حسین امیری خامکانی؛ قیمت بنزین افزایش نخواهد داشت

0

قیمت بنزین افزایش نخواهد داشت

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: دو بخش عوارض و مالیات بنزین و فرآورده ها تجمیع شده و ۳۰ درصد از قیمت هر لیتر بنزین به مالیات تعلق می گیرد اما قیمت بنزین هیچ افزایشی نخواهد داشت.

به گزارش کارستان به نقل از خانه ملت، حسین امیری خامکانی در جمع خبرنگاران افزود: این مالیات در دل قیمت های تکلیفی است یعنی مثلا در هر لیتر بنزین از ۱۰۰۰ تومان باید ۳۰ درصدش را به عنوان مالیات بپردازند.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این لایحه در راستای تجمیع عوارض و مالیات بر ارزش افزوده است که در کمیسیون های اقتصاد و انرژی به عنوان کمیسیون های اصلی و فرعی در دست بررسی است.

نایب رئیس کمیسیون انرژی در تشریح نشست کمیسیون متبوعش گفت: در بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده نفت خام، میعانات گازی و گاز طبیعی خام از شمول مالیات فروش مستثنا شدند.

امیری خامکانی گفت: کمیسیون دو دستورکار داشت که دستورکار نخست بررسی طرح الحاق یک تبصره به ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی بود که این طرح در کمیسیون رد شد.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستورکار دوم کمیسیون انرژی، افزود: لایحه مالیات بر ارزش افزوده دستورکار دیگر کمیسیون بود.

وی با بیان اینکه مواد ۴، ۹ و ۳۵ این لایحه به کمیسیون انرژی ارجاع شده است، ادامه داد: بند (د) ماده ۴ که درباره خدمات معاوضه(سوآپ) نفت خام و فرآورده های نفتی(بنزین، نفت گاز، نفت کوره، نفت سفید، گاز مایع و سوخت هوایی)، گاز طبیعی و برق بود، به دلیل مغایرت با برنامه ششم رد شد.

امیری خامکانی با بیان اینکه نرخ مالیات فروش کالاها و یا خدمات کالاهای نفتی براساس این ماده تصویب شد، یادآور شد: انواع بنزین و سوخت هواپیما ۳۰ درصد، نفت گاز و نفت سفید ۱۵درصد، ، نفت کوره و گاز مایع ۱۰ درصد تعیین شده است.

وی تاکید کرد: این مالیات در دل قیمت های تکلیفی است یعنی مثلا در هر لیتر بنزین از ۱۰۰۰ تومان باید ۳۰ درصدش را به عنوان مالیات بپردازند.

امیری خامکانی افزود: نفت خام، میعانات گازی و گاز طبیعی خام که نهاده اولیه فرآورده‌های نفتی محسوب می شود، در این لایحه از شمول مالیات فروش مستثنا می شوند.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: سایر کالاها، محصولات و مشتقات از نفت حسب مورد مشمول مالیات فروش موضوع ماده ۹ این قانون می شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.