مقایسه جک S5 با هایما S7 HAIMA) S7) + قیمت و مشخصات

0

مقایسه جک S5 و هایما S7 HAIMA) S7)

این روزها خودرو های چینی در انواع و اقسام کلاس ، قیمت و کیفیت به بازار کشور حمله کرده اند و بازار به گونه ای شده است که آنها رقیبی ندارند و با خود به رقابت میپردازند . JAC S5 و Haima S7 دو شاسی بلندی هستند که شناخته شده تر هستند و سطح تبلیغات آنها گسترده تر است . امروز قصد داریم تا این دو چینی قد بلند را با هم مقایسه کنیم .

HAIMA S7

مقایسه جک S5 و هایما S7

کرمان موتور با مونتاژ جک S5 به جایگاه خوبی در بازار چینی ها دست پیدا کرد اما فقدان گیربکس اتوماتیک یک ضعف برای آن به شمار میرفت .حال S5  اتوماتیک با چند آپشن اضافه وارد بازار شده است تا بیش از پیش رقبایش را به زمین بزند .S5 در طراحی بدنه سبک هیوندای IX-35 را دنبال میکند و یک نسخه کپی شده از آن میباشد . در نسخه اتومات نیز تغییرات ظاهری تنها به تعویض رینگ ها با سایز ۱۸ اینچ و تعویض سپر و چراغ جلو ختم شده است . با ورود به کابین S5 شباهت با IX-35 بیش تر میگردد و کاملا عیان است . کنسول جلو بیش ترین شباهت را با IX-35  دارد . طراحی کلی کابین جک چشم نواز و هماهنگ است . از کیفیت متوسط رو به پایین ادوات که بگذریم نکته قابل توجه دیگر ارگونومی خوب کابین است .جک S5  دنده ای در بخش امکانات موفق عمل کرده بود و حالا در نسخه اتومات تغییراتی رخ داده است که از گذشته هم بهتر عمل میکند . صندلی ها پوشش چرمی دارند و صندلی راننده به صورت اتوماتیک تنظیم میشود . صندلی های جلو به گرمکن مجهز هستند و علاوه بر این دوربین دید عقب ، سنسور پارک جلو و عقب ، Keyless entry / start  ، TPMS , HDC , HAC , ESP  ،سیستم صوتی مجهز به دی و دی پلیر و ۶ بلند گو و … از جمله تجهیزات S5 اتوماتیک هستند .

قلب تپنده جک S5  یک پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ است که در هر دو مدل دنده ای و اتومات به طور مشترک استفاده میشود و نقطه قوت بزرگش نسبت به رقبایش است . این پیشرانه ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۲۳۵ نیوتن متر گشتاور را به چرخ های جلو منتقل میکند .این پیشرانه در دور موتور ۳۰۰۰ دور در دقیقه به ماکزیمم بوست خود میرسد . گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک دبل کلاچ S5 به خوبی با موتور ماشین جفت شده است و نسبت به نمونه دنده ای عملکردی دقیق و راحت تر دارد . البته با توجه به حجم کم پیشرانه و گیربکس اتوماتیک کشش خودرو در سر بالایی ها خوب نیست و حتما باید با دنده معکوس به راه خود ادامه دهید .

سواری  جک S5 خوب بوده و سیستم تعلیق عملکرد مناسبی را از خود نشان میدهد . در  داخل کابین نیز خبری از ضربه ، کوبش و سر و  صدای آزار دهنده نیست . S5  فرمانش هم خوب و دقیق عمل کرده و زاویه پیچش خوبی نیز دارد .

در پایان باید ذکر کنیم که اگر به خودرو های چینی بد بین نیستید و به دنبال خودرویی شاسی بلند زیر ۱۰۰ میلیون تومان هستید S5جک اتوماتیک مناسب ترین گزینه برای شما به شمار میرود که پیشرانه توربو ، گیربکس دبل کلاچ و یک بدنه قد بلند و زیبا را به شما هدیه میکند.

هایما s7

HAIMA S7

هایما s7

هایما S7  را به نوعی میتوان پرفروش ترین و استراتژیک ترین محصول هایما نامید . طراحی S7 پخته و خوب است . هایما طراحی این مدل را بیونیک میداند اما با ریزبینانه ترین نگاه ها هم نمیتوان اثری از طبیعت را در طراحی این خودرو مشاهده کرد . اما در کل طراحی اش در بخش خارجی جا افتاده است و با اینکه در برخی نقاط هماهنگی لازم را ندارد امتیازش در این بخش قابل قبول است . در داخل کابین طراحی خودروی هایما S7  و ارگونومی اش مناسب است اما کیفیت ساخت و مونتاژ پایینی دارد و همانند S5 از فقدان کیفیت متریال رنج میبرد . تجهیزات رفاهی و ایمنی این دو مدل تقریبا برابر بوده و در این بخش هر دو امتیاز یکسانی میگیرند .

تنها پیشرانه استفاده شده بر روی S7  که با توجه به ابعاد کشش بسیار پایینی دارد و شتاب گیری اش خجالت آور است یک نمونه ۲ لیتری میباشد که ۱۴۸ اسب بخار قدرت و ۱۸۰ نیوتن متر گشتاور ارائه میدهد . برای انتقال قدرت S7  دو نوع گیربکس ۵ سرعته دستی و ۴ سرعته اتوماتیک در نظر گرفته شده است که بهتر است از عملکرد آن صحبت نکنیم .

در بحث سیستم تعلیق  و ترمز هم S7 اصلا جایی یرای عرض اندام ندارد . سواری هایما S7 عاری از هر گونه لذت ناب رانندگی است و  ترمز هایش هم اصلا قابل اعتماد نیستند !!!

در کل HAIMA S7 خودرویی است که با توجه به سطح  پایین کیفی اش ، کشش و شتاب گیری ضعیف ، بازار دست دوم ضعیف و نا شناخته بودن در بازار ارزش خرید بسیار پایینی دارد و برنده ۱۰۰% ما جک S5 میباشد

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.