کاتدی پوشش داده شده است.
از آنجا که نحوه عملکرد و وظیفه تعریف شده برای این قطعه، آن را نیازمن استحکام ویژه ای می کند لذا در حین فرایند تولید پس از مرحله مجموعه سازی و رنگ آمیزی مورد تست ها و آزمون های متعدد و پیچیده ای قرار می گیرد که از آن جمله می توان به تست خستگی (fatigueTest)، تست تخریب (Destructive) و تست اندازه گیری سه بعدی (CMM) اشاره کرد.
رام زیر موتور پژو ۴۰۵ در خودروهای نسل جدید همچون GLI ،SLX، پژو پارس، سمند و رام زیر موتور پژو ۲۰۶ در کلیه تیپ های تولید داخل این خودرو کاربرد دارد.
خطوط مجموعه سازی رام زیر موتور ۴۰۵ و پژو ۲۰۶ این شرکت با در اختیار داشتن تجهیزات پیشرفته رباتیک و با بهره گیری از اطلاعات و فن آوری روز به طور جداگانه ظرفیت تولید ۲۵۰۰۰۰مجموعه رام در سال و در نوبت کاری را دارا می باشند.
این شرکت با اخذ تاییده از شرکت پژو فرانسه علاوه بر دریافت مجوز تأمین این قطعات برای شرکت ایران خودرو در بخش تولید رام ۲۰۶ و با اخذ فرم ISAR- SSO او گواهی استاندارد ۶۳۱۰۰۰Q مجوز صادرات این محصول به خارج از کشور را از شرکت فرانسوی AFAQ کسب نموده است.


خطوط مجموعه سازی (باک و زیر مجموعه های بدنه)
با هدف بالا بردن کیفیت و کمیت محصولات تولیدی و جلب رضایت مشتریان، تعداد انبوهی از قطعات پرسی در دست تولید این شرکت، مجموعه گردیده و تحویل مشتری می شود.
این مجموعه سازی در خطوطی مشتمل بر:

  1. خط مجموعه سازی باک پژو روآ (ROA)
  2. خط مجموعه سازی باک وانت پیکان
  3. خط مجموعه سازی زیر گروه های بدنه خودرو های پژو ۴۰۵، پژو روآ (ROA)، سمند و داشبورد UAZ انجام می پذیرد.

این خطوط به طور جداگانه ظرفیت تولید ۱۰۰۰ مجموعه را در دونوبت کاری دارا می باشد.

خط رنگ الکترو فورز کاتدی
این خط توانایی و ظرفیت مناسبی جهت رنگ آمیزی قطعات متعدد خودرو مطابق با استانداردهای کنترل کیفی شرکت های پژو و رنو فرانسه و دیگر استانداردهای معتبر جهانی را دارا می باشد.
فرایند آماده سازی سطح به گونه ای طراحی شده است که قطعه کاملاً چربی گیری شده و پس از عبور از مراحل فعال سازی سطح و اعمال پوشش فسفاته تری کاتیونیک (روی، نیکل، منگنز) و شستشو با آب مقطر وارد مرحله رنگ آمیزی کاتافورز می گردد. در این مرحله به طریقه الکتریکی، رنگ اپوکسی مشکی با ضخامت ۲+ – ۲۰ میکرون بر روی قطعه اعمال می شود.
لایه رنگ اعمال شده ، توانایی مقاومت در برابر خوردگی یا حداقل ۷۰۰ ساعت آزمایش مه نمک (Salt spry) ، ضربه و خمش را مطابق با خواست مشتری انجام می دهد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.